"פורים מאוחדים" במקום עדלאידע: החגיגות בירושלים התקיימו במתכונת מיוחדת ובצל המחאות

אחרי ההסכמות בין העירייה למשפחות החטופים, תהלוכת שושן פורים יצאה לדרך עם כ-30 אלף חוגגים ותוכן מוזיקלי מותאם • "האירוע נועד לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח גם במציאות המורכבת שבה אנו חיים", אמרו בעירייה • שוטרים הרחיקו מפגינים נגד האירוע שנכנסו לשטח הצעדה

בצל המחאות: חגיגות שושן פורים בירושלים מתקיימות במתכונת מיוחדת // יוני ריקנר

אחרי מחאת משפחות החטופים סביב החלטתה של עיריית ירושלים לקיים השנה עדלאידע, לראשונה אחרי 42 שנה, אף שהחטופים טרם שבו הביתה - תהלוכת פורים התקיימה היום (שני) בעיר עם כ-30 אלף חוגגים. 

תהלוכת שושן פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

התהלוכה התנהלה "ברוח התקופה" ועם תוכן מוזיקלי שהוסכם בפגישה. בהתאם לבקשת משפחות החטופים ומטה החטופים, שם האירוע המתוכנן שונה מעדלאידע לתהלוכת "פורים מאוחדים", והמוזיקה באירוע תנוגן בעוצמה נמוכה.

במקביל לתהלוכה, התקיימה בעיר גם הפגנה, שבה משתתפים כמה עשרות בני אדם, נגד ההחלטה לקיים את האירוע המשמח בתקופה קשה זו. שוטרים הרחיקו כמה מפגינים שנכנסו לשטח הצעדה.

הפגנה נגד תהלוכת שושן פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

134 עגורים צהובים

משפחות החטופים הובילו את התהלוכה, לצד מיצג של 134 עגורים צהובים, כמניין החטופים בעזה.

העבודה על העגורים הצהובים שמסמלים את החטופים בעזה, צילום: אורן בן חקון

התהלוכה כללה בובות שעוצבו על ידי מוסדות התרבות הירושלמיים, ילדי ירושלים, ילדים שפונו מבתיהם לבירה ואמנים ששבו משירות מילואים ארוך.

כך, למשל, צעדו בתהלוכה אריה שואג, סמל ירושלים עליו רוכבת ילדה גיבורה (מיצג של אמן מסטודיו לילי ופלוג'ה שפונה מקיבוץ צבעון שבצפון); מגדל דוד שהופך לסחרחרה ענקית, בה ישן וחדש מתערבבים בדהרה; להקת כלי זמר בגובה של שלושה מטרים עם תזמורת חיה (מיצג שהוכן בשיתוף לב קרייטמן, מנכ"ל המידברן, מניצולי הטבח בעוטף עזה, ששב משירות מילואים ארוך בעזה); ו-40 רקדניות לבנות עם שמלות שהפכו לצבעוניות בהשראת הסיפור של חנהל'ה ושמלת השבת.

מיצג האריה בתהלוכת שושן פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

ממשפחות החטופים נמסר: ״אנו מודים לעיריית ירושלים ולראש העירייה, משה ליאון, על ההקשבה והנכונות להתאים את אירועי פורים בעיר לרוח התקופה. אנו רואים בעיר הבירה של מדינת ישראל כמגדלור המכווין את המדינה כולה בדרך הראויה והאחראית במשימה החשובה להשבת כלל בניה ובנותיה לארץ ישראל, החיים לשיקום, והחללים לקבורה. אין מצווה גדולה יותר ממצוות פדיון שבויים".

בעיריית ירושלים ציינו: "תהלוכת פורים תתקיים בשושן פורים ברחובות הבירה, ונועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח גם במציאות המורכבת שבה אנו חיים. היא תיערך עם מוזיקה שתוכנה ועוצמתה נקבעו בשיתוף משפחות החטופים".

מחאה נגד תהלוכת פורים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

המשטרה נערכת לקראת אירועי פורים

במחוז ירושלים במשטרה השלימו את היערכותם בימים האחרונים לקראת אירועי החג. היערכות המשטרה, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, כוללת פריסה של שוטרים, לוחמי משמר הגבול, מתנדבים וסדרנים רבים ברחבי העיר, בדגש על מרכז העיר ומקומות הומי קהל. כמו כן, שוטרי התנועה לוקחים חלק במשימות הכוונה התנועה והזרמתה, לצד אכיפת חוקים נגד עבירות תעבורה מסוכנות, בדגש על נהיגה בהשפעת אלכוהול.

שוטרים בירושלים (ארכיון), צילום: יונתן זינדל פלאש 90

במשטרה גם הקדישו מאמץ מיוחד לאכיפה של איסור מכירת אלכוהול לקטינים בבתי עסק, וקראו לציבור לגלות ערנות מרבית ורגישות בנוגע לחפצים ולאנשים חשודים.

בכל מקרה כזה, יש לחייג ולדווח ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר