מפקד תחנת ת"א דרום החדש: רפ"ק מאיר סוויסה, שנחשד בהשלכת רימון לעבר מפגינים בקפלן

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אישר את המלצתו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי • בתפקידו החדש, סוויסה מקודם לדרגת סנ"צ • מלבד תקרית הרימון, הוא נחקר לאחרונה במח"ש בחשד לתקיפה נוספת • יומיים לאחר תחילת המלחמה תועד מכה מפגין מבוגר במהלך המחאה ודוחף מפגינים מחוץ לקריה

רפ"ק מאיר סוויסה משליך רימון הלם לעבר מפגינים (ארכיון) // אמיר גולדשטיין

רפ"ק מאיר סוויסה, אשר יש נגדו שני תיקי מח"ש פתוחים, קיבל היום (שלישי) קידום ממפכ"ל המשטרה היוצא, רנ"צ יעקב שבתאי, והוא יתמנה לתפקיד מפקד תחנת דרום תל אביב, לאחר שקיבל את כל האישורים הנדרשים לכך.

רפ"ק מאיר סוויסה (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

כזכור, רפ"ק סוויסה נחקר מאז תחילת המהפכה המשפטית פעמיים. לאחרונה הוא נחקר במח"ש בחשד לתקיפה, זאת לאחר שתועד יומיים לאחר תחילת המלחמה מכה מפגין מבוגר במהלך המחאה, ודוחף מפגינים מחוץ לקריה, כשאחד המפגינים המבוגרים נהדף על הכביש.

תיעוד: רפ"ק מאיר סוויסה מתעמת באוקטובר עם מפגינים בסמוך לקריה

בתיק הקודם נגדו, הוא נחקר בחשד שהשליך לפני כשנה רימוני הלם לעבר מפגינים באחד מימי השיבוש שנערכו בסמוך לצומת עזריאלי, וכתוצאה מכך נפצעו כמה מפגינים. התיקים נמצאים בפרקליטות לפני קבלת החלטה.

בחקירתו במח"ש אמר רפ"ק סויסה, השוטר שזרק רימון הלם בהפגנה: "אני לא הייתי מפקד הכוח, ראיתי שהמצב יוצא משליטה, זיהיתי שהשוטרים במצוקה ובנחיתות כמותית ומקצועית. הייתה עוד קודם לכן הנחיה שניתן להשתמש ברימוני הלם, וידאתי שאני זורק את הרימון לשטח פתוח".

רפ"ק מאיר סוויסה מקבל תעודת מצטיין תחנה (ארכיון), צילום: ללא

ביום העצמאות האחרון תחנת לב תל אביב בחרה ברפ"ק סוויסה, כמצטיין התחנה ליום העצמאות. מדובר בהצטיינות בין היתר על "היותו שוטר מצטיין שעוזר לטפח שוטרים", כך על פי התעודה שאותה קיבל. עוד ציינו את עבודתו הקשה בחודשים האחרונים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר