שפל חדש: כתובות גידופים נגד החטופים ו"מוות ללפיד" במגורי מפוני קיבוץ ארז בקרית גת

המשטרה הגיעה למקום, אספה ממצאים והחלה בחקירת המקרה • ארז חסון, סגן ראש המועצה שמארחת את המפונים: "כולי תקווה שהמשחית, המסית והמלבה שנאת חינם בין אחים יבוא לדין בהקדם" • תוכן קשה

ניידת משטרה (ארכיון). צילום: ללא קרדיט

מפוני קיבוץ ארז מהעוטף, שנקלטו למגורים זמניים בקרית גת, נדהמו למצוא היום (ראשון) על קירות אחד הבניינים בהם הם משתכנים כתובות נאצה המכילות מילים קשות כנגד החטופים בעזה, והסתה לפגיעה בראש האופוזיציה יאיר לפיד.

בין היתר, נכתב בגרפיטי בכתב יד: "מוות לשמאלנים, שיחטפו את לפיד". משטרת ישראל הוזעקה למקום, החלה באיסוף ממצאים ופתחה בחקירת המקרה. שתי המעליות בבניין הושבתו עד להודעה חדשה. 

בפוסט שהועלה בפייסבוק על המקרה, נכתב: "ערב חג שני. מדברים על עבדות, מדברים על חירות, אך כתובות נאצה מזעזעות נראו היום בבניין בן שוכנים חברי קיבוץ ארז שפונו מבתיהם. קריאות נגד השמאל, נגד לפיד ובעד ביבי בשתי מעליות בניין שידוע שאליו עברו המפונים. בכניסה לבניין יש שלט עם כיתוב 'כאן גרים תושבי קיבוץ ארז'". 

בשלב זה תויג יאיר לפיד, והכותבת פונה אליו: "כדאי שתדע - הזעזוע מגיע מתוכנו. יש לגנות, להוקיע, וכמובן לחקור. ערב חג הפסח ואני מאחלת לנו מזור לנשמה ששבורה כבר כמעט שבעה חודשים, שיחזרו החטופים במהרה - כולם הביתה עכשיו".

בתוך כך, סגן ראש מועצת קרית גת, ארז חסון, פרסם הודעת גינוי: "הכתובות שנמצאו מוקדם יותר היום במגוריהם של מפוני קיבוץ ארז השוכנים בעירנו הן מזעזעות ואין להן מקום בשיח הציבורי".

"משטרת ישראל הייתה בזירה, אספה ממצאים וכולי תקווה שהמשחית, המסית והמלבה שנאת חינם בין אחים יבוא לדין בהקדם. כולנו מחזקים את משפחות החטופים בשעתן הקשה ומאחלים שנזכה לשוב ולראותם במהרה. ארז חסון, סגן ראש העיר".

אמש בהפגנה בכיכר החטופים, עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר מחתה על ההתבטאויות נגד משפחות חטופים: "204 ימים ש- 133 חטופים נמקים בשבי חמאס והממשלה מקשיחה את ליבה. מנהלת קמפיינים נגדי ונגד המשפחות הנוספות. הממשלה שהפקירה את מתן ורבים מקשיחה את ליבה. בשביל מה?".

עינב צנגאוקר (ארכיון), צילום: ירון מולדובן

"ראש הממשלה נתניהו אני פונה אליך, אין סכום שלא תוכל לשלם על הכישלון האישי שלך. כשלת בניהול המלחמה, 204 ימים חלפו ולישראל אין מנופי לחץ על חמאס. העזתים עם פעילי חמאס חוזרים לצפון הרצועה, ישראל מבודדת בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר