דניאל, יוסף, איתי וארמיאס - אלו סיפורי הנופלים מפיצוץ המטען בצפון רצועת עזה

מקרית ביאליק, מקרית מוצקין, מרמת השרון ומבאר שבע • סמל יוסף דסה וסמל דניאל לוי הפכו לחברים הכי טובים מאז כיתה א' והמשיכו לשירות בנח"ל עד לתקרית הקשה • סמל איתי לבני הותיר אחריו זוג הורים, אח תאום ואחות בכורה וסמל ארמיאס מקוריאו מתואר כנער אהוד ולבבי • זמן קצר לפני כניסת השבת, התיר צה"ל את פרסום שמותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל שנפלו בעקבות פיצוץ מטען בצפון עזה

הותרו לפרסום שמותיהם ותמונותיהם של לוחמי צה"ל שנפלו בצפון רצועת עזה. צילום: ללא

הערב (שישי) הותרו לפרסום שמותיהם ותמונותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל מגדוד 931 של חטיבת הנח"ל שנפלו בעקבות פיצוץ מטען בצפון רצועת עזה - סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון, סמל יוסף דסה, בן 19 מקרית ביאליק, סמל ארמיאס מקוריאו, בן 19 מבאר שבע, וסמל דניאל לוי, בן 19 מקרית מוצקין. נוסף להם, נפצעו באירוע באורח קשה גם קצין ולוחם מגדוד 931 בנח"ל. בכך, התרחבה משפחת השכול ימים ספורים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. הלוויותיהם של סמל דניאל לוי ושל סמל יוסף דסה ייערכו ביום ראשון הקרוב, בשעה 13:00, בבית העלמין הצבאי בקרית-אתא.

הותר לפרסום: סמל איתי לבני נפל ברצועת עזה,

סמל איתי לבני, בן 19 מרמת השרון, הותיר אחריו זוג הורים, אמיר ונעמי, אח תאום, יואב, ואחות בכורה, קרן. בעקבות הבשורה המרה על מותו של סמל ליבני, עיריית רמת השרון כתבה: "עיריית רמת השרון מרכינה ראשה באבל עם נפילתו של איתי לבני - חלל צה"ל שנהרג בקרב, בצפון רצועת עזה. איתי ילד מקסים, בוגר תיכון 'אלון' במגמת ביולוגיה. היה תלמיד מצטיין וספורטאי מצטיין ואהב מאד כדורסל". אנדי קליסקי, מנהלת תיכון "אלון", כתבה על סמל לבני : "איתי היה נער נעים הליכות ועדין נפש, בעל מחשבה מקורית ומעמיקה. היה לו חיוך ביישני וכובש. הוא היה חבר טוב ואהוב על בני הכיתה ועל מוריו. זוהי אבדה עצומה לבית הספר, לעיר ולמדינת ישראל". גם אגודת הספורט של רמת השרון, ביקשה להביע את צערה על מותו של סמל לבני שבנעוריו שיחק בה במחלקות הכדורסל והכדורגל.

סמל ארמיאס מקוריאו, לחם בחטיבת הנח"ל, ונפל ברצועת עזה,

בעיר באר-שבע, ביקשו לכתוב לזכרו של סמל ארמיאס מקוריאו שנפל בעקבות פיצוץ המטען. בבית הספר התיכון המקיף הדתי אמי"ת, בו התחנך סמל מקוריאו, ביקשו להשתתף בצער המשפחה. נוסף לכך, מחנחכת הכיתה שלמידה את סמל מקוריאו כתבה עליו: "הוא היה ילד עם עיניים טובות ולב טוב. חבר טוב, אוהב אדם ואהוב על הבריות. לארמיאס היתה ענווה גדולה ודרך ארץ והאובדן שלו קשה ובלתי נתפס".

נוסף אליה, צוריאל רובינס מנהל בית הספר אמר כי "ארמיאס רק סיים את לימודיו בבית הספר בשנה שעברה. רוב מוחלט של התלמידים מכירים אותו והמומים מכאב. הוא היה נער מתוק שקיבל החלטה לא מובנת מאליה לשרת כחייל קרבי ולהגן על המדינה, ולב כולנו עם משפחתו באבלה הכבד. במוצאי שבת נקיים לתלמידים ולמורים מפגש שבו נוכל לכאוב ביחד ולחזק איש את רעהו".

סמל דניאל לוי נפל ברצועת עזה, צילום: .

אמו של סמל דניאל לוי, סיגל, אמרה ל"ישראל היום": "הוא רק ילד. התגייס באוגוסט, רצה להיות ממש לוחם ונלחם בשיניים כדי להתקבל לנח"ל. הוא נפל בזיתון אחרי שהם היו לפני בג'באליה, עוד לא אמרו לנו את כל מה שקרה, אנחנו מחכים למפקדים. דניאל הודיע לנו ביום ראשון האחרון בלילה שהוא נכנס, אני ביקשתי ממנו שלא ייכנס. אמרתי לו: 'מצדי שתהיה בכלא חצי שנה, העיקר שלא תכנס'. הוא האמין שהכל יהיה בסדר וזו הייתה השיחה האחרונה ביננו".

על בנה היא הוסיפה: "הוא היה ילד חברותי, אהד את הפועל תל-אביב, יש לו אפילו קעקוע על הרגל של הפועל והלך לכל משחק. הוא כל כך אהב את הכדורגלן מאוויס צ'יבוטה - הם נפגשו בשבוע שעבר גם והצטלמו. צ'יבוטה אפילו הביא לו כרטיסים למשחק האחרון שלהם לפני שבועיים". על הקשר עם סמל יוסף דסה, אמו של סמל לוי מרחיבה: "הם מכיתה א' לומדים יחד - החברים הכי טובים. יוסף ידע עליו סודות שאני לא ידעתי מרוב שהם היו קרובים. כשיוסף נכנס ללחום בעזה לפני שלושה שבועות, ודניאל לא, הוא חשש שמא יקרה לו משהו. הם היו קרובים עד כדי כך שיוסף סירב להתגייס לחטיבה אחרת רק כדי שיהיו יחד בנח"ל. הם היו באותו חדר, באותם מבצעים, דניאל נשאר לוחם בזכות יוסף שחיזק אותו המון והם הלכו יחד".

רבים הגיעו לנחם את משפחת דסה בקרית ביאליק, צילום: מישל דוט קום

נוסף לכך, מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב ביקש להרכין ראש ולחלוק כבוד לסמל דניאל לוי .

סמל יוסף דסה, צילום: ללא

דודו של הלוחם סמל יוסף דסה שנפל אמר ל"ישראל היום" לאחר קבלת ההודעה המרה: "הוא ילד ממש מיוחד, הבכור. הצעתי לו לא ללכת לקרבי, אמא שלו גם נפטרה באתיופיה. אמרתי לו אל תלך, מותר לך להשאר. יוסף ענה לי: 'אני רוצה לתרום למדינה שלי, אני חייב ללכת לקרבי ולהתגייס'. דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני חודש, כתבתי לו בכל הזדמנות. יוסף ענה לי שלא נוח לו לדבר איתי בהתכתבויות והבטיח שכשחזור ישוחח עם משפחתו". עוד מספר הדוד: "להתגייס לחטיבת הנח"ל היה החלום של יוסף, הוא מאוד אהב את היחידה ואת השירות".

סמל יוסף דסה וסמל דניאל לוי, צילום: באדיבות המשפחות

סמל דסה התחנך בבית הספר התיכון אורט מוצקין ולמד באותה הכיתה עם סמל דניאל לוי שנפל גם הוא. יפעת טויטי, מחנכת כיתתם, אמרה בכאב: "תלמיד אחד ואחרי שעה לקבל בשורה על התלמיד השני כשאתה יודע שהם חברי נפש. הם גדלו יחד. בהתחלה שמענו את הבשורה הנוראית על דניאל, וממש כעבור שעה הושיבו אותנו ואמרו - גם יוסף הלך". עוד אמרו מורות בבית הספר: "דניאל ויוסף הספיקו לבקר על מדים בבית הספר. קיבלנו מדניאל חיבוק אחרון אחרי פסח, זמן קצר לפני שנכנס לרצועת עזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר