משפחתו של סמ"ר נריה בלטה ז"ל לנתניהו: מבקשים להקים יישוב לזכר בנינו

ראש הממשלה הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של סמ"ר נריה בלטה ז"ל, לוחם סיירת גבעתי, שבשבי שומרון • לאחר בקשת בני המשפחה ולאור דברי ראש המועצה האזורית שומרון, נתניהו השיב: "יהיו כאן עוד שכונות, ואחת השכונות תקרא על שמו של נריה" • במסגרת הביקור, תיארו בני משפחתו של סמ"ר נריה ז"ל את יקירם כמי שחלם להילחם למען הגנת המדינה, כחקלאי וכציוני שאהב את הארץ

ראש הממשלה הביטח לבני משפחת בלטה, שיקירם נריה ז"ל נפל ברצועת עזה: תבנה שכונה בשומרון לזכרו // רועי חדי

"לא איבדנו את הבן שלנו לשווא", אמר אביו של נריה בלטה ז"ל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ערכו היום (שלישי) ניחום אבלים בשבי שומרון אצל משפחת בלטה, שבנם סמ"ר נריה בלטה ז"ל, נפל בשבת האחרונה בקרב בדרום רצועת עזה. סמ"ר בלטה ז"ל לחם בסיירת גבעתי והותיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות.

הוריו, רחמים ובת שבע, עלו מאתיופיה לשומרון כחלק מקבוצה ציונית. נריה ז"ל נולד בארץ, השני מבין שישה אחים. אחיו הבכור משרת גם הוא בעזה ואביו רחמים גוייס בצו 8. הוריו של סיפרו לראש הממשלה על בנם נריה ז"ל, על רצונו להלחם למען מדינת ישראל ועל ההתנדבות בחוות ברחבי יהודה ושומרון. 

סמ"ר נריה בלטה, צילום: דובר צה"ל

אביו רחמים אמר לראש הממשלה: "נודע לנו במוצ"ש על נפילתו של בננו, נריה אוהב ארץ ישראל, למד בבית הספר רגבים. הילדים שלי אוהבי הארץ. נריה היה חקלאי, בכל הזדמנות היה יוצא לחוות חקלאיות ועזר להן, כל חקלאי שהיה צריך כוחות, נריה הלך עם החברים שלו ועזר". הוא הוסיף כי נריה ז"ל "היה מחובר לקרקע, לאדמה, לארץ ישראל, כמו סבא שלו וכמו ההורים שלו, ציוניים, גיבורים, לוחמים".

בהזדמנות הזאת, ביקש אביו של סמ"ר נריה ז"ל מראש הממשלה להקים יישוב לזכר בנו. "הבן שלנו הוא הרוג מלכות, אהב את הארץ ואת האדמה, את ארץ התנ"ך. אנחנו רוצים בע"ה שהניצחון שלנו יהיה שאנחנו ניטע, נזרע ונחרוש את הארץ הזאת. אנחנו מבקשים להקים ישוב לזכרו של בננו נריה, הלוחם, הגיבור, מסתער על מחבלים, היה מפקד צוות. לא ישברו את הרוח שלנו, את הנשמה היהודית", כך אמר האב.

"הדרך שלנו לניצחון זה למחוק את חמאס", אמר רחמים בלטה אביו שלסמ"ר נריה בלטה ז"ל, צילום: חיים צח // לע"מ

אחיו הבכור של נריה, דביר, מ"פ המשרת בעזה הוסיף: "נריה היה בן אדם של הארץ הזו. לנריה היה חלום אחד ואנחנו רוצים להגשים אותו, להקים ישוב. אנחנו יודעים שזה מה שהוא היה רוצה. זה העוגן שאנחנו יכולים להאחז. הישוב לא חייב להיות על שמו והוא יכול להיות בכל מקום בארץ, בצפון, בשומרון, בעוטף או בבקעה אבל אנחנו מבקשים שיקום ישוב לזכרו. זה מה שהוא היה רוצה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר במסגרת הביקור: "המשפחה האצילית הזו וכל עם ישראל אתכם, אנחנו סומכים עליכם שתובילו אותנו לניצחון ולא לעצור עד שננצח את הנאצים הברברים האלה, העם מאחוריכם, כמו המשפחה הזו שאין כמוה, כשרואים אותם מבינים איך יצא להם בן כזה. כולנו הכרנו אותו מאז שהיה תינוק".

הלוויתו של סמ"ר נריה בלטה ז"ל, צילום: ועד הישוב שבי שומרון

דגן הוסיף: "אני מבקש בשם כל תושבי השומרון, קודם כל להביע את הערצה לאנשים האדירים האלה, לבת שבע, לרחמים, אני חושב שכשרואים את המשפחה האצילה הזאת, בזמן שהם אבלים על נפילת בנם הם עוסקים וחושבים על עם ישראל, הם מבקשים ממך: 'תן את המענה הצבאי להשמיד את האויב הברברי הזה, וגם לתת מענה התיישבותי בעוד שנתיים, כשעם ישראל ינצח'. המבחן הסופי יהיה כמה יהודים יגורו בעוטף עזה, כמה יהודים יגורו ביהודה ושומרון, כמה יהודים יגורו בגבול הצפון ובכל אזורי הספר. אנחנו בהתיישבות, יחד עם המשפחה האצילה הזאת משפחת בלטה, סומכים עליכם שגם תקימו יישוב לזכרו, וגם תקימו ישובים. לכל יוזמה התישבותית שלכם אנחנו חיילים שלכם. אנחנו ננצח יחד עם האנשים האצילים האלה".

לאחר שדיברו קרובי המשפחה בפני ראש הממשלה, הוא ניחם אותם ואמר: "הסבא נרצח בדרך מסודן, והנכד נפל על ההגנה על ציון ועל ארץ ישראל . זה ממחיש את האמירה שארץ ישראל נקנית ביסורים. יש לנו מדינה משלנו, ארץ שלנו, צבא שלנו. אני רואה אותו, עלם חמודות, זה הלם לאבד אדם כזה, שחייו נגדעים בגיל 21 זה קשה. אני יודע שצריך הרבה כוחות כדי להתגבר על האובדן".

ראש הממשלה מחבק את אביו של סמ"ר נריה ז"ל, צילום: חיים צח // לע"מ

ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו כולנו שותפים בהכחדת האויבים שלנו והעמקת השורשים שלנו". לאחר מכן, הוא פנה לראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שנכח אף הוא במסגרת ניחום האבלים ואמר לו: "הישוב הזה הוא פורח ומתפתח, זה מחמם את הלב, יהיו כאן עוד שכונות, ואחת השכונות תקרא על שמו של נריה". עוד ציין ראש הממשלה: "אני רוצה גם לחבק אתכם וגם לחזק אתכם, אנחנו לא נוותר עד שנשיג את הניצחון המוחלט על האויבים. וזה מה שנריה נפל עבורו וזה מה שיקרה".

אל ראש הממשלה ורעייתו התלוו ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ראש הסגל, צחי ברוורמן, והמזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר