לאחר שנחטפה ב-7 באוקטובר ושוחררה במבצע חילוץ דרמטי: אורי מגידיש תחזור היום לשירות בצה"ל

התצפיתנית שנחטפה בשבת השחורה וחולצה מהשבי, תעלה על מדים ותשוב לאגף המודיעין • בצה״ל אמרו כי ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת שליחות לשרת את המדינה

נשיא המדינה ניפגש עם אורי מגידיש שחולצה מהשבי // צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

רב"ט אורי מגידיש, התצפיתנית שנחטפה בשבת השחורה וחולצה מהשבי במבצע צבאי של צה״ל ושב"כ, תשוב היום (שני) לשירות בצה"ל באגף המודיעין. בצה״ל אמרו כי ההחלטה על חזרתה לשירות נבעה מרצונה האישי ותחושת שליחות לשרת את המדינה.

אורי מגידיש ושרה נתניהו, צילום: ללא קרדיט
מגידיש נחטפה ממוצב נחל עוז, שם שירתה כתצפיתנית. היא שוחררה בפעולה קרקעית בזכות שיתוף פעולה יוצא דופן של שב"כ וצה"ל, כשגם המוסד תרם תרומה משמעותית למהלך, שהיה חלק ממאמץ מבצעי, מודיעיני ואזרחי. 

יו"ר נעמת , חגית פאר: ״אורי מגידיש היא גיבורה וגאווה למדינה שלמה בתקופה כל כך חשוכה. לחזור לשירות פעיל לאחר מה שעבר עליה אינו דבר מובן מאליו. המלחמה הזאת מייצרת אינסוף סיפורי גבורה של נשים לוחמות, תצפיתניות, טנקיסטיות, נשות מודיעין שמהוות את עמוד השדרה של צהל״.

אורי מגידיש, צילום: דובר צה"ל

לאחרונה, עלתה אורי לראשונה על מדים ונפגשה עם נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג ורעייתו. "את ניצרבת בתודעה הלאומית, אני רוצה להראות שיש תקווה, הסיפור שלך זו גבורה אמיתית, אנחנו מאושרים שאת פה", אמר לה הנשיא. היא הציגה לנשיא ורעייתו את הרסיס שהוצא מגופה: "בשבעה באוקטובר נפצעתי מרימון, כשחזרתי לארץ הוציאו לי את הרסיס מהחזה ומהראש", שיתפה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר