עימותים קשים בין כוחות משטרה לחרדים שנכנסו להר מירון רגלית

פלגים קיצוניים חרדיים מנסים לעלות למירון חרף האיסור

כוחות גדולים של משטרה פרושים באזור ומנסים למנוע כניסה להילולה בשטח הצבאי הסגור • רק 30 מתפללים יורשו להיכנס להר • עימותים קשים בין כוחות משטרה לחרדים שנכנסו להר מירון רגלית

על רקע מצב ביטחוני נפיץ ומתוח תתקיים ההילולה במירון, בעוד המקום מוכרז שטח צבאי סגור והכניסה אליו מותרת רק לעשרות. 

הר מירון סגור כעת לאזרחים, אך כדי לאפשר את המשך המסורת של ההדלקה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי, יתקיימו שלוש הדלקות שבכל אחת מהן מניין משתתפים - כלומר, בסך הכל 30 איש, לא כולל אנשי כוחות הביטחון וההצלה. עימותים קשים נרשמו הערב (חמישי) בין כוחות משטרה לחרדים שנכנסו להר מירון רגלית.

המונים בהר מירון (ארכיון), צילום: דויד כהן/ג'יני

מהערב החלו כוחות משטרה גדולים של לוחמי משמר הגבול ושוטרי אגף התנועה לפעול בשטח. השוטרים התפרסו בדרכים המובילות ליישוב מירון ובשטחים המקיפים אותו. הם מונעים כניסה של מי שאינו תושב היישוב לתוך תחום היישוב וההר עד ליום שני, י"ט באייר.

המשטרה קוראת לציבור שלא לנסות להגיע אל היישוב ולמתחם הקבר במירון. "הצעדים וההיערכות המיוחדת של המשטרה נועדו להבטיח את שלומו ואת ביטחונו של הציבור. מתחילת המלחמה נורו עשרות רקטות לכיוון הר מירון, ומספר רב מהן נפלו בנקודות שבהן נוהגים לעבור עשרות אלפי בני אדם".

למרות המצב המתוח והאיום הממשי לחיי אדם מכיוון חיזבאללה, ישנם פלגים קיצוניים שמתכננים לעלות להר בכל מחיר. חלקם שוהים בבתים ביישוב מירון זה כמה ימים. בתיעוד שהגיע לידי "ישראל היום", נראה שהמשטרה מפנה מהבתים ביישוב את מי שלא מתגוררים בו.

הכנות להילולה במירון (ארכיון), צילום: דוד כהן - ג׳יני

כמה מודעות ברחוב ובמקומונים חרדים מפרסמות גם היום הסעות ומכירת כרטיסים למירון. מדובר ביוזמה של פלגים קיצוניים שמתכננים למרות הכל לנסות ולעלות להר.

גם בתוך הזרמים הקיצוניים הדעות חלוקות. במודעה שהתפרסמה מטעם העדה החרדית נכתב: "וקול זעקת בני ישראל אשר זה חודשים רבים נתונים במיצר בקול מלחמה וצחצוח חרבות, מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה גדולה רח"ל, ולע"ע לא נראה שיוכלו לעלות לאתר"ק מירון בל"ג בעומר יומ"ד קדישא הבעל"ט כמנהג מימים ימימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו