איל אשל, לאחר חשיפת הסרטון המחריד מחטיפת התצפיתניות: ״עולות בי תהיות לגבי המשך זכות הקיום של ישראל״

המשפחות האבלות וההורים הזועמים דורשים: ״להדיח את האחראים במחדל ולא להעניק להם מינויי המשך״ • אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל חושף בכאב את תחושות ההפקרה ואובדן האמון

סרטון חטיפת התצפיתניות ממיגונית נחל עוז ב-7 באוקטובר // מטה המשפחות

"עידן השתיקה הסתיים": לאחר פרסום סרטון חטיפתן של חמש התצפיתניות מבסיס נחל עוז - אביה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, שנרצחה בידי מחבלי חמאס בבסיס נחל עוז, שוחח עם "ישראל היום".

הלווית סמלת רוני אשל, צילום: קוקו

האב איל מביע ביקורת נוקבת כלפי מובילי המלחמה: ״אנחנו מצטערים שאחרי כמעט שמונה חודשים אחרי השבת השחורה, התצפיתניות שנחטפו מהמיגונית בבסיס נחל עוז עדיין לא נמצאות איתנו ולא קיבלו את הבמה הראויה״.

בשיחה עם ״ישראל היום״ לאחר פרסום הסרטון הנורא הוא מדגיש, ״אם מזקקים את אירוע השבת השחורה - הכל התחיל בנחל עוז, הפשיטה התחילה משם״. הוא ממשיך למתוח ביקורת נוקבת על הצבא שבעיניו לא שינה את דרכו ואת נהלי העבודה החל מ-7 באוקטובר, ״הבנות האלה נמצאות תחת זכוכית מגדלת כי גם היום לא מקשיבים להן״. אשל הוסיף שגם בהיבט הלאומי לא למדנו כחברה דבר מאירועי אוקטובר. ״המדינה הזאת שסועה עד לכתיבת מילים אלו״.

חדר ילדים שרוף בקיבוץ נחל עוז, צילום: אי.פי.איי

בסופו של יום בעבור משפחת אשל, ומשפחות נוספות שהתווספו בעל כורחו למשפחת השכול, ״כל מה שנותר לנו זה הזיכרון והחיוך של הבנות כי אנחנו בימים האלה מתחילים לדרוש את ההדחה של אותם קצינים בצה״ל שלא ראויים לשרת במערכת הביטחון וללבוש את המדים האלה״. בשלבים אלו, משפחות שיקיריהן נפלו ב-7 באוקטובר התאגדו כדי להיערך, אך הם מתכוונים לנהל מאבק עיקש וממושך עד שיסיימו את תפקידם הנושאים באחריות לנעשה בגזרת עזה בשבת השחורה.

״האנשים האלה לא ראויים לקבל את המינויים ששמענו עליהם בשבועות האחרונים, בטח שלא ראויים לשרת בצה״ל ואני מדבר על שרשרת פיקוד שלמה״ אומר איל אשל. ״אני מדבר עד לרמה של אותה מפקדת גדוד האיסוף באוגדת עזה, סא״ל רוני בורשטיין, שמצאת היום בהפסקת שירות בעקבות לימודים - נדרוש גם את הפסקת הלימודים שלה כי היא לומדת על חשבון צה״ל״. הוא ממשיך לטעון מדם ליבו: ״שאף אדם לא ישכח את העובדה שהיא הייתה המג״דית של הבנות האלה - היא שותפה מלאה למחדל, שרשרת הפיקוד הבכירה ועד לעומד בראשה. אנחנו במסע מטורף כדי להציל את כבוד הבנות האלה שנרמס״. אשל לא תוחם בזמן או במאמץ את המאבק הממושך שבכוונתו לנהל - ״נעשה הכל כדי שלא יישכחו את העובדה הזאת שאת האירוע של שבת בבוקר היה אפשר למנוע״.

חמ״ל התצפיתניות של נחל עוז נפתח מחדש, צילום: דובר צה"ל

הוא מסביר שבעיניו זה לא עוד אירוע שהאזרחים במדינת ישראל ישבו בשקט בעקבותיו, מתוך הבנה שאנשי הביטחון יסדרו את הדברים - לדבריו עידן זה הסתיים. הוא מספר שהתמיכה הציבורית במאבקן של המשפחות מחזק ומעניק תוקף לתפיסה שדרוש שינוי. בכאב, מספר איל כי ״אם הדברים יימשכו כפי שנראים היום - עולות בי התהיות לגבי זכות קיומה של מדינת ישראל״.

בסרטון שהופץ ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס, מוצגים מעשי החטיפה הברוטאליים של התצפיתניות ממיגונית נחל עוז ב-7 באוקטובר. חלק מהחיילות סיימו את קורס ההכשרה רק באותו השבוע, ונשאבו לזוועות בימיהן הראשונים מערכת הצבאית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל משתתף בצערן העמוק של המשפחות השכולות וימשיך ללוותן. צה"ל מתחקר את אירועי השבעה באוקטובר ומה שקדם להם. מטרת התחקירים הינה למידה והפקת לקחים להמשך הלחימה. התחקירים מתבצעים בימים אלו ולכשיסוכמו יוצגו הממצאים בשקיפות למשפחות השכולות ולאחר מכן לציבור".

עוד נמסר: "הקצינה סיימה את תפקידה כמפקדת הגדוד כמה שבועות לפני מתקפת ה7 באוקטובר ומפרוץ המלחמה התייצבה לסייע במשימות הנדרשות לסיוע בלחימה. בחודשים האחרונים החלה את לימודיה כפי שסוכמו לפני כשנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר