הפגנה מול בית הנשיא: "החובה שלנו היא לבחור בעצמנו הנהגה חדשה"

מאות בני אדם קראו בירושלים לקביעת מועד מוקדם מוסכם לבחירות כלליות • "אי אפשר לחכות ל'יום שאחרי המלחמה' כי היום הזה לא יגיע אם לא יהיה מי שיחליט מהו", אמרה מיכל הדס רובין מ"אמא ערה" • אלוף (מיל') עמוס מלכא: "יש לנו ממשלה בלתי-כשירה ובלתי-מתפקדת, העסוקה בפוליטיקה הישרדותית"

הפגנה מול בית הנשיא בירושלים // יוני ריקנר

מאות בני אדם משתתפים הערב (מוצ״ש) בהפגנה סמוך לבית הנשיא, שאותה יזם ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף" בדרישה להכריז מיידית על תאריך מוסכם לבחירות.

הדוברים המרכזיים בהפגנה היו האלוף (מיל׳) עמוס מלכא, לשעבר מפקד זרוע היבשה וראש אמ"ן, ומיכל הדס רובין, ממקימות תנועת "אמא ערה".

רובין אמרה כי: ״מזה ארבעה חודשים הממשלה שלנו בוחרת שוב ושוב למעול בתפקידה, להעדיף את האישי, המגזרי והפוליטי על פני הממלכתי. אם זו הבחירה שלה - הרי שחובתנו שלנו היא לבחור בעצמנו הנהגה חדשה. אי אפשר לחכות ל'יום שאחרי המלחמה' כי היום הזה לא יגיע אם לא יהיה מי שיחליט מהו. את מעגל הקסמים הזה ניתן לשבור אך ורק באמצעות חזרה לעם ובחירה מחודשת בהנהגה אחרת, ראויה ומתפקדת. כזו שראשה וליבה במקום הנכון. כזו שעתיד ילדינו לנגד עיניה. כזו שטובתנו – טובתה".

אלוף (מיל') עמוס מלכא (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

מלכא אמר בהפגנה: "יש לנו ממשלה בלתי-כשירה ובלתי-מתפקדת, העסוקה בפוליטיקה הישרדותית. ממשלת בן גביר-סמוטריץ' מסרבת לדון בכל סוגיה שבן גביר מתנגד לה. היא מחזקת את החמאס כי לא מסכימה להכניס גורם ניהול במקומו, עושה דה-לגיטימציה למשפחות חטופים, גם כי בן גביר לא יסכים למחירים וגם כי זה עשוי לקצר את הלחימה ואת ימיה של הממשלה. הממשלה מסרבת לדון ביוזמה האמריקנית המביאה הזדמנויות מתוך התופת ומעבירה תקציב קואליציוני לשימור קואליציה על חשבון הנצחת אי שוויון בנטל. אומרים לנו שלא עושים בחירות בזמן מלחמה? כן, יש לזה מחיר, אבל מחיר הישארות הממשלה גבוה בהרבה ויוביל אותנו לכישלונות נוספים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר