לצד נרצח בפיגוע: הגר הפלשתיני שנורה בצומת הגוש נקבר בשומרון

דוד בן אברהם הובא למנוחות בהר ברכה • הוא נקבר בסמוך ליעקב שלמה פרג שנרצח בפיגוע ב-1989 • חיים פרג שניהל את המאבק לקבורתו: "ראו בך בוגד רק משום שרצית להיות יהודי" • ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "עם ישראל וממשלת ישראל מכירים ביהדותך ובאזרחותך"

הלוויתו של דוד בן אברהם (סמאח זיתון) הפלשתיני שהתגייר שנורה למוות בשוגג בצומת הגוש // דוברות מועצת שומרון

לאחר מאבק על מקום הקבורה: דוד בן אברהם (סמאח זיתון), הפלשתיני מחברון שהתגייר ונורה למוות, הובא למנוחות היום (שני) בהר ברכה.

סאמח זייתון הידוע בשמו: דוד בן אברהם - חשדו שרוצה לבצע פיגוע, צילום: חיים פרג

בן אברהם, תושב הרשות הפלשתינית עבר גיור בבית הדין של הרב קרליץ בבני ברק. לאחר שהתגייר הוא נעצר ע"י הרשות הפלשתינית שם ספג מכות מהאסירים כאשר שמעו שהוא יהודי. לפני כשלושה שבועות הוא זוהה בטעות כמחבל ע"י כוח צה"ל בצומת הגוש, ונורה למוות.

הלוויתו של דוד בן אברהם (סמאח זיתון) הפלשתיני שהתגייר, צילום: דוברות שומרון

חיים פרג, ממקימי אלון מורה פעל יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שבן אברהם ייקבר בהר ברכה, סמוך לאחיו של פרג, יעקב שלמה פרג שנרצח בפיגוע בסמוך להר ברכה, בשנת 1989.

פרג שראה בבן אברהם בן ספד לו: "את אחי הרג ערבי מהכפר בורין ואת דוד בני הרג חייל משום שטעה לראות בו מחבל פלשתיני והוא קבור ליד אחי. זה השלום האמיתי. הכרתי אותך דוד חמש שנים, וחייתי את סיפור חייך. היית נרדף גם ע"י מדינת ישראל וגם ע"י הרשות הפלשתינית. החמאס שראו בך בוגד רק משום שרצית להיות יהודי. גדלת כיהודי. הייתי לך כאבא, וילדיך גם רואים בי אב. ואני רוצה לעזור להם לחלץ אותם. המדינה לצערי לא קיבלה את הגיור שלך, למרות שהרב קרליץ אמר שהיית גר צדק אמיתי".

קברו של דוד בן אברהם,

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון ביקש סליחה בשם עם ישראל. "סליחה על מה שנאלצת לעבור בחייך. סליחה על העינויים פעם אחר פעם. סליחה על הטרגדיה האיומה שבה מצאת את מותך, למרות שחיילי צה"ל משקיעים במסירות נפש את כל נשמתם כדי להגן על עם ישראל. דוד אחינו היקר, עם ישראל מכיר וגם ממשלת ישראל הכירה אחרי מותך, בצורה רשמית ומלאה ביהדותך באזרחותך. אתה חלק ממדינת ישראל. אדמת השומרון מחבקת אותך באהבה".

נועם ארנון חברו ודובר הישוב היהודי בחברון סיפר על הדרך שעבר בן אברהם בדרך לגיור: " שאלתי אותו פעם אחר פעם - מדוע? והוא ענה: אני מאמין שזאת האמת, ואני מוכן לכל. אנו נמצאים כאן, ליד המקום בו אברהם אבינו החל את המסע הגדול בארץ ישראל. אברהם אבינו המשיך מכאן דרומה לחברון, בה קבע את מושבו; ובנו, דוד בן אברהם יצא מחברון ונטמן כאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר