"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

המכיניסטים שעברו להתגורר בדיזנגוף סנטר

בצל מבצע ״שאגת הארי״, חניכי מכינת תל״ם עזבו את יפו ועברו להתגורר בחניון הדיזנגוף סנטר, שם הם מספקים סיוע לקשישים, למשפחות ולילדים, והופכים מרחב מוגן לקהילה חיה • צפו בסרטון

,עודכן
0השמעה
דיזנגוף סנטר. צילום: אביטל פריד

מאז תחילת מבצע “שאגת הארי”, עבור רבים מהתושבים, חניון דיזנגוף סנטר הפך למרחב מוגן. בתוך המציאות המתוחה הזו, חניכי מכינת תל״ם, מכינה קדם־צבאית אקטיביסטית־ליברלית הפועלת מאז 2003 ביפו, העתיקו את מגוריהם אל תוך הסנטר.

המכיניסטים שעברו להתגורר בחניון הסנטר והקימו מרחב קהילתי

בשגרה, הם פועלים עם אוכלוסיות מוחלשות בדרום תל אביב-יפו, אך עם פרוץ המלחמה עברו לתת מענה בחניון שהפך למקלט עבור מאות אנשים. חניכי המכינה הקימו מרחב קהילתי של ממש. הם דואגים למזרנים, לפינות יצירה לילדים, לקבלות שבת, ובעיקר לקשר אנושי עם מי שנמצא שם.

״בחודש האחרון החניכים שלנו פשוט עשו את מה שהם יודעים הכי טוב: להיות איפה שצריך אותם, להושיט יד,״ משתף עוז אברהם, ראש מכינת תלם. ״ברגעים הקשים האלה הם לקחו יוזמה, יצאו מהבית וישנו בשטח כדי לעזור למי שאין לו מרחב מוגן, להורים מותשים שנשארו בלי מסגרות, ולכל מי שזקוק לסיוע. אף אחד לא ביקש מהם לעשות את זה, זה מגיע מהערכים שעליהם מתחנכים במכינה. זו היהדות שלנו, יהדות של תיקון עולם, של חסד, של ערבות הדדית״.

מקלט בדיזנגוף סנטר,צילום: יוסי זליגר

לאורך הימים והלילות, נוצרו גם קשרים אישיים עם האנשים שתופסים מחסה בחניון הסנטר. החניכים מכירים את הסיפורים, שמים לב לצרכים הקטנים ודואגים שאף אחד לא יישאר לבד.

גם בהנהלת הסנטר מזהים את המשמעות הרחבה של היוזמה הזו. ״בשגרה אנחנו מדברים על קהילה כערך, אבל בזמני חירום, כמו שראינו בתקופת הקורונה ובעתות משברים בטחוניים, היא הופכת לצורך אמיתי״. אומר דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר. ״החיבור עם מכינת תלם יפו הוא לא רק שיתוף פעולה, אלא הוכחה לכוח של דור צעיר שבוחר לקחת אחריות ומנהיגות ולהיות שם עבור אחרים. בתוך מציאות מורכבת ומטלטלת, הם מביאים איתם אנרגיה של עשייה, רגישות ואנושיות, והופכים את הסנטר ממקום פיזי למרחב של חוסן, תקווה וערבות הדדית ואני גאה בחיבור שיצרנו. הפרויקט הזה הוא אחד מיני רבים שאנו מובילים ומקדמים בסנטר למען הקהילה שלנו, פרויקטים כאלה ממלאים אותנו בתקווה לקראת איחוי חלקי החברה שלנו״.

תפילה בחניון בדיזנגוף סנטר,צילום: ללא קרדיט

עבור החניכים, זו לא רק התנדבות, אלא שליחות. הם רואים בנוכחות שלהם במקום זכות, ומבינים שבמציאות הנוכחית, זה פשוט להיות שם עבור מי שזקוק. צפו בסרטון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר