לאחר שפורסם שייסגר בשבוע הבא בגלל חובות כבדים כתוצאה מהמשבר מול החות'ים,הנהלת הנמל העבירה היום (חמישי) לשר הכלכלה ניר ברקת הצעה למתווה שימנע את סגירת הנמל. הנמל הוכרז על ידי ממשלת ישראל בעבר כמתקן אסטרטגי וכפתח לים האדום.
על פי המתווה, אוניות המובילות רכבים מהמזרח יחוייבו לפרוק אותן בנמל. האוניות יגיעו ארצה דרך תעלת סואץ כשעלות המעבר בתעלה תתחלק בין הנמל, היבואנים והמדינה. המתווה המוצע יאפשר, לפי הנהלת הנמל, גם להפחית את התורים והעומסים בנמלים באשדוד ובחיפה.
לפי הנהלת הנמל, עלות מעבר אוניה בתעלה עומד כיום על כ-800,000 דולר. על פי המתווה, אם יתקבל, העלות תתחלק בין הנהלת נמל אילת והיבואנים שישלמו כ-200,000 דולר כל אחד, ובין המדינה שתשלם כ-400,000 דולר.
מנכ"ל נמל אילת גדעון גולבר מסר כי אסור שהמדינה תאפשר לחות'ים להביא לסגירת הנמל. לדבריו: "לאף אחד מהאוייבים שלנו לא נתנו מתנה שכזאת – פריקת אוניות בנמל אילת תהווה תמונת ניצחון על החות'ים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו