עשרות מפגינים מחוץ למכון לרפואה משפטית ביפו: דורשים לשחרר את גופתו של יעקב טוחי

טוחי נורה אמש למוות ע"י שוטר מג"ב בעקבות ויכוח על חנייה • משפחתו טוענת שחוקרי מח"ש החתימו אותם אתמול תחת לחץ לאשר את נתיחת גופתו • המפגינים הציבו אולטימטום: "יש להם חצי שעה להשיב מתי תשוחרר הגופה, אם לא - נוציא אותה לבד"

עשרות מפגינים מחוץ למכון לרפואה משפטית ביפו. צילום: ללא

עשרות תושבי יפו מפגינים בשעה זו מחוץ למכון לרפואה משפטית בדרישה לשחרר את גופתו של יעקב טוחי שנורה אמש (שישי) ע"י שוטר מג"ב. כוחות משטרה גדולים בינהם כוחות מג"ב מאבטחים את המכון. משפחתו של טוחי טוענת שחוקרי מח"ש החתימו אותם אתמול תחת לחץ לאשר את נתיחת גופתו.

רגעי הירי במתנדב של מד"א ביפו // השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

התושבים שמחוץ למכון, הציבו לכוחות המשטרה אולטימטום - יש להם חצי שעה להשיב מתי תשוחרר הגופה, אם לא, הם ייכנסו להוציא אותה לבד ולקחת אותו לקבורה לפני השקיעה.

יעקב טוחי. היה מתנדב במד״א ואיחוד הצלה, צילום: .

המשטרה מנסה להרגיע את הרוחות ביפו ולזרז את שחרור הגופה. גורמים בכירים במשטרה התקשרו לד"ר קוגל באופן אישי כדי לזרז את העניין של נתיחת הגופה. 

נוסף על כך, היום לפנות בוקר הושלך רימון הלם לעבר בית ביפו. כוחות משטרה הגיעו למקום ונפתחה חקירה בנושא נבדק האם זה קשור לירי שביצע אמש השוטר. 

עשרות תושבי יפו מפגינים מחוץ למכון לרפואה משפטית, צילום: ללא

עבד סטל, יו"ר האגודה למען ערבי יפו ובן דודו של יעקב טוחי, אמר: "זה היה רצח בדם קר. בן אדם תוקף איש מד"א, איש כוחות הצלה, באמצע הרחוב, מכה אותו, ואחר כך מוציא אקדח ויורה בו שמונה יריות, והורג אותו במקום. זה רצח שלא יעבור בשתיקה ביפו. אנחנו לא נקבל את ההתנהגות הזאת, ואנחנו נדאג שהבן אדם הזה יישב מאחרי סורג ובריח ומשפחתו תסולק מיפו. . ההתקהלות ליד המכון לרפואה משפטית הזאת היא כדי שנשחרר את הגופה היום, ונקבור אותה היום, כי זכותו של המת, להיקבר כמה שיותר מהר ואנחנו נדאג שהדבר הזה יקרה היום. אנחנו קוראים לכל הגורמים שמעורבים בדבר שיתנו יד". 

עשרות מפגינים מחוץ למכון לרפואה משפטית ביפו, צילום: ללא

ג'וני סכראן, חובש באיחוד הצלה שעבד עם יעקב בשגרירות האמריקנית סיפר: "אני ויעקב חברים טובים, מתנדבים ביחד באיחוד הצלה אין בחורים טובים כאלה. הבחור מתנדב גם באיחוד הצלה וגם במד"א וגם עובד בשגרירות האמריקנית. אנחנו גם שכנים והיינו יוצאים ביחד לטפל במקרים. אתמול הלכתי לזירה והגעתי קצת באיחור, התחושות קשות, לא מובן מה היה שם, כל יפו אוהבת אותו. הוא בן אדם מאוד טוב, עוזר, מתנדב ובחור ממש נשמה טובה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר