"בן אדם הכי פשוט, אבל הכי טוב": מתן אלמליח שנרצח בפיגוע הירי בכביש 1 הובא למנוחות

מתן נרצח לאחר ששלושה מחבלים ניצלו את עומס התנועה בכביש ופתחו באש לעבר המכוניות • אביו של מתן פנה בהלוויה לממשלה: "אנחנו נמצאים בטרור שפוקד אותנו ביום יום - מבקש מכם לדאוג לעם ישראל ולא לכיסאות שלכם" • השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית: "מתן, אנחנו ננקום את דמך" • חברו מהכולל בו למד: "בקושי היה מרוויח, אבל היה נותן לאחרים"

חברו של מתן אלמליח: "היה בא אלי עם כסף שבקושי היה מרוויח ואומר לתת לאחרים" // יוני ריקנר

בפיגוע הירי בכביש 1 שארע הבוקר בין מעלה אדומים לירושלים, נרצח מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים. הערב (חמישי) הוא הובא למנוחות.

הלוויתו של מתן אלמליח, צילום: אורן בן חקון

אביו של מתן פנה בדבריו לממשלה: "אני פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו וכל השרים שיושבים בכנסת תתחילו להתעורר על החיים שלכם ולא לעשות פוליטיקה. זה לא הזמן. הטרור פוגש אותנו גם מצפון וגם מדרום וגם מירושלים וגם מהשומרון, הטרור מכה בנו.

"אדוני ראש הממשלה מכאן אני מנצל את הבמה הזו ופונה אליך עזוב את הפוליטיקה, השרים - תעזבו את כל הכיסאות, אנחנו נמצאים בטרור שפוקד אותנו ביום יום. אני מבקש מכם לדאוג לעם ישראל ולא לכיסאות שלכם בכנסת ולא לתנאים שלכם בכנסת. תתחילו להתעורר! ומפה אני חוזר אליך מתן סליחה , מחילה וכפרה , אני מבקש ממך סליחה , מחילה וכפרה סלח לי אם פעם".

הלוויתו של מתן אלמליח,

השר עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית: "מתן השם יקום דמך. אנחנו וצה"ל נקום דמך. צר לי על ילדינו שנהרגים במלחמת האור כנגד החושך של חמאס ושותפיו ותומכיו. מתן היקר, משפחת אלמליח, אני אומר בוודאות, אנחנו ננצח. זה כואב לנו, אנחנו בוכים, אבל אנחנו לא בוכים כי אנחנו חלשים, אלא כי אנחנו בני אדם. מתן, אני מבטיח לך בשם הממשלה והעם, שהרוח הזו תנצח".  במהלך דבריו נוצרה מהומה ורבים צעקו שיש לסגור את הכביש ולא להכניס פלשתינים לעיר.

השר עמיחי אליהו בהלוויתו של מתן אלמליח,

חברו של מתן מהכולל ספד לו בכאב: "קיבלתי את הבשורה הנוראית על מתן. 13 שנה שהוא בא ללמוד תורה. היה בא אלי עם כסף שבקושי היה מרוויח ואומר תן להוא, תן להוא, ושלא ידעו שזה אני. לא היה לו כלום. אבל הוא היה נותן לאחרים. הקב"ה לוקח אנשים כל כך טובים. בן אדם פשוט. הכי פשוט אבל הכי טוב. אני בטוח שאתה נמצא איתנו כרגע. כל כך לב טוב. אי אפשר להאמין. ניסית לתת לאחרים. אני לא יכול להכיל את הצער של מי שהפסיד אותך".

רב העיר מעלה אדומים: "מתן בסך הכל עשה את דרכו לעמלו ופרנסתו. לצערנו הרב תפסו אותו המרצחים האכזריים האלה. מורי ורבותי, הקב"ה מנסה לעורר אותנו. רק אהבת אחים ואחדות תציל אותנו.מתן, שתהיה הקורבן האחרון של עם ישראל. משפחה יקרה, תסכו לראות נחמת ציון ובניין ירושלים וזכותו תגן עלינו".

הלוויתו של מתן אלמליח,

שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר המכוניות שעמדו בפקק התנועה בכביש. בפיגוע בו נרצח מתן. בנוסף אליו נפצעו גם אישה בהריון במצב קשה, ארבעה פצועים במצב בינוני, אישה במצב קל ועוד ארבעה נפגעי חרדה. המחבלים נוטרלו במקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר