מחאן יונס למצעד החיים: הספר "מיין קאמפף" שאותר בעזה הובא לטקס בבודפשט

דוידי בן ציון, נציג קק"ל במצעד החיים בבודפשט, הציג בנאומו את הספר "מיין קאמפף" שכתב היטלר ואותר על ידי לוחמי צנחנים בבית של מחבל חמאס בחאן יונס.

דוידי בן ציון, נציג קק"ל במצעד החיים בבודפשט. צילום: אלכס קולומויסקי, קק״ל

דוידי בן ציון, נציג קק"ל במצעד החיים בבודפשט, הציג היום (ראשון) בנאומו את הספר "מיין קאמפף" שכתב אדולף היטלר, ואותר במהלך המלחמה בבית של מחבל חמאס בחאן יונס.

רס"ן (במיל') בן ציון, שלחם בעזה כקצין בגדוד 71 של חטיבת הצנחנים, הביא איתו להונגריה את הספר שתורגם מגרמנית לערבית ונמצא על ידי חייליו במלחמת חרבות ברזל. הספר הוצג על ידו, כאמור, במצעד החיים מול כ-8,000 משתתפים ומצלמות התקשורת העולמית.

"מיין קאמפף" שאותר במהלך המלחמה בבית של מחבל חמאס בחאן יונס., צילום: אלכס קולומויסקי, קק״ל

בנאומו סיפר דוידי: "לפני חודשים ספורים, כששירתנו בעזה, נתקלנו בתזכורת מצמררת לפרק האפל ביותר של האנושות: מיין קאמפף. את הספר הזה מצאנו בביתו של מפקד חמאס בעיירה בני סוהילה שבחאן יונס".

"היום, כשאנו בכנס של סולידריות עם העם היהודי, לבנו עם חיילי צה"ל האמיצים, העומדים בחזית ומגנים על מולדתנו מפני הטרור והרשעה בכל הגזרות", הוסיף. "מחשבותינו ותפילתנו לאחינו החטופים, קורבנות תמימים המוחזקים בשבי ארגון הטרור חמאס בעזה בתנאים לא אנושיים. ליבנו כואב עם משפחותיהם וכולנו תקווה לשובם בשלום במהרה".

לדבריו, "כשאנו מספרים את המאבקים והניצחונות של העם היהודי, אנו נזכרים בחוסנה של הרוח האנושית ובכוחה האדיר של התקווה. בזמן שאנו מציינים את יום השואה כאן בבודפשט, אנו נשבעים לעולם לא לשכוח את זוועות העבר ולעמוד על המשמר מפני כוחות השנאה והרוע המאיימים לפגוע בנו שוב ושוב".

בחשבון הטוויטר שלו כתב הערב דוידי: "דבר אחד ידעתי שאקח איתי מחאן יונס למצעד החיים בבודפשט. זה היה ספר מיין קאמף של היטלר, שמצאנו בבית של מפקד בחמאס. היום בנאומי, מול 8,000 משתתפי מצעד החיים, הצגתי את הספר הנאצי שנמצא בעזה. העולם חייב לזכור ולהבין, הנאצים עדיין כאן, הם רק מחליפים סגנון ושפה. עם ישראל כאן כדי להשאר לתמיד".

הוא הוסיף: "וכמובן, במהלך דבריי התפרץ מפגין פרו פלסטיני שחיבר בין הכחשת הטבח שביצע חמאס להכחשת השואה. עניתי לו בסיום נאומי: עם ישראל חי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר