"צה"ל לא נתן לנו להיחשף לתיעוד": האם ששכלה את בתה לקראת פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות

סיגל, אמה של התצפיתנית נועה פרייס, שנפלה בשבעה באוקטובר מספרת כי גילתה על קיום התיעוד רק בשל הודעת מטה המשפחות • "כואב לנו שמקבלי ההחלטות בממשלה 'מאלצים' את המשפחות לפרסם את הסרטון כי רק ככה יעוררו מודעות", היא אומרת ל"ישראל היום"

התצפיתנית נועה פריס ז"ל . צילום: באדיבות המשפחה

הערב (רביעי) בשעה שש צפוי להתפרסם סרטון המתעד את חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז. סיגל פרייס, אמה של התצפיתנית נועה פרייס שנפלה בבסיס מאשימה בשיחה עם "ישראל היום": "בזמן שאנחנו יודעים על קיומו של הסרטון מהמשפחות, הצבא לא עדכן אותנו שיש סרטון ועדיין לא הראו לנו אותו". היא מבהירה כי פרסום הסרטון חשוב כדי להציל את הבנות, אך כועסת על הצבא שלא נתן למשפחות אחרות, שבנותיהן נרצחו בנחל עוז להיחשף לסרטון.

לדבריה, "לפני חודש, משפחות החטופים קיבלו סרטון ערוך מחומרים שהגיעו לצבא ממצלמות מחבלים. הסרטון מתמקד בבנות החטופות, אבל הוא מצולם במיגונית שבו הבת שלי שהתה.  בבוקר קיבלנו הודעה ממשפחות החטופות שהם הולכים להוציא את הסרטון, בעקבות זה שאלתי את הצבא אם נקבל גם כן את הסרטון לפני השידור".

 
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות שיפורסם הערב , צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

עוד היא אומרת: "צריך להבין שעבורנו, המשפחות השכולות כל דבר כזה הוא טריגר מטורף, הוא מחזיר אותנו ליום הארור ההוא. ביקשנו לראות את זה לפני כן. כדי שנגיע מוכנים לשידור בערב – אבל הצבא עדיין לא החזיר תשובה חיובית. זה עוד בוקס בבטן".

נועה פרייס ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לסיגל חשוב להבהיר שהיא תומכת במשפחות החיילות החטופות: "אנחנו רוצים שהבנות יחזרו, אנחנו לא מבקשים לעצור את השידור אלא רק רוצים את העזרה להתכונן ולראות את זה. זה עדיין לא נענה ואי לנו מושג למה. כואב לנו שמקבלי ההחלטות בממשלה 'מאלצים' את המשפחות לפרסם את הסרטון כי רק ככה יעוררו מודעות. זה סרטון שחושף אותם ואת הבנות שלהם בסיטואציה הכי נוראית של החיים, יש לזה גם השפעה על משפחות הנרצחות האחרות אבל הם נמצאים במצב של חוסר אונים, אני בהחלט מבינה את ההחלטה שלהן קשה ככל שהיא תהיה ומגבה אות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר