השר לשעבר יוסף פריצקי נפטר בגיל 66

פריצקי הקים את עמותת "עם חופשי" שנלחמה בכפייה הדתית, והיה פעיל במרצ ובשינוי • ב-2004 התפטר מתפקידו כשר האנרגיה לאחר חשיפת קלטת בה ביקש חומרים על חברו למפלגה, אברהם פורז • לאחר פרישתו התמקד בעסקים והיה מרצה באוניברסיטה

יוסף פריצקי ז"ל, צילום: משדה שי

יוסף פריצקי, שהיה שר התשתיות הלאומיות מטעם מפלגת שינוי, הלך לעולמו בגיל 66.

פריצקי, שנולד והתחנך בירושלים, היה עורך דין. הוא ייסד את עמותת "עם חופשי" שנלחמה בכפייה הדתית, היה פעיל במפלגת רצ והצטרף מאוחר יותר למפלגת שינוי. הוא נבחר לכנסת ובשנת 2003 מונה לשר התשתיות הלאומיות. פריצקי קידם את כניסת הגז הטבעי למשק האנרגיה בארץ.

במהלך 2003, יוסי מימן, מבעלי חברת הגז EMG, הפעיל כנגדו חוקר פרטי לאחר שפריצקי תמך בבריטיש גז במכרז הגז. החוקר הפרטי לא מצא כל קשר בין פריצקי לבין בריטיש גז, אך רכש הקלטה ובה נשמע פריצקי אומר לחוקר הפרטי יעקב אשל שישמח אם ימצא חומר שלילי על עמיתו לסיעה אברהם פורז. הדבר פורסם בתוכנית "מבט לחדשות", ואחריה פריצקי הופיע באולפני הטלוויזיה והתנצל בפני פורז.

חשיפת הקלטת זו הביאה לפיטוריו מתפקידו בממשלה ב-13 ביולי 2004 לבקשת יושב-ראש מפלגתו טומי לפיד. מאוחר יותר תיק החקירה בעניינו נסגר מחוסר ראיות, אך חבריו למפלגה לא סלחו לו, והוא הורחק מכל פעילות במפלגת שינוי. פריצקי הפך לסיעת יחיד בכנסת בשם "צל"ש – ציונות ליברליות שוויון". הוא לא התמודד בבחירות לכנסת ה-17.

יוסף פריצקי וטומי לפיד ז"ל, צילום: טל כהן

אנקדוטה פוליטית: באוגוסט 2018 מכר את מפלגתו כמפלגת מדף לעו"ד עמיחי ויינברגר, נציגו של נפתלי בנט, שבהמשך הקים על בסיס מפלגה זו את מפלגת הימין החדש.

לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים התפנה לעסקים וגם היה מרצה. פריצקי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מרצ, ספדה לו: "חברי יוסי פריצקי נפטר. יוסי, ארנן יקותיאלי ז"ל ואני הקמנו ב-96' את "עם חופשי" כחלק מהמאבקים בשנים ההן נגד הכפייה הדתית. היה לו חוש הומור אדיר, היה חכם חד ובול על הנקודה. נבחרנו ביחד לכנסת ב-99 והוא לא פחד לעמוד מול העולם כולו, וכך גם מול המחלה שחיסלה אותו. היה שלום יוסי".

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) ספד לפריצקי: "עצוב מאוד לשמוע על מותו של חברי יוסי פריצקי, לשעבר שר ממפלגת שינוי, לשעבר חבר רצ ומרצ, ממקימי 'עם חופשי' וממובילי המאבק נגד הכפייה הדתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר