הבניין שפונה | צילום: יהודה בן יתח

"ראו את הריקבון בבטון": "קריית המשרדים" באילת פונתה מחשש לקריסה

מבנה ובו חלק ממשרדי הממשלה בעיר וסניף בנק הוגדר כמסוכן • בעל עסק: "לא הספקתי להוציא את הציוד שלי" • תושבת מתריעה: "בית הספר הישן שנמצא בסמוך מלא סדקים"

לאחר קריסת הבניין בחולון: עיריית אילת אסרה אתמול (שישי) על כניסת אנשים למבנה הקרוי "קריית המשרדים", ובו ממוקמים חלק ממשרדי הממשלה בעיר וסניף בנק הפועלים בעיר, לאחר שמהנדס קבע כי המקום מסוכן לציבור.

ראש עיריית אילת אלי לנקרי הוציא מכתב שבו נכתב כי על פי דו"ח מהנדס מהשבוע, המבנה ברחוב חטיבת הנגב-שדרות התמרים הקרוי "קריית המשרדים" הוא מסוכן וכי תקרת מכון ההעתקות הנמצא במבנה עלולה לקרוס בכל רגע ללא תמיכה.

בסניף בנק הפועלים הממוקם במבנה החליטו לא להמתין להתפתחויות, וכמה שעות לאחר קבלת ההחלטה גודרה הכניסה לסניף הבנק כדי למנוע גישה למקום. במקביל, החלו עובדי הבנק לחפש פתרונות נוספים ללקוחות.

"כל שנה מבטיחים - וכלום לא קרה"

גיא שישו, תושב אילת, רואה במהלך של העירייה בשורה טובה לתושבים: "התופעה הזו רק תטיב עם הדיירים, לא משנה באיזה מבנה. רשויות התכנון יעבדו יותר מהר וההתחדשות העירונית רק תגדל. מהטרגדיות האלה לפעמים הגורמים האחראים יוצאים מאזורי הנוחות ומתחילים לעבוד. ולגבי המבנה הנ"ל - הגיע הזמן להוריד אותו, מבנה מכוער באמצע העיר היפה שלנו".

יניב טל, חוקר פרטי ששוכר משרד בבניין, סיפר ל"ישראל היום": "הייתי בחו"ל כשהמבנה הוכרז כמסוכן. חברים במשרד סמוך התקשרו לעדכן אותי. נתנו להם חצי שעה לפנות את המשרד ואז הציבו גדרות ומנעו כניסה. חזרתי והבניין חסום, כך שאני אפילו לא יכול להוציא את הציוד שלי. ברור לי שזה בניין ישן מאוד ובחלק התחתון ראו את הריקבון בבטון, רק לא ברור לי למה עכשיו קבעו שהוא מסוכן" .

תושבת אילת שרון כהן, שילדיה לומדים בתיכון גולדווטר הנמצא סמוך לבניין המשרדים שהוכרז כמסוכן, טוענת כי בית הספר שנבנה לפני יותר מ-60 שנה מלא סדקים. "שיבדקו את בית הספר", קראה. "המבנה במצב גרוע. בעבר הנהגת ההורים באילת צעקה והבאנו מומחים. כל שנה מבטיחים, ועדיין כלום לא קרה".

יצוין כי העיר אילת והאזור כולו יושבים על השבר הסורי-אפריקני, אזור המועד לרעידות אדמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו