מכונית אוטונמית של טסלה (ארכיון). צילום: REUTERS

מסתבכים עם החנייה? מהיום הרכב יוכל לחנות עבורכם

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תירון שיאפשר שימוש במערכות החניה ברכבים אוטונומים, גם כאשר הנהג מחוץ לרכב • גם מערכות שאינן משמשות לנהיגה ניתן יהיה להפעיל מרחוק

לראשונה בישראל: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) תיקון לתקנות התעבורה, המאפשר שימוש חוקי במערכות חניה אוטומטיות בכלי רכב מתקדמים, גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.

רכב אוטונומי של חברת מובילאיי בנסיעת מבחן בניו יורק (ארכיון) %2F Mobileye

חניה אוטומטית (Remote Parking) היא מערכת מתקדמת המאפשרת לרכב להחנות את עצמו באופן עצמאי, בצורה מבוקרת ובנסיעה איטית. המערכת מסייעת במיוחד בחנייה במקומות צרים, מורכבים או צפופים, ומבוססות על חיישנים, מצלמות ובינה מלאכותית. ברכב המצויד בטכנולוגיה זו, ניתן לשלוט בפעולת החניה באמצעות אפליקציה או שלט חכם, גם כאשר הנהג שוהה מחוץ לרכב.

בתיקון גם נקבעו מגבלות מחמירות לשימוש בחניה אוטומטית, זאת על מנת לשמור על בטיחות המשתמשים והסביבה. את החניה ניתן לבצע רק בתנאים הבאים: המערכת חייבת להיות מקורית של יצרן הרכב, ובמידה וההפעלה נעשית מחוץ לרכב הנהג חייב להימצא בטווח של עד 6 מטרים מהרכב, המהירות המרבית תוגבל ל-12 קמ"ש, ולא יימצאו נוסעים נוספים ברכב בזמן ההפעלה.

גם מערכת בקרת אקלים לקירור הרכב יהיה ניתן להפעיל מרחוק. רכב ללא נהג של גוגל, צילום: אי.פי

התיקון, שאושר כהוראת שעה לשלוש שנים, מהווה פריצת דרך ומצרף את ישראל למדינות נוספות שהתירו את השימוש בטכנולוגיה. גרמניה הייתה הראשונה שאישרה את השימוש בהן כבר בשנת 2019, וכיום הן פועלות בפועל במגרשי חניה ציבוריים. במדינות נוספות בעולם השימוש בטכנולוגיה מתבצע תחת מגבלות זהירות של טווח, מהירות ושליטה בסביבת הרכב, בדומה לתנאים שנקבעו בישראל.

במקביל אושר גם תיקון לתקנה 74 המאפשר שליטה מרחוק על מערכות שאינן משמשות לנהיגה, כמו לדוגמה הפעלת מערכת בקרת אקלים לקירור הרכב טרם הכניסה אליו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...