"אם אין עסקה – צא מהממשלה": שני עצורים בהפגנה מחוץ לביתו של השר גנץ

מילואימניקים שלחמו בעזה, משפחות חטופים ופעילים נוספים התגודדו מחוץ לבית שבראש העין • הם דורשים מהמחנה הממלכתי לפרוש באופן מיידי מהקואליציה ולהוביל מהלך לפיזור הכנסת • אימו של החטוף מתן צנגאוקר: "אם הסיבה שגנץ ואיזנקוט נשארים היא על מנת להכשיר את טרפוד העסקה בידי נתניהו, אין כל טעם שימשיכו לשבת סביב השולחן"

יפעת קלדרון מדליקה מדורה מחוץ לבית של גנץ במסר: ״נבעיר את המדינה כל זמן שחברי הקבינט מפקירים את החטופים בידי החמאס // דורשינוי

המשטרה עצרה היום (שישי) שני בני אדם בהפגנה ליד ביתו של השר בני גנץ בראש העין. המפגינים קראו לגנץ לפרוש באופן מיידי מהקואליציה הנוכחית ולהוביל מהלך לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות. בהפגנה לקחו חלק חיילי מילואים, בני משפחות חטופים ופעילים מרחבי הארץ. את ההפגנה ארגנו תנועות "דורשינוי", "בונות אלטרנטיבה", "החזית הוורודה", "מטה המאבק - חופשי בארצנו", "עד כאן" ו"אחמהות בחזית". 

מפגינים מחוץ לביתו של השר גנץ קוראים לו לפרוש מהממשלה | דורשינוי

לפי המארגנים, "המחאה היא נגד התנהלותה הכושלת של הממשלה והעומד בראשה, ובמיוחד מול המשבר המתמשך בצפון ובדרום". המוחים מאשימים את הממשלה בסדרה של כשלים חמורים - החל מ"מחדלי החטיפה של חיילי צה"ל והאזרחים על ידי חמאס, עבור בהזנחה הבוטה של אלפי המפונים מהדרום והצפון בעקבות המערכה הביטחונית, וכלה בהיעדר הכרעה מול חמאס למרות המחיר הכבד בחיי אדם ובפגיעה בעורף הישראלי".

יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון, בהפגנה // צילום: דורשינוי

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, אמרה: ״203 ימים יותר מדי שבני מוחזק בידי חמאס. גנץ נכנס במטרה להבטיח שמטרות המלחמה יושגו, אך עד כה 133 חטופים נמקים בעזה וחמאס לא מוטט. אם הסיבה שגנץ ואיזנקוט נשארים היא על מנת להכשיר את טרפוד העסקה בידי נתניהו, אין כל סיבה שימשיכו לשבת סביב השולחן. ידיהם של כל חברי הקבינט מגואלות בדם החטופים שנרצחו בשבי, וגנץ צריך לדעת שגם עליו האחריות לחייהם של החטופים.

"כניסה לרפיח אינה לונה פארק, אלא מבצע צבאי של חודשים, זמן שאין להם בשבי. אם גנץ ויתר על בני ועל שאר החטופים מבלי לעדכן אותנו, אז שיאזור אומץ ויודה כי גם הוא כשל בהחזרת החטופים".

מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ קוראים לו לפרוש מהממשלה, צילום: דורשינוי

נדב זלצברגר, דובר תנועת "דורשינוי", ממארגני ההפגנה: "אנו קוראים לשר גנץ לקחת אחריות ולהוות דוגמה. נכון שהוא לא ישב בממשלה ברגעים שקדמו לאסון שבעה באוקטובר, אך מאז הצטרפותו לקואליציה הזו הוא חולק באחריות המלאה למחדליה. הגיע הזמן לומר די. הישארות בממשלת הכישלון הזו מהווה הפניית גב לציבור שקיווה לראות תיקון ושינוי. אדוני השר גנץ, קח אחריות והובל את מפלגתך החוצה מהממשלה עוד היום. ישראל זקוקה בדחיפות לממשלה חדשה, מתפקדת, שתדע להתמודד עם האתגרים מבית ומחוץ מתוך ערנות, נחישות ואחריות, ושתשיב את האמון האבוד של אזרחי ישראל במנהיגיהם. הצעד האמיץ שלך היום, הוא התקווה של כולנו לעתיד".

לטענת המפגינים, בכל רגע שבו הממשלה הזו מכהנת, היא מונעת שינוי אמיתי ומובילה את ישראל מאסון לאסון. לדבריהם, "המשך תפקודה של הממשלה בהרכבה הנוכחי פוגע קשות בחוסנה הביטחוני של ישראל ובאמון הציבור במערכת הפוליטית".

מפגינים מחוץ לביתו של בני גנץ קוראים לו לפרוש מהממשלה, צילום: ללא קרדיט

מטעם "בונות אלטרנטיבה" נמסר: ״גנץ, הצו 8 שלך נגמר. הגיע הזמן להפסיק להכשיר את השרץ. הממשלה הפקירה את החטופים בשבעה באוקטובר וממשיכה להפקירם כשאינה מביאה עסקה שתחזיר אותם הביתה. נגמר הזמן, ישראל חייבת מנהיגות. פרישה מהממשלה היא צו השעה".

יניב סגל, מוביל "החזית הוורודה": זה הזמן למנהיגים, לא לעציצים. המלחמה בעזה נגמרת בשקט, העזתים חוזרים לחוף הים ואצלנו הצפון והדרום עוד תחת אש בזמן שהחטופים נמקים בשבי. גנץ, הגיע הזמן לצאת מממשלת האסון ולקרוא לבחירות במושב הקרוב. ההפיכה המשטרית ממשיכה בחסות הלחימה. למען החיילים, החטופות והדמוקרטיה הישראלית - צאו מהממשלה.

לאחר ההפגנה עברו חלק מהפעילים לתחנת המשטרה בטיבה, לשם שנלקחו מפירי הסדר שנעצרו, והדליקו מדורה גם שם. 

מפגינים הדליקו מדורה מחוץ לתחנת המשטרה בטייבה, שם נמצאים המפגינים העצורים מההפגנה מול ביתו של בני גנץ | דורשינוי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר