תושבים בקריית שמונה: "עד שהיה לנו צ’אנס לטייל, נסראללה מנסה להרוס לנו"

ירי הרקטות מלבנון הפתיע רבים מהמטיילים, אך באצבע הגליל נחושים להמשיך בשגרה • מאיר אטיאס, תושב העיר: "אני שמח שמדינת ישראל לא נכנעת למחבלים"

קריית שמונה לאחר נפילת הרקטה, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

ירי הרקטות לעבר קריית שמונה והגליל העליון התרחש בשעה שאלפי ישראלים טיילו בשמורות הטבע ואתרי הקייט והנופש בצפון. בקריית שמונה הייתה זו הפעם הראשונה מזה למעלה מעשור שרקטה מתפוצצת בשטח העיר אשר עד מלחמת לבנון השנייה הייתה מטווחת כמעט מידי יום.

בין אלפי המטיילים בצפון היו גם עו"ד סיגל לביא ובעלה ליאור, תושבי קרית מוצקין, שביקשו להתרענן מעט מהשרב והלחות של מפרץ חיפה. "מאוד דאגנו ונלחצנו כששמענו את האזעקות והבומים ככה פתאום באמצע היום והבנו שהיו גם נפילות. התושבים ובעלי העסקים המקומיים דאגו להרגיע אותנו וכשראינו שכולם חוזרים לשגרה, כאילו כלום לא קרה המשכנו בטיול שלנו שהיה מאוד מהנה על אף הנסיבות. בהיעדר אפשרות לנפוש בחו"ל מומלץ להגיע לצפון המקסים והמלבב שלנו".

רגע נפילת הרקטה באזור קריית שמונה // צילום: חברת נתיבי ישראל

מאיר אטיאס, תושב קרית שמונה, הגיע עם משפחתו לשייט אבובים בגליל העליון. "עד שסוף סוף היה לנו צ’אנס לצאת כל המשפחה לטייל באזור סביבנו, נסראללה מנסה להרוס לנו. היינו בהלם כששמענו שנפלה רקטה בקריית שמונה. אני ואשתי שנולדנו וגדלנו בקריה רגילים לזה ולא מתרגשים, אבל יש בעיר ילדים ובני נוער שלא חוו מעולם אזעקות וקטיושות. הם מאוד נלחצו ונבהלו. גם אנחנו שקלנו להפסיק את הטיול, אבל כשהבנו שאין הנחיות מיוחדות של הצבא, החלטנו להמשיך כרגיל ואני שמח שמדינת ישראל לא נכנעת למחבלים. אסור לנו לתת להם אפילו את התחושה שהם פוגעים בשגרת החיים שלנו". 

אלפי מטיילים גודשים את אתרי התיירות בצפון בתקופת החופש הגדול וימי בין הזמנים. ואולם, אותם המונים שיצאו לחופש באזור הגליל הופתעו היום (רביעי) בעת קול האזעקות שפקד את האזור, בעקבות ירי הרקטות מלבנון לשטח ישראל. למרות זאת, רבים מהם החליטו להמשיך בחופשה כרגיל.

אסתר כהן תושבת קרית שמונה סיפרה: "מייד ששמעתי את האזעקות הלב שלי דפק. מאוד פחדתי כי אני לבד כאן בדירה. הרקטה התפוצצה בשדה לא רחוק מהבית שלי. כל הדירה רעדה. הייתי בטוחה שהיא התפוצצה בחצר של הבניין. כשיצאתי מהחדר הממוגן ראיתי מהמרפסת שלי את השריפה שפרצה. היה לכולנו מזל גדול אם הרקטה הזו הייתה ממשיכה עוד כמה מאות מטרים היו נפגעים אנשים שהיו בבתים וכלי רכב שחלפו בצומת". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר