מפקד מרחב נגב החדש בראיון ראשון: "נייצר שקט וביטחון לאזרחים"

תת ניצב נחשון נגלר נכנס לתפקיד בסביבה מאתגרת במיוחד, עם אוכלוסייה מגוונת ואתגרים לא קטנים • ל"ישראל היום" הוא מספר: "אני מתרגש לחזור למרחב שבו גדלתי והתחנכתי" • בשבוע שעבר חשפנו את המחלוקת בין המפכ"ל שבתאי לשר לביטחון פנים לשעבר אוחנה, שהמליץ עליו במילים חמות: "הוא מלח הארץ"

טקס החלפת הפיקוד , צילום: קרדיט: דוברות המשטרה

תת ניצב נחשון נגלר מונה היום (חמישי) למפקד מרחב הנגב של המחוז הדרומי במשטרה. בטקס החלפת הפיקוד, תת ניצב יאיר חצרוני, קודמו בתפקיד העביר לו את התפקיד הפיקודי.

תת ניצב נחשון נגלר סיפר ל-"ישראל היום": "זה אירוע משמעותי, 28 שנים להיות בצל ולעבור לקדמת הבמה על מדים ועם תג שם – צריך להתרגל לזה".

מפקד מרחב הנגב הנכנס עומד בפני אתגר לא קטן בדמות כנופיות הפשע בדרום ועל כך סיפר: "ההבדל בין יחידה צבאית למשטרתית הוא שלצבא יש אויב, כאן במקרה הזה אין אויב, כאן יש יריב. יש פה אוכלוסייה מאוד גדולה ומגוונת, רובה טובה, יש פה אנשים שרוצים חיים שקטים וטובים. אבל כמו שלמדנו יש קבוצה קטנה שמבצעת עבירות – אני בא לתת שירות לכל האוכלוסייה, אנחנו נייצר שקט וביטחון לציבור", אמר.

נגלר בטקס קבלת הדרגות, ללא קרדיט

נגלר נשמע נרגש מאוד בעקבות החזרה למרחב שבו הוא גדל והתחנך: "מחצית מחיי הייתי בדרום, אין כמו הבית הראשון שלך. אני מאוד אוהב את הנגב. זאת הרגשה נפלאה לחזור הביתה".

תת ניצב נחשון נגלר בן 46 ואב לארבעה ילדים. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני במדעי המדינה. הוא השתחרר מצה"ל בשנת 1998 בדרגת סרן, התגייס למשטרת ישראל שנה לאחר מכן ובתפקידו האחרון שירת כמפקד הימ"מ.

כזכור,  אחרי התלבטות ומחלוקת שנחשפה ב-"ישראל היום", השר לביטחון פנים לשעבר, אמיר אוחנה, אמר על תת ניצב נגלר לפני מינויו הרשמי: "השתכנעתי, הוא בחור מצוין, מלח הארץ, שסיכן את חייו כולל בפעולה האחרונה בג'נין. המינוי של מומחה ללוחמה בטרור, שיביא עימו רעיונות מחוץ לקופסא, יהווה בשורה למיגור הפשיעה במחוז הדרומי".

המינוי של נגלר הסעיר את צמרת המשטרה, ועמד להעיב על היחסים שבין אוחנה למפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, שדרש למנות את נגלר לפקד על מרחב הנגב חרף העובדה שלא פיקד על תחנת משטרה. כפי שפורסם ב"ישראל היום", המינוי נתקל בסימני שאלה, בטענה שהוא מנוסה אומנם בלחימה בטרור, אך מעולם לא עסק בשיטור קלאסי ולא פיקד על תחנת משטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר