שני מצפורים הוקמו לזכר בר-אל חדריה שמואלי ויהודה גואטה ז"ל: "זוהי ציונות במיטבה"

מאות בני נוער הגיעו לחוות "נופי ריחן" וסייעו בהקמת שני מצפורים לזכרם של הלוחם שנהרג בגבול הרצועה לפני חודש, והנער שנרצח בפיגוע בצומת תפוח בחודש מאי • ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "בני הנוער הללו בונים את הארץ ומגנים עליה"

המצפורים לזכרם של בר-אל חדריה שמואלי ויהודה גואטה זכרם לברכה // צילום: יחיאל שבי

בציון 30 יום לנפילתו של הלוחם בר-אל שמואלי, שנהרג במהלך העימותים בגבול עזה, הוקם היום (חמישי) מצפור לזכרו בצפון השומרון. במקום הוקם מצפור נוסף לזכרו של יהודה גואטה, שנהרג בפיגוע בצומת תפוח בחודש מאי.

מאות בני נוער מצוותי נחשון של בני עקיבא מחוזות מרכז ויהודה הגיעו היום לחוות "נופי ריחן" וסייעו לבעליה, דורית וד"ר יחיאל שבי, בהקמת שני המצפורים. במסגרת פעילות ההקמה, שיפצו בני נוער גם קראוון והפכו אותו לבית המתנדב על שמו של יהודה גואטה. 

הקראוון עתיד לשמש מאות מתנדבים שיגיעו לאורך השנה הקרובה לפעילות במקום.
כמו כן, גודר שטח המרכז החינוכי ללימודי מנהיגות וקיימות, ונפרץ מסלול הליכה בן מאות מטרים בהר ובגיא, עם שתי נקודות תצפית לכיוון מישור החוף ומרכז השומרון.

"זוהי ציונות במיטבה" אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון והוסיף: "בני הנוער ומשפחת שבי היקרה בונים את ארץ ישראל בידיים, ובכך מגנים על האזורים החשובים הללו. אני בטוח שכבר בקרוב יגיעו מאות ואלפי מטיילים להנות מהמצפורים, מהנוף והמקום עוצר הנשימה של חוות ריחן".

שבוע לפני ראש השנה וכניסת שנת השמיטה, נטעו בני משפחת שבי בשיתוף משפחת גואטה ותלמידי הישיבה התיכונית "אהבת חיים" בכוכב השחר, כרם גפנים לזכרו של יהודה גואטה ז"ל. ובחודש הקרוב אף תוקם במקום מסעדה ומרכז קולינארי שיציע ארוחות בוקר ומרכז קייטרינג, בניהולה של דורית שבי, שתעביר למקום את פעילות "זמן לבייגל'ס" שפתחה במהלך תקופת הקורונה.

בני הנוער מסייעים בבנית המצפורים בחוות ריחן // צילום: יחיאל שבי,

ד"ר יחיאל שבי אמר על הקמת המצפורים: "אנחנו נחשפים בכל עת לכוחו של הנוער בישראל, נוער שמסייע לזולת, מונע מערכים, ומחבר בין עבר, הווה לעתיד. נמשיך לבנות וליישב את הארץ בגאווה ובנחישות".

מהנהגת צוותי נחשון של תנועת בני עקיבא נמסר: "היוזמה להקמה זו לזכרם של בראל חדריה שמואלי ויהודה גואטה זכרם לברכה בחוות ריחן, מבטאת יותר מכל את הערכים שלהם אנו מחויבים.

"מחובתנו לזכור את אלו שמסרו את נפשם למען הארץ הזאת. ההחלטה להקים מצפה דווקא בחווה חקלאית, מסמל יותר מכל את החיבור הזה והעמקת הקשר שלנו לארץ ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר