"ראיתי איך אסלאם רדיקלי נראה": הבלוגר הסעודי לואי א-שריף מפרק את השקרים של חמאס

"עד גיל 20 הייתי אנטי-יהודי רדיקלי, היום אני קול אחר במרחב הערבי": הבלוגר הסעודי שמגן על ישראל מספר על האינדוקטרינציה במזרח התיכון, מגנה את אל-ג'זירה ומשמיע קול צלול: "באיזה מילון במלחמה חטיפת פעוט היא התנגדות? זה מעשה של ברבריות וטרור שצריך לגנות"

הבלוגר הסעודי שתומך בישראל // יוני ריקנר

"קיבלתי איומי מוות באינטרנט, תודה לאל זה לא תורגם עדיין לאיומי מוות בפועל", משתף לואי א-שריף, הבלוגר הסעודי שהפך לאחד הקולות הערביים הבולטים בהגנה על ישראל. "אבל אתה יודע מה? הייתי בצד השני של הנהר. ראיתי איך אסלאם רדיקלי נראה. אני יודע איך הוא מרעיל את הראשים והמוחות והלבבות של מוסלמים, ואני לא מתכוון להירתע בשום פנים ואופן".

זוהי הפעם השלישית שא-שריף מבקר בישראל, לאחר ביקור בזק בן 24 שעות שערך במהלך הרמדאן. הפעם, בהזמנת המכללה למדינאות הוא הגיע על מנת להסביר לבוגרי המכון כיצד לעסוק בסוגיות הבוערות על הפרק בעולם הערבי, בסדר החדש במזרח התיכון שלאחר שנה וחצי של מלחמה ששינתה לחלוטין את האזור.

מטפל ב"שקר הגדול"

א-שריף, בחליפה מחויטת ובמבטא ערבי בולט, הוא אחד מהקולות הבולטים בעד ישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות, הוא מסביר בערבית ובאנגלית כיצד הפעילים האנטי ציוניים וארגוני הטרור, בראשם חמאס, מחדירים את התעמולה ואת שנאת ישראל לשיח, מציפים את הרשתות במה שהוא מכנה "השקר הגדול" לגבי ישראל.

"עד גיל 20, הייתי הדוגמה לערבי-מוסלמי מהזרם המרכזי בעולם המוסלמי - רדיקלי נגד היהודים, אנטי-יהודי, אנטי-ישראלי, אנטי-כל דבר הקשור לרוב הלא מוסלמים, במיוחד יהודים ונוצרים", הוא מספר. "האינדוקטרינציה בבתי הספר במזרח התיכון הייתה כל כך רדיקלית, שהיא עיצבה את תפיסת העולם שלי".

"האם כולם חשבו כמוך?" אני שואל. "רובם", הוא משיב. "תודה לאל שהדברים עכשיו השתנו באופן דרמטי בערב הסעודית, וגם לאיחוד האמירויות יש משרד סובלנות נהדר. אנשים רבים עזבו את הרדיקליזם מאחור, אבל עדיין יש לו את ההשפעה שלו על כל כך הרבה אנשים באזור".

א- שריף: "תודה לאל שהדברים עכשיו השתנו באופן דרמטי בערב הסעודית", צילום: נעמה שטרן

הביקור הנוכחי של א-שריף ארך חמישה ימים, במסגרתם הספיק לסייר בעיר דוד, המקום שבו הפכה ירושלים לבירתה של עם ישראל, ומצדה – המקום שבו יהודים נלחמו עד המוות על אמונתם ולאומם. "מצדה או מסאדה בערבית, היא הוכחה לדרך שבה היהודים שרדו ונלחמו בחזרה נגד אלה שרצו להשמיד אותם. זה מאוד חשוב שאנשים ידעו את ההיסטוריה של מצדה ואת המרד היהודי נגד אלה שרצו לקחת את הדבר החשוב ביותר לגבי העם היהודי - את זהותם".

"היהודים מעולם לא ניסו להתרחב ולכבוש", הוא מדגיש. "הם מעולם לא רצו לקחת אדמות של אנשים אחרים כפי שאל-ג'זירה וערוצי תקשורת אחרים של האחים המוסלמים הרדיקליים אומרים. היהודים תמיד נלחמו על הארץ הזו עם גבולותיה הידועים".

שיא הביקור של א-שריף הוא כנס ביקב פסגות, שאותו יזמה המכללה למדינאות. "המכללה היא מוסד אינטלקטואלי מוביל, הפועל להכשרת דור חדש של מנהיגים ישראלים בעלי רוחב דעת ועם חזון ציוני ברור", מסביר בן בסון את הרעיון שעומד מאחורי המוסד. "אנחנו מספקים למשתתפים הכשרה עיונית ומעשית מעמיקה, במטרה להעצים צעירים וצעירות בעלי פוטנציאל השפעה, הפועלים בתחומי הממשל, הביטחון, החינוך והחברה, ולצייד אותם בכלים רעיוניים ומעשיים להתמודדות עם אתגרי מדינת ישראל".

בסון מוסיף כי "כנס הבוגרים השנתי הוא אירוע מרכזי שמפגיש את מאות בוגרי המכללה הפועלים בעמדות מפתח בזירה הציבורית בישראל. נושא הכנס השנה הוא 'מיקומה האסטרטגי של ישראל בסדר החדש במזרח התיכון', ובמהלכו התקיימו נאומים מרכזיים, פאנלים ושיחות אסטרטגיות על מגמות אזוריות והשפעתן על מדינת ישראל".

לא-שריף בטן מלאה על הדרך שבה מוצגת ישראל בעולם בשנה וחצי האחרונות. בביקורו הראשון הוא ערך סיור בקיבוצים בעוטף עזה וראה במו עיניו את מה שעשו החמאס. "ראיתי את ההתקפה הפראית שנעשתה על ידי הטרוריסטים הברבריים של חמאס. הם לא תקפו חיילים. הם קוראים למה שהם עשו 'התנגדות'. באיזה מילון במלחמה חטיפת פעוט היא התנגדות? תקיפה ורציחת אנשים בפסטיבל מוזיקה היא התנגדות?".

"כמובן, זו לא התנגדות. זה מעשה של ברבריות וטרור שצריך לגנות. ואני מאמין שאלה שלא מגנים את חמאס מספיק נותנים להם את הכוח להמשיך. לאחר שהשבעה באוקטובר התרחש אנשים רבים מיהרו לגנות את ישראל במקום את חמאס, אפילו לפני שישראל הגיבה. ככל שהם שונאים את קיומה של ישראל – כך הם מוכיחים לעולם כמה הם אנטישמיים".

א שריף: "אלה שלא מגנים את חמאס מספיק נותנים להם את הכוח להמשיך", צילום: נעמה שטרן

כשאני שואל האם הוא מבין את עמדת חמאס ומה הוא חשב על המניעים שלו לפני השבעה באוקטובר, א-שריף מגיב בתקיפות: "חמאס הם הזרוע המזוינת של האחים המוסלמים - קבוצה אסלאמית רדיקלית. צריך להבין שיש הבדל בין אסלאם רוחני, שהוא כמו להתפלל חמש פעמים ביום, לעבור את חודש הרמדאן, ללכת לעומרה, לחאג', לעשות את טקסי האסלאם, ובין אסלאם רדיקלי שמאמין בגישה צבאית להעביר את המסר שלו ולשלוט".

"אי אפשר לדבר עם חמאס", הוא קובע. "חמאס יוזם מלחמה אפוקליפטית שבמסגרתה על מיליונים למות בשני הצדדים, כדי שאימאם שנעלם יופיע שוב. וזה משהו מטורף שהעולם לא צריך לקבל. ישראל נלחמת בחמאס ובאסלאם רדיקלי בשם העולם, והעולם צריך להעריך את מה שישראל עושה".

א-שריף מדגיש כי הוא מעוניין שהמלחמה תסתיים, אך לדבריו מי שיכול לסיים אותה הוא החמאס ולא ישראל. "זו מלחמה שישראל לא ביקשה, לא רצתה ולא התחילה. זה משהו מאוד חשוב שאנשים ישימו לב אליו. המלחמה הזו יכולה להסתיים אתמול אם אלה שהתחילו את המלחמה יסיימו אותה. אני תומך בסיום המלחמה הזו בניצחון מלא ובתבוסה של חמאס, כדי שלא נגיע לעוד סבב ועוד מלחמה. האירוע הזה חייב להסתיים באופן מוחלט".

"חמאס התחיל את המלחמה הזו כי הוא באמת מאמין במחיקת ישראל, הוא באמת מאמין בהריגת יהודים למען אלוהים כדי שהם יוכלו ללכת לגן עדן", הוא אומר בכעס. "אמנת חמאס קוראת להשמדת ישראל. חמאס לא יצא למתקפה בשבעה באוקטובר כי הוא מאמין בשלום. גם כשמנהיגי חמאס אומרים שהם רוצים מדינה על גבולות 1967, זה זמני - הם רוצים מדינה זמנית עד שיהיה להם מספיק כוח להשמיד את ישראל. והם אומרים את זה בקול רם בערבית, אבל באנגלית הם אומרים משהו אחר".

פעמים רבות במהלך הריאיון מזכיר א-שריף את אל ג'זירה, שאליו הוא מתייחס כגוף תקשורת שמוביל פרופגנדה. "אל ג'זירה היא תומכת חמאס. כשהייתי צעיר הם שכנעו אותי שעבדאללה עזאם ובן לאדן היו גיבורים," הוא אומר. "כשהתרחשה מתקפת השבעה באוקטובר לא הבנתי למה אנשים כועסים על כך שאנשים הותקפו באמריקה.

הרי ארה"ב היא העריץ של העולם. כך אל ג'זירה אמרה לנו, היא גרמה לנו להאמין שהרבה טרוריסטים היו גיבורים. אני מבין ומכבד חופש דיבור, אבל יש הבדל בין חופש דיבור והסתה. אל-ג'זירה עושה הסתה. זה קטלני ומסוכן וצריך להילחם בחזרה".

המסר העיקרי שא-שריף מבקש להעביר בכנס הינו שניתן להגיע לשלום עם המדינות הערביות, בניגוד למה שארגוני הטרור מנסים לשדר. "חמאס רוצה להוכיח לכם שמוסלמים ויהודים הם אויבים. ערבים וישראלים לעולם לא יסתדרו. ואני רוצה לומר מסר הפוך - ערבים וישראלים יסתדרו. מוסלמים ויהודים אינם אויבים".

"אני לא מתנגד לפלשתינים, להפך", צילום: נעמה שטרן

א-שריף סובר כי מדינות המפרץ המתונות יכולות להיות חלק משמעותי בעתיד של האזור לאחר סיום המלחמה. "מוחמד בן סלמאן הוא אדם שלא רק הסעודים בוטחים בו אלא גם הערבים ורוב המוסלמים. הוא רוצה שיהיה מזרח תיכון יציב, מזרח תיכון שאין בו יותר מלחמות. הוא מנהיג נהדר שמחפש שלום והוא יגרום לזה לקרות בעזרת השם".

הסכמי אברהם דור 2.0

לקראת סיום הריאיון, אני שואל את א-שריף כיצד הוא מצליח להישאר אופטימי למרות המצב הקשה. "אני מאוד אופטימי," הוא משיב בחיוך. "המזרח התיכון צריך אמריקה חזקה כדי לקדם עוד שלום, ולאחר ארבע שנים של ממשל שלא הצליח לקדם שלום, כעת הגיע ממשל שיוכל לעשות זאת.

"אני מאמין שהסכמי אברהם 2.0 יהיו אפילו טובים יותר מהדור הראשון. אני יודע שהמצב נראה קודר עכשיו, אבל אני אופטימי שעתיד יהיה טוב יותר. המלחמה שכרגע מתנהלת מביאה אנשים יחד. חמאס ואיסלאמיסטים רדיקליים נלחמים כדי להפריד אנשים ואילו אנחנו נלחמים כדי להביא מוסלמים ויהודים, ערבים וישראלים, לקרבה גדולה יותר. אנחנו טובים, אנחנו נלחמים את המלחמה הטובה, ואלוהים בצד שלנו".

>>המפגש המקרי ששינה הכל והאיום החות'י שמוכר לו היטב: הראיון המלא<<

הבלוגר הסעודי מסיים את הריאיון במשפט בעברית רהוטה: "אני מקווה שהחלום הזה יתגשם. בעזרת השם, שלום בין כל העמים במזרח התיכון. אינשאללה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר