אורי מגידיש, התצפיתנית שחולצה מהשבי - תדליק משואה

החיילת שנחטפה בשבת השחורה וחולצה מהשבי במבצע משותף של צה״ל ושב"כ - תדליק משואה ביום העצמאות • היא נחטפה ממוצב נחל עוז, שם שירתה • הטקס המסורתי ייערך בערב יום העצמאות, ב-13 במאי בהר הרצל

החיילת אורי מגידיש נפגשת עם משפחתה לאחר שחולצה מעזה // באדיבות המשפחה

רב"ט אורי מגידיש, התצפיתנית שנחטפה בשבת השחורה וחולצה מהשבי במבצע משותף של צה״ל ושב"כ, תדליק משואה ביום העצמאות. השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת 76 למדינת ישראל, ביקשה ממגידיש להשיא את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה בהר הרצל, ביום העצמאות תשפ"ד.

החיילת אורי מגידיש, ששוחררה משבי חמאס, במסר למשפחות החטופים // מתוך טיקטוק

יחד איתה תשיא את המשואה קצינת הנפגעים סגן אלוף ליאת נפש – כנציגת המערך הממשלתי והצבאי המלווה את משפחות השבויים והנעדרים.

מגידיש נחטפה ממוצב נחל עוז, שם שירתה כתצפיתנית. היא שוחררה בפעולה קרקעית בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן של שב"כ וצה"ל, כשגם המוסד תרם תרומה משמעותית למהלך, שהיה חלק ממאמץ מבצעי, מודיעיני ואזרחי.

אחרי תקופת התאוששות קצרה, אורי בחרה לשוב ולהמשיך את שירותה הצבאי. היא ממשיכה להילחם למען אחיותיה ואחיה שבשבי, ומספרת את סיפורה ואת סיפורם לעולם כולו.

רעיית ראש הממשלה נפגשה בקריית גת עם התצפיתנית אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס על ידי כוחותינו, צילום: ללא

בחודש פברואר, נפגשה מגידיש עם נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג ורעייתו. "את ניצרבת בתודעה הלאומית, אני רוצה להראות שיש תקווה, הסיפור שלך זו גבורה אמיתית, אנחנו מאושרים שאת פה", אמר לה הנשיא. אז גם הציגה את הרסיס שהוצא מגופה: "בשבעה באוקטובר נפצעתי מרימון, כשחזרתי לארץ הוציאו לי את הרסיס מהחזה ומהראש", שיתפה.

שמותיהם של חלק ממדליקי המשואות שנבחרו פורסמו בסוף השבוע האחרון. השנה, תקנות הטקס שונו ויאפשרו למספר נבחרים ונבחרות להשיא משואה יחד, כמייצגים של אחת מפניה הרבות והשונות של החברה הישראלית בימי המלחמה.

הטקס המסורתי ייערך בערב יום העצמאות, ב-13 במאי בהר הרצל, בהנחיית הכתב בדרום של חדשות 12 תמיר סטיינמן ומגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14, מגי טביבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר