רכבת ישראל הודיעה הבוקר (שישי) על שיבושים קשים בתנועת הרכבות בעקבות פגיעה בתשתיות החשמל, שנגרמה במהלך הלילה על ידי רכבת משא. בעקבות זאת בשעה 11:00 יתקיים דיון חירום במשרד התחבורה על הפגיעה בתשתית החשמל וההשבתה של קווים מרכזיים ברכבת ישראל.
תשתית החשמול הרכבתית מורכבת בצורת כבלים חשמליים הנמתחים מעל מסילות הרכבת.
בעת תקלה או שיבוש, מופסקת הזרמת המתח החשמלי, ולא ניתן להסיע רכבות חשמליות עד לתיקון התשתית. למרות זאת, לפי רכבת ישראל לא קיימת סכנה בטיחותית.
איך זה קרה?
במהלך הערב והלילה התגלתה פגיעה נרחבת בתשתית החשמול בשני מוקדים: בין בנימינה ונתניה, ובאיזור גנות מדרום לת"א, המתפרסת על מספר קילומטרים. מבדיקות שנעשו, עולה כי מקור הפגיעה הוא ברכבת משא שנסעה על תוואי המסילות, ופגעה בכבלי החשמול. האירוע והסיבות שגרמו לו מתוחקרים כעת.
מה עכשיו?
צוותי הרכבת פועלים לניקוי ופינוי תוואי המסילות מהתשתית הפגועה. לאחר סיום עבודות הפינוי תופעלנה במקטעים אלה רכבות דיזל בלבד, עד לשיקום התשתית אשר צפוי להימשך מספר ימים/שבועות. במקביל, הרכבת נערכת עם פתרונות שירותיים כגון הפעלת כל רכבות הדיזל, תוך פגיעה מינימלית ככל הניתן בשירות.
האם התחנות פועלות כסדרן?
לדברי רכבת ישראל, בשלב זה לא מופעלות רכבות בין ת"א ההגנה ללוד / נתב"ג, ובין בנימינה ונתניה. למרות זאת, משרד התחבורה ורכבת ישראל מפעילים אמצעי תחבורה חלופיים, וקווי האוטובוס הסדירים מתוגברים. היסעים מופעלים בתחנות ת"א סבידור מרכז, לוד, נתב"ג, נתניה, בנימינה, חיפה חוף הכרמל ומודיעין מרכז.
לנוסעים בין ת"א וחיפה והצפון מומלץ להשתמש בקווי אוטובוס מתוגברים ממסוף 2000, תחנה מרכזית חוף הכרמל ומרכזית המפרץ. לנוסעים בין ירושלים ות"א מומלץ להשתמש בקווי אוטובוס מתוגברים ממסוף 2000 והתחנה המרכזית בירושלים.
מה הצפי לתיקון?
נכון להבוקר (שישי), הצפי הוא כי תיקון התקלה ימשך כמספר ימים. יחד עם זאת, חשוב לציין שמדובר בתקרית לא צפויה ולכן יהיו עדכונים בזמן אמת בהתאם להתפתחויות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו