"רצה להיות שליח של השם יתברך": הובא למנוחות הנער בנימין אחימאיר ז"ל שנרצח בידי מחבלים

בהר המנוחות בגבעת שאול נערכת הלווית הנער בן ה-14 שנעלם ביום שישי וגופתו התגלתה במהלך השבת לאחר שנרצח • מחנכו של בנימין, הרב אורי צוקר: "את השושנה הזאת אלוהים לקח עם פינצטה ובחר בשבילו את המוות הכי נאצל והכי גבוה" • הרב הראשי לישראל דוד לאו: "זו לא הפעם ראשונה שאנחנו נפגשים כאן אל מול נרצחים שרק מבקשים לכונן את עפרה של הארץ"

מרים, אימו של בנימין ספדה: "בחרת את הלב התמים להיות קרבן ציבור בשביל כולנו" // אליאור בן חיים

מאות בני אדם, משפחה וחברים, השתתפו היום (ראשון) בהלווית הנער בנימין אחימאיר ז"ל שנרצח באכזריות בעודו רועה את צאנו. גופתו של הנער בן ה-14 מחוות מלאכי השלום בבנימין אותרה בשבת לאחר חיפושים נרחבים.

הרב הראשי לישראל דוד לאו: "זו לא הפעם ראשונה שאנחנו נפגשים אל מול נרצחים שרק מבקשים לכונן את עפרה של הארץ" // אליאור בן חיים

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ספד: "ריבונו של עולם, בקש עבדיך, ראה את בניך, זו לא הפעם ראשונה שאנחנו נפגשים כאן אל מול נרצחים שרק מבקשים לכונן את עפרה של הארץ. אני רואה את הפנים התמימות והטובות ואומר ריבונו של עולם אלה ילדיך".

"בשעה קשה וכואבת זו, תמשיך להראות לנו טובות"

הרב זעק: "אנא ריבונו של עולם, עשה למען בניך, עשה למען עמך, עשה למען ארצך, עשה למען אלו שמבקשים אבל נהרגים על קידוש שמך, הם מבקשים שתבקש את הצאן, עמוד לנו בשעה קשה וכואבת זו, תמשיך להראות לנו טובות".

הראשון לציון הרב יצחק יוסף ספד לנער בנימין אחימאיר ז"ל, צילום: ללא קרדיט

מרים, אימו של בנימין ספדה: "בחרת את הלב התמים, להיות קרבן ציבור בשביל כולנו, עולה תמימה שעולה כולה אליך לכפר עלינו. כמה לב היית ביני, תמיד חשבת על אחרים, תמיד לקחת את כולם בחשבון, דאגת לא להעליב אף אחד, אפילו לא בצחוק".

אחינועם, אחיו של בנימין ספד: "ביני אח שלי האהוב והמתוק. תמיד היית הרוח החיה בבית, מי שעוזר לכולם ומאחד את כולם. תמיד היית רוצה שנטייל איתך ואני כמו טיפש לא היה לי זמן לזה, אני מצטער ביני. תמיד היית עוזר לי".

אחיו של בנימין אחינועם: "אח שלי האהוב והמתוק, אני מצטער ביני" // אליאור בן חיים

דבורה זווארץ, סבתו של בנימין, ספדה: "ביני המתוק שלנו, הנכד החייכן, המצחיק וטוב הלב שלנו, אנחנו לא מאמינים ולא מעכלים, שהחוויות והשיחות שלנו איתך יישארו רק בזיכרון, אומרים שאתה נער וילד, ולא !היית ענק, האור, הלב של המשפחה. עם ישראל איבד אותך, מופלא, גיבור, חזק מאמין ואמיץ, ואנחנו איבדנו נכד חם אוהב, מחבק. כל כך רצינו להמשיך לפנק אותך, עוד ארוחות צהריים מושחתות, ולשיר איתך שירי שבת בקול רם, גם אם לא בטון הנכון. אבל מכל הלב, רציתי עוד הרבה זמן איתך, ושאתה תספיד אותנו, לא אנחנו אותך, אנחנו כבר מתגעגעים כל כך".

"את השושנה הזאת אלוהים לקח עם פינצטה"

הרב אורי צוקר, מחנכו של בנימין בישיבת "לב חדש" בשילה, ספד בבכי: "נפלת לפני בני עוולה. כולנו רוצים 'אל נקמות השם' מהרוצחים והחברים שלהם. אבל כ'נפול בפני בני עוולה' זה כף הדמיון, רק נדמה לנו שהוא נפל בפני בני עוולה, הוא לא נפל לפני בני עוולה. מי שלוקח נשמות זה לא ערבים, זה רק אחד, רק השם יתברך לוקח נשמות".

"השם יתברך לקח עם פינצטה ובחר בשבילו את המוות הכי נאצל והכי גבוה". הלוויתו של הנער בנימין אחימאיר ז"ל, צילום: ללא קרדיט

הרב צוקר הוסיף: "את השושנה הזאת רק השם יתברך לקח עם פינצטה ובחר בשבילו את המוות הכי נאצל והכי גבוה. עכשיו בעולם יש חלל, היהודי הזה רצה להיות שליח של השם יתברך, בחווה, בישיבה. הוא לא נשאר בישיבה כי צריך לסיים בגרויות, הוא רצה ללמוד תורה".

רחפן צבאי של יחידת 636 איתר את גופתו של אחימאיר סמוך לחוות מלאכי השלום. על הנער התגלו סימני אלימות קשים ופגיעות מכלי תקיפה קר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה חריגה בשבת לאחר מציאת גופתו של הנער: "הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הי״ד הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו. כוחות צה״ל ושב״כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל".

"צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל מחוז ש״י מבצעים פעילות מבצעית ומודיעינית עצימה בכל המרחב ובכפרים הפלסטינים. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר