ליטל יעל מלניק בת ה-17 נרצחה ונקברה בחולות קריית מוצקין

ליטל יעל מלניק מאור עקיבא דווחה כנעדרת מהפנימייה שבה שהתה בדרום הארץ • החשוד, תושב העיר שעובד במרכז פסיכיאטרי בצפון, נחקר על ידי המשטרה ויובא לדיון בהארכת מעצרו • חשד: החשוד רצח את מלניק לאחר שסיפרה לו כי חשפה בפני מכרה על הקשר הרומנטי ביניהם • מכר של הסבא והסבתא סיפר ל"ישראל היום": "הם לא מעכלים את מה שקרה"

ליטל יעל מלניק ז"ל, צילום: הרצי שפירא

חשד לרצח בקריות: גופתה של ליטל יעל מלניק, נערה בת 17 תושבת אור עקיבא, נמצאה ביום שבת כשהיא קבורה באתר בנייה בקרית מוצקין הסמוך לחי פארק העירוני.

מי שהבחין בגופה היה השומר בחי פארק, אשר דיווח למשטרה על גופה שקבורה חלקית בבור עפר צפונית לפארק.

החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במשטרת מחוז חוף (ימ"ר) ונעצר חשוד ברצח, תושב העיר בן 49, שעובד בבית חולים פסיכיאטרי בטירת כרמל.

לחשוד הייתה, לכאורה, היכרות מוקדמת עם הנערה בשל בעיות נפשיות שמהן סבלה בעבר ועקב אשפוזים שעברה במוסד שבו עובד החשוד ברצח. החשוד יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

במשטרה חושדים כי החשוד ככל הנראה נלחץ כשהנערה סיפרה לו שהיא גילתה למכריה ולקרובי משפחתה את הקשר הרומנטי ביניהם, ולכן הוא החליט לרצוח אותה.

החשש כי הנערה נפלה קורבן לאירוע אלים התעורר יום קודם לכן, לאחר שסבתה של הנערה - שהוריה ורוב בני משפחתה מתגוררים ברוסיה - דיווחה עליה למשטרה כנעדרת.

מבדיקת הרקע עולה כי הנערה התקבלה לפנימייה ותיקה השוכנת בדרום הארץ מייד לאחר החג. לאחר הליך הקליטה, יצאה בשישי בבוקר לסופ"ש אצל סביה באור עקיבא, המשמשים כאפוטרופוסים עליה משום שהוריה חיים ברוסיה. אל הפנימייה, המסייעת לנערות שעברו אירועים טראומטיים ומגיעות מרקע קשה, הגיעו שוטרי משטרת מרחב לכיש לתשאול על מתן ללמוד על צעדיה. בזכות המידע שהתקבל, הצליחו השוטרים להעביר לעמיתיהם בצפון מידע שסייע בחקירה.

"הנערה סיפרה לסובבים אותה שיש לה קשר עם אדם מבוגר, אך לא פירטה את טיב הקשר. מדובר בנערה שעברה פנימיות מאז היותה צעירה", סיפרו גורמים והוסיפו כי "היא עברה כמה טיפולים ובאחד מהם הכירה את החשוד, שבעבר אף הוצא צו הרחקה נגדו על ידי בני משפחתה".

לאחר שהסבתא נקראה מאור עקיבא לחיפה כדי לזהות את גופת נכדתה, היא נתנה את הסכמתה לבצע נתיחה שלאחר המוות במטרה להתחקות אחר המניע לרצח.

בפנימייה סייעו כאמור למשטרה בכל פיסת מידע אפשרי. במוסד שמרו בשבת על שתיקה הן מפאת החיסיון והן מפאת החקירה. "מדובר בצוות מצוין שעושה מצווה לאורך שנים עם נערות מכל הארץ. יש לחזק את ידיו ברגע זה, כמו שיש לחזק את ידי המשפחה של הנערה", מסר גורם משפטי המכיר את פעילות העמותה ועודכן בפרטי הנערה.

סבתה של מלניק סיפרה לחוקרים כי הנערה, אשר למדה בפנימייה לנערות חוסות בדרום הארץ, הייתה אמורה להגיע לחופשת סופ"ש. משבוששה הנכדה להגיע, החליטה הסבתא להודיע למשטרה, היות שידעה כי נכדתה שאושפזה בעבר על רקע בעיות נפשיות הייתה בקשר עם אדם המבוגר ממנה.

מכר של הסבא והסבתא סיפר ל"ישראל היום": "מדובר בשני אנשים מבוגרים שעשו כל שביכולתם כדי לתת לנכדתם חיים טובים. היא התגוררה אצלם לסירוגין, ולאחרונה עברה לפנימייה בדרום, שם היא דווקא הסתדרה עם החברים ועם הצוות. המצב בבית של הסבתא והסבא קשה מאוד. הם לא מעכלים ולא מבינים מה קרה".

בשל נסיבות האירוע פתחה המשטרה בחקירה מיידית לאיתורה של מלניק, ונוצר קשר עם משטרת אשקלון במטרה לגבות מחברותיה לפנימייה פרטים שיסייעו באיתורה. נוסף על כך, העבירה הסבתא לחוקרים את פרטיהם של עובדי רווחה עימם הייתה נכדתה בקשר. השוטרים שאיתרו את שמו וכתובתו של החשוד ברצח הגיעו במהלך הלילה לדירתו שנמצאת כ-300 מטר מזירת הרצח, אולם הוא לא היה בבית ולא שב אליו במשך שעות ארוכות. רק בשעות הבוקר, לאחר שנמצאה גופתה של מלניק, הצליחו השוטרים לאתר את החשוד ולעצור אותו לחקירה.

לדברי גורם משטרתי בכיר המעורה בפרטים מחקירתו של החשוד ברצח הנערה, בחיפוש בדירתו נמצאו ראיות הקושרות אותו למעשה. עוד עלה מהחקירה כי הוא נפגש עם מלניק לפני שנרצחה, והיא אף שהתה בדירתו שעות ספורות לפני שגופתה נמצאה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר