בקשה לייצוגית נגד "פנגו": "גבתה 800 שקלים על מנוי חודשי ללא אישור"

בבקשה לאישור התביעה נטען כי פנגו מציגה את החיוב במנוי החודשי כחלק מאפשרויות החניה השעתית באופן מטעה ומבלבל • לטענת משתמשת, החברה אינה מבקשת הסכמה ברורה לתנאי החיוב ואינה מיידעת את הלקוחות ביחס לטיב העסקה, בניגוד להוראות החוק • פנגו: "פנגו אינה רשאית להחזיר על דעת עצמה את התשלום בגין החניה ולכן פנגו פנתה עבור הלקוחה לעיריית רמת גן וזו אישרה זיכוי"

אפליקציית פנגו (ארכיון). צילום: רויטרס

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת פנגו בטענה שהאפליקציה מציגה את המנוי החודשי כחלק מאפשרויות החנייה השעתית, ומחייבת לקוחות בסכומים גבוהים ללא הסכמה מפורשת ומבלי למסור מידע מלא על התנאים.

על פי הבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, המבקשת את אישור התביעה הייצוגית ביקשה להחנות את רכבה בכחול-לבן ברמת גן, נכנסה לאפליקציית פנגו ובחרה בעיר. כאשר נפתחה בפניה האפשרות "באיזה אזור ברמת גן", הוצגו מספר אפשרויות לבחירה שנראו ככל אחת מהן אזור חניה שונה. לטענתה, היא בחרה באחת מהאפשרויות והפעילה את החנייה, אך התברר לה רק עם קבלת החיוב בחשבונה כי חויבה בסכום של 800 שקלים.

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו, צילום: ישראל היום

בפנייה למוקד השירות של פנגו, נאמר למבקשת כי היא נרשמה לשירות "מנוי חודשי" לחניה ברמת גן בעלות חודשית של 800 ש"ח. לדברי נציגי החברה, העסקה הושלמה רק לאחר שנשלחה אליה הודעת SMS, אך המבקשת טוענת שהודעה כזו מעולם לא הגיעה אליה, ובכל מקרה היא לא אישרה כל הסכמה לעסקה הנוגעת למנוי חודשי.

המבקשת טוענת כי פנגו מציגה את החיוב במנוי החודשי כחלק מאפשרויות החניה השעתית באופן מטעה ומבלבל. לטענתה, החברה אינה מבקשת הסכמה ברורה לתנאי החיוב ואינה מיידעת את הלקוחות ביחס לטיב העסקה, משך הזמן, מועד סיום המנוי, עלויות שונות לתושבי העיר לעומת תושבי ערים אחרות ומידע נוסף הנדרש על פי החוק לפני עריכת מנוי.

באמצעות משרד עורכי הדין ארנון גרפי, המתמחה בתביעות ייצוגיות, טוענת המבקשת כי הדרך שבה פנגו מתקשרת בעסקה מחייבת של מנוי חודשי היא פסולה ומטעה, והיא מנוגדת לחוק הגנת הצרכן ולחוקים נוספים. לדברי המבקשת, לאחר המקרה היא ערכה בירור עובדתי וגילתה כי שירות המנוי החודשי לחניה מופיע באפליקציה גם בערים נוספות, ביניהן אור יהודה וגבעתיים.

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נכתב כי המבקשת פנתה שלוש פעמים למוקד הטלפוני של פנגו, ורק לאחר הפנייה השלישית, כאשר איימה בהגשת תביעה ייצוגית, הסכימה פנגו להשיב לה סכום חלקי של 673 שקלים. עם זאת, לא ניתן לה הסבר מדוע התקבל רק החזר חלקי. לטענת המבקשת, החזר זה אינו מונע את התביעה הייצוגית בשל אופן החיוב הפסול והדרך שבה הוא מוצג ומשווק.

המבקשת טוענת כי פנגו לא מיידעת את לקוחותיה ולא מקבלת את הסכמתם לחיוב במנוי חודשי, וכי היה על החברה לקבל מהם אישור על ביצוע העסקה והסכמה מפורשת לתנאיה לאחר שתנאים אלה הוצגו להם בצורה ברורה, גלויה ומפורשת - וזאת בהתאם להוראות חוק החוזים וחוק הגנת הצרכן.

מחברת פנגו נמסר בתגובה: "חברת פנגו משרתת 3.5 מיליון לקוחות בישראל ומציעה להם מגוון מוצרי חנייה, לפרקי זמן משתנים ע"פ הנחיות הרשויות המקומיות. במקרה המדובר הלקוחה רכשה חנייה חודשית - ללא הגבלה, בבחירה עצמאית מתוך רשימת האזורים. עם השלמת העסקה נשלחה אליה הודעת SMS ומאפשרת את ביטול הרכישה. במקרה זה, כפי שמצויין בתנאי השימוש, פנגו אינה רשאית להחזיר על דעת עצמה את התשלום בגין החניה ולכן פנגו פנתה עבור הלקוחה לעיריית רמת גן אשר אישרו זיכוי בשווי 670 ש"ח (עלות החניה החודשית בניכוי יום חניה). פנגו אינה רואה כל בסיס לתביעה זו, וסמוכה ובטוחה שהדברים יקבלו משנה תוקף במסגרת ניהול ההליך בבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר