ערב של מחאות: 16 נעצרו בתל אביב, נתיבי איילון נפתחו לתנועה; מאות מפגינים מול בית רה"מ בי-ם | צפו

אלפים הגיעו להפגין בקריאה לבחירות ולשחרור החטופים בסמוך לקרייה בתל אביב • נתיבי איילון נפתחו לתנועה • רבים מהמוחים הגיעו מעצרת משפחות החטופים שהתקיימה בכיכר מוקדם יותר הערב ואמרו: "רה"מ מטרפד את העסקה" • מפגינים בירושלים פרצו מחסום משטרתי במטרה להתקדם לעבר בית ראש הממשלה ברחוב עזה

מפגינים חוסמים את איילון

"כולנו יחד נגדך": נתיבי איילון נפתחו לתנועה לאחר שנחסמו על ידי מוחים שקראו לבחירות ולשחרור החטופים הערב (שבת), 16 מפגינים נעצרו. לאחר שהסתיימו ההפגנות בקפלן נגד הממשלה ובכיכר החטופים בקריאה לעסקה, הגיעו רבים מהמוחים לאזור שערי הקריה בדרך בגין וחלקים נשארו באזור קפלן. המשטרה הכריזה על ההפגנה כלא חוקית. "זו השבת האחרונה שלנו כאן" אמרו בכיכר החטופים מוקדם יותר. "הבנו שהממשלה לא פועלת לשחרור החטופים - החלטנו לצאת לרחובות". 

מוחים מטלטלים ניידת בהפגנה ליד הקרייה // דוברות המשטרה

כביש איילון נחסם לתנועה לאחר שלטענת המפגינים המשטרה כיבתה את ההגברה של משפחות החטופים. בניסיון לפזר את המפגינים המשטרה מפעילה מכת"זית באיילון צפון.  יחד עם זאת, תושבי אשכול ושער הנגב חסמו את צומת שער הנגב בעצרת שמתקיימת במקום בקריאה לשחרור החטופים. 

בתוך כך, לאחר עצרת של משפחות החטופים שנערכה הערב בכיכר פריז בירושלים החלה צעדה. המפגינים פרצו מחסום של המשטרה במטרה להתקדם לעבר בית ראש הממשלה ברחוב עזה ונבלמו בחסימה של המשטרה בצומת הרחובות מטודלה-עזה.

חסימה בצומת שער הנגב \\ (תניא ציון וולדקס Tanya Zion-Waldoks)

"אדוני ראש הממשלה - חצי שנה אתה מורח אותנו"

בעקבות הגעת המפגינים ממחאת משפחות החטופים קראו מפגיני קפלן להזזת המשאיות שהציבה המשטרה בסמוך לכיכר החטופים. בנוסף הציתו המפגינים מדורה באמצע הכביש: "הזיזו את המשאיות ודעו שאנחנו נצפה בכם במהלך הערב כולו שבו הציבור יקרא לשחרור החטופים". 

המשטרה הפעילה מכת"זית על מפגינים שחוסמים את איילון /קרדיט: מירה לביא

בין הנואמים הקוראים לבחירות נאמה עינב צנגאוקר שבנה מתן חטוף בעזה: "אדוני ראש הממשלה. חצי שנה אתה מורח אותנו. אתה מספר לנו שאתה עושה הכל בשביל להחזיר אלי את מתן. אבל שלשום התפרסמה ידיעה שבישיבת הקבינט, אתה בניגוד מוחלט לגורמי המקצוע מציע להיכנס לרפיח. אתה משקר לנו בעיניים ומטרפד את העסקה".

מםגינים מציתים מדורה בקפלן, צילום: קוקו
עשן בהפגנה בקפלן, הערב, צילום: קוקו

יהודה כהן, אביו של החייל נמרוד כהן שנחטף לעזה: "יום חמישי בערב נפגשתי יחד עם משפחות החיילים עם רה"מ. שאלתי אותו שאלה אחת ישירה: 'מה המחיר שממשלת ישראל מוכנה לשלם בשביל לשחרר את הבן שלי שהופקר על ידה?' תשובה לא קיבלתי. אמרתי לו 'אם אתה לא יכול לעמוד במחויבות הזאת להחזיר את הבן שלי ואת כל החטופים – תפנה את מקומך ותן למישהו אחר לעשות את העבודה הזאת'".

הפגנת לבחירות בקפלן, צילום: קוקו

רן הר נבו ממובילי מחאת "עכשיו הם מנסים להחזיר את חוק ההשתמטות באמצע המלחמה! הם זורקים את משפחות החטופים מהוועדות בכנסת והם מפקירים את החטופים.ביום רביעי הם יוצאים לפגרה! למה לא? אנחנו לא יוצאים לפגרה. כי אנחנו נמצאים במערכה האחרונה. במערכה המכרעת על דמותה של ישראל. גל עצום של זעם הולך שלטוף את הרחובות בדרישה ל'בחירות עכשיו!'".

הפגנה בקפלן, הערב, צילום: קוקו

רינה לבנון תושבת כפר בלום: "באתי לכאן הערב לזעוק את זעקת הצפון. קולות מטוסים מחרישי אוזניים מלווים את שגרת היום יום שלנו. בושה. זאת המילה. כיוון שאנחנו גרים שישה קילומטרים מהגבול וטווח הפינוי הרשמי הוא חמישה, איננו זכאים לכלום. שר החינוך יואב קיש טוען שהוא מבקר בגליל. הוא נשאר במרחק בטוח של עשרה קילומטרים מהגבול, בזמן שהבן שלי אמור לנסוע כרגיל לבית ספר באופניים ולהשתטח במידה ויש הסעה. לקיש ולשרים זה כנראה מסוכן יותר, אבל עבורנו זה מציאות חיים יום יומית. ממשלת החורבן וההפקרות נעדרת מהאירוע".

מוחים בקפלן קוראים בחירות עכשיו, צילום: רויטרס

הפגנה מול ביתו של נתניהו: "שיקול דעתו ההרסני מחייב הכרזה על נבצרות"

בנוסף לכך, כאלפיים מפגינים הגיעו לקיסריה, לא הרחק ממעונו הפרטי של ראש הממשלה. המפגינים קוראים "הדחה עכשיו", "אשם", "בחירות עכשיו", "ישראל בסכנה", "הוא לא יחזיר את החטופים" ועוד. יחד הם מניפים את דגלי ישראל ותמונות של החטופים.

ההפגנות בקיסריה, הערב, צילום: ללא

האלוף במיל' עמוס מלכא נאם בהפגנה: "בימיה המאתגרים ביותר של ישראל עומד בראשה איש בלתי כשיר, הנלחם רק את מלחמת ההישרדות האישית ובדרך משמיד כל ערך, שורף כל נכס ומגביר את הסיכונים על ישראל. שיקול דעתו ההרסני מחייב הכרזה על נבצרות קוגניטיבית ומנהיגותית. ארבע אזהרות מודיעין חמורות. אזהרת שר הביטחון שקיימת סכנה ברורה מיידית ומוחשית. אייזנקוט שאמר על כל במה שהסיכונים לישראל הם מהחמורים ביותר מאז 1973. גם אני שאמרתי שהוא הופך לסיכון ביטחוני למדינה ועוד עשרות. נתניהו, אתה הראש, אתה אחראי ואתה אשם, אז לך".

מוחים מחזיקים דגלי ישאל וקוראים להחלפת הממשלה, צילום: ללא

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים כדי למנוע ניסיונות הגעה של מפגינים עד למעון עצמו. בשבוע שעבר הציגה המשטרה לבית המשפט מפות שהכינו המפגינים כדי לעקוף את מנגנוני האבטחה ולהגיע עד למעון עצמו כדי לקיים שם הפגנה. המשטרה הזהירה כי מדובר בסכנה, שכן מאבטחי השב"כ עלולים לפתוח באש אל דמויות חשודות המתקרבות אל המעון.

בירושלים: "המנהיגים מחפשים אשמים בחלום הבלהות של העם"

מאות מפגינים השתתפו הערב במחאה ליד בית הנשיא בירושלים של ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" בקריאה לקבוע תאריך מוסכם לבחירות, שיחזירו לטענת המפגינים את האמון בהנהגת המדינה.

הפגנה בעד בחירות עכשיו בחיפה, צילום: הרצי שפירא

נעמה גלבר, פעילה בתנועת "אמא ערה" אמרה: "בחצי השנה האחרונה הממשלה הזאת הפקירה את יישובי עוטף עזה, הפקירה את החטופים, יצאה למלחמה ללא מטרות ישימות ואופק, הגלתה מאות אלפי תושבים מבתיהם, פגעה בחינוך, בכלכלה, ביחסים הבינלאומיים, בנשים. זה הזמן שלנו להעיר את בני המשפחה והחברים שלנו מהקיפאון ומהייאוש ולצרף אותם למלחמה עבור המדינה שלנו, עבור החטופים, עבור הילדים שלנו שנושאים לבד בנטל, שנלחמים בעזה עבורנו. צאו לרחובות, אין זמן אחר חייבים בחירות עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר