"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
"הסתובבנו בין הקברים ולא האמנו": גלי וזיוי ברמן על הרגע שבו גילו שחבריהם אינם
האחים התאומים מכפר עזה שוחררו מבית החולים שיבא אחרי 738 ימים בשבי ועמדו מול תושבי העוטף בעצרת בצומת הקשתות • "איך השמות של החברים הטובים ביותר שלנו חרוטים על מצבות?" - שיתפו מהביקור הראשון בבית העלמין • "אנחנו מבינים את המחויבות: להיות הקול של מי שעדיין לא זכה לחזור, עד שהחטוף האחרון ישוב הביתה"
גלי וזיו ברמן . צילום: ללא
צפו

"הסתובבנו בין הקברים ולא האמנו": גלי וזיוי ברמן על הרגע שבו גילו שחבריהם אינם

האחים התאומים מכפר עזה שוחררו מבית החולים שיבא אחרי 738 ימים בשבי ועמדו מול תושבי העוטף בעצרת בצומת הקשתות • "איך השמות של החברים הטובים ביותר שלנו חרוטים על מצבות?" - שיתפו מהביקור הראשון בבית העלמין • "אנחנו מבינים את המחויבות: להיות הקול של מי שעדיין לא זכה לחזור, עד שהחטוף האחרון ישוב הביתה"

הודיה בושרי
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

[object Object]

"מהמנהרות העצובות - לעם ישראל" - כך פתחו האחים התאומים גלי וזיו ברמן מכפר עזה את דבריהם בעצרת בצומת הקשתות, ימים ספורים לאחר ששוחררו מהשבי לאחר 738 ימים. האחים,שהשתחררו מבית החולים שיבא בתל השומר ביום ראשון, עמדו מול תושבי העוטף והודו למי שלא הפסיק להאמין בשובם.

גלי וזיו ברמן בצומת הקשתות%3A "הסתובבנו בין הקברים ולא האמנו" %2F%2F מטה משפחות החטופים

"כמה חיכינו לחזור הביתה", אמר זיו. "כמה חיכינו לרגע שבו נוכל לעמוד מולכם - לא כתמונה, לא כסיפור - אלא כזיו וגלי, בשר ודם".

גלי הוסיף: "הדרך לפה - הנסיעה בכביש 232, הכביש שעברנו בו כל יום - החזירה לנו פתאום את כל הזיכרונות. כל עץ, כל פנייה, כל מטר בדרך הזאת הזכיר לנו כמה התגעגענו הביתה. הביתה. מילה פשוטה, אבל עבורנו היא התגשמות של תפילה, של מאבק, של תקווה שסירבה להישבר".

"זה עדיין לא נתפס"

בעצרת, האחים שיתפו את רגשותיהם הקשים מהשבוע האחרון. "השבוע הגענו לראשונה לבית העלמין של כפר עזה", אמר זיו. "הסתובבנו בין הקברים ולא האמנו. איך הגיעו שמותיהם של החברים הטובים ביותר שלנו להיות כתובים על מצבות? חברים שלנו ב'דור צעיר' - אנשים שישבו איתנו, צחקו איתנו, חלקו איתנו את החיים - ופתאום השמות שלהם חרוטים על אבן. זה עדיין לא נתפס".

גלי וזיו ברמן חזרו הביתה, צילום: GettyImages

גלי הוסיף: "אנחנו רוצים להקדיש רגע של כבוד למשפחות השכולות - משפחות שנושאות פצע שלא מתרפא, ובכל זאת עומדות לצידנו. הגדולה והאצילות שלכן מאירות את כולנו".

תודה לכוחות הביטחון

האחים הודו לכוחות הביטחון: "תודה עמוקה לצה"ל, למשטרה, למד"א, לכבאות - ולכל מי שפעל במסירות אין-סופית כדי להחזיר אותנו. בזכותכם אנחנו כאן".

הם הקדישו מילים מיוחדות לאבי רוזנפלד, ראש מועצה אזורית שער הנגב: "אבי, היית עוגן עבור המשפחה שלנו. הנוכחות שלך, הדאגה, המסירות - כל אלה נתנו כוח אמיתי ברגעים שבהם היה קשה לנשום. ואת המשפט שאמרת לאמא שלנו לא נשכח לעולם: 'עד שהילדים שלך לא מחבקים אותך ואת מחייכת - אני לא עוצר'. והיום - אנחנו כאן. מחבקים. מחייכים".

שורדי השבי גלי וזיו ברמן מבקרים לראשונה לכיכר החטופים, צילום: פאולינה פטימר

גלי הוסיף בחיוך: "ודבר קטן, אבי יקר - עכשיו כשחזרנו הביתה, אפשר לחזור ולשחק כדורגל. רק תהיה מוכן - אנחנו באים לקחת עוד צלחת אליפות של שועלי כפר עזה".

"עד שהחטוף האחרון ישוב הביתה"

האחים הדגישו את מחויבותם למי שעדיין בשבי: "עכשיו, אחרי שחזרנו, אנחנו מבינים את המחויבות שנולדה בתוכנו: להמשיך להיות הקול של מי שעדיין לא זכה לחזור. עד שהחטוף האחרון ישוב הביתה".

גלי וזיו ברמן, צילום: אי.אף.פי

האחים הודו גם למשפחות חללי צה"ל וכוחות הביטחון, והדגישו: "בזכות הבנים והבנות שלכם אנחנו וכל החטופים בבית". הם הזכירו את "הפצועים בגוף ובנפש", ואת "החיילים הגיבורים שלנו", והודו "על האומץ, המסירות והלב - תודה שנלחמתם כדי שנהיה כאן, שנוכל שוב לחבק, לנשום ולחיות".

האחים סיימו את דבריהם בקריאה משותפת: "עם ישראל חי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...