המאבק על הקמת שדה התעופה חלופי לנתב"ג עולה שלב לאחר שמטה המאבק של תושבי הנגב והעמק הודיעו היום (ראשון) כי יחריפו את הצעדים, ולא יתנו יד להחלטה של ראש הממשלה ומקבלי החלטות להקים שדה התעופה בנגב שלא באזור נבטים.
המאבק הוחרף לאור ההחלטה של ראש הממשלה בישיבת הממשלה מהבוקר לבדוק אפשרות קידום הקמת שדה התעופה בינלאומי בצקלג הממוקם בסמוך לעיר נתיבות ולהתעלם משאר החלופות. יצויין כי עד כה החלופות הקיימות היו הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל והקמת שדה התעופה בנבטים. החלופה נוספת לדברי מטה הנגב ממריא מנבטים לא תביא להקמת שדה התעופה בנגב, אלא תבטיח שבפועל הוא יקום בצפון תוך פגיעה אנושה בעתיד הנגב, בפריפריה וביכולת של מדינת ישראל לייצר מנוע צמיחה אמיתי בדרום.
חבר הכנסת אלמוג כהן שמונה מטעם הממשלה לעסוק בנושא הבהיר כי מדובר בבחינה של נושא ולא בהחלטה קבועה להקמת שדה התעופה חלופי ליד נתיבות. "ראש הממשלה הנחה את הצוות שתוך שלושה חודשים עליהם להציג תוכניות להקמת שדה התעופה צקלג ליד נתיבות, לצד החלופה של הקמת שדה התעופה בנבטים. אנחנו מעדיפים ששדה התעופה חלופי יקום בנבטים בעיקר בשל התכנון שלו, שהוא שדה תעופה דואלי -דו שימושי, שמוכן עם מסלול המראה ונחיתה הארוך ביותר במזרח התיכון. למעשה מדובר בשדה מוכן".
במטה המאבק בנגב מנבטים טוענים כי מדובר בהחלטה מנותקת מהמציאות ואבסורדית בכל קנה מידע אפשרי. "מול צקלג במרחק של שלוש דקות טיסה בלבד עומד שדה התעופה נבטים, מתקן צבאי ואזרחי שכבר הושקעו בו מיליארדים בהכשרתו כשדה התעופה בינלאומי. כל תכנון מחדש של שדה תעופה בצקלג ייערך לפחות עשור, כאשר המטרה האמיתית ברורה לכולם: לקדם תכנון שדה ברמת דוד ולהכשיל את חזון הנגב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו