"הוא צריך להיות מאחורי סורג ובריח לנצח": עשרות מנחמים בסוכת האבלים של יעקב טוחי שנורה למוות בידי שוטר מג"ב

רגשות זעם ועצב בסוכת האבלים של מתנדב מד"א • ביום שישי בשעות אחר הצהריים המאוחרות, התפתח עימות בין השוטר לבין טוחי שבסיומו ירה בו השוטר 9 יריות לפלג גוף עליון • ג'לאל טוחי, בן דודו: "הוא מתנדב באיחוד הצלה וגם במד"א, מאוד חשוב לו היה כל הנושא של הקירוב לבבות בין ערבים ויהודים, לא עניין אותו מי האדם אם הוא ערבי, נוצרי, מוסלמי או יהודי"

לויית יעקב טוחי שנורה למוות בידי שוטר מג"ב ביפו// אבי כהן

תושבים, בני משפחה ומנחמים רבים, בהם גם חברי כנסת ואנשי עיריית תל אביב הגיעו לסוכת האבלים של יעקב טוחי, מתנדב מד"א מיפו שנורה למוות על ידי שוטר מג"ב ביום שישי האחרון.

רגשות הנוכחים בסוכת האבלים נעים בין זעם לעצב על האירוע הטראגי ואובדנו של יעקב. כזכור, ביום שישי בשעות אחר הצהריים המאוחרות, התפתח עימות בין השוטר לבין טוחי שבסיומו ירה בו השוטר 9 יריות לפלג גוף עליון של טוחי שגרמו למותו. במוצאי שבת השוטר הובא להארכת מעצר בחשד לרצח, שם אמרו סנגוריו כי הוא לא יזם את האירוע אלא נאלץ לצאת מרכבו כדי להגן על משפחתו שברכב מפניו של רוכב אופנוע שיצא לתקוף אותן.

לדבריהם השוטר השתלט עליו ואז לטענתו טוחי דקר אותו בידו ומותנו באמצעות דוקרן ובתגובה הוא ירה בו.

יעקוב טוחי. היה מתנדב במד״א ואיחוד הצלה, צילום: .ללא

במח"ש הוציאו צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה וגם על פרטי החשוד שמעצרו הוארך ב-4 ימים. ביפו נשמעו קריאות לסלק את משפחת השוטר וטענו כי במח"ש ימסמסו את החקירה על מנת לשמור על השוטר היורה.

"למצות את הדין עם הרוצח"

במוצאי שבת האחרונה, הובא טוחי לקבורה, לאחר מכן, סמוך לזירה שבה נורה ברחוב יהודה הימית, החלו עימותים עם המשטרה לצד הבערה של פחים, אופניים ועוד. היום (ראשון), כאמור, הגיעו רבים לסוכת האבלים שהוקמה ביפו, בינהם חברי כנסת ואנשי עיריית תל אביב.

ג'לאל טוחי, בן דודו של הנרצח, יעקב טוחי, סיפר אתמול כי המשפחה דורשת ממח"ש וכל מי שיכול להיות קשור לטיפול ברצח של בן דודו יעקב, למצות את הדין עד הסוף עם הרוצח ושיהיה צדק.

עשרות מפגינים מחוץ למכון לרפואה משפטית ביפו, צילום: ללא

"אנחנו רוצים שמי שרצח את יעקב, יהיה מאחורי סורג ובריח עד הסוף", אמר טוחי והוסיף: "ליעקב משפחה מהממת של דודים ודודות, יעקב היה אבא לשתי בנות מדהימות, אחת בת 7 ואחת בת 11, שלוש אחיות, והשאיר אמא, פגועה, שטיפל בה לאורך כל החיים".

בן דודו סיפר עוד, כי הנרצח עבד בשגרירות ארצות הברית. "הוא התנדב באיחוד הצלה וגם במד"א. מאוד חשוב לו היה כל הנושא של הקירוב לבבות בין ערבים ויהודים. לא עניין אותו מי האדם, אם הוא ערבי, נוצרי, מוסלמי או יהודי, הוא יצא לקריאה לכל מי שנזקק ביפו ועשה כל מה שהוא יכול כדי לסייע ולעזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר