"שחררו את המת": מאות חרדים מפגינים נגד נתיחת גופתו של נער בן 13

משטרת ישראל פתחה בחקירה עקב מותו של תושב בית שמש, מסיבות לא ידועות • מפגינים חרדים מפלג קיצוני חסמו את צומת הרחובות יחזאקל ושמואל בירושלים במחאה על כוונת המשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות • הפגנה נוספת מתקיימת בבית שמש ובאבו כביר • חמישה חשודים נעצרו

"שחררו את המת": תיעוד מהעימותים בירושלים // דוברות המשטרה

עימותים בין שוטרים למאות חרדים שחוסמים זה שלוש שעות צומת ברחוב שמואל הנביא בירושלים, עקב בקשת המשטרה לבצע נתיחה לאחר המוות בגופתו של נער בן 13 שנפטר. המפגינים חסמו אוטובוסים וצעקו "שחררו את הגופה, שחררו את המת". עד כה, המשטרה עצרה חמישה מפרי סדר בירושלים שתקפו שוטרים והשליכו חפצים, ואחד מהם בחשד שניסה לחטוף נשק לשוטר

בן 13 נפטר, חרדים מפגינים נגד נתיחת הגופה, צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז ירושלים, בסיוע פרשים ומג"ב, ניסו לפזר את ההפגנה ולהדוף את המפגינים. המוחים החלו להתפרע, חסמו את תנועת כלי הרכב, וחלקם אף השליכו ביצים ותקפו שוטרים. שלושה נפצעו בעימותים.

רוצים להוציא את הגופה

המחאה והפרת הסדר שהתפתחה במקום מתקיימת על רקע מותו של בן 13 בבית שמש. במסגרת חקירת נסיבות המקרה, ובמטרה לשלול חשד לפלילים, הוחלט לאחר היוועצות עם הפרקליטות לבדוק את נסיבות המוות, בין היתר באמצעות בדיקת הגופה במכון לרפואה משפטית.

בן 13 נפטר, חרדים מפגינים נגד נתיחת הגופה, צילום: דוברות המשטרה

במקביל למחאות בירושלים, הפגינו עשרות חרדים גם מחוץ לאבו כביר. הם ניסו לפרוץ את השער והתעמתו עם שוטרים במקום. "אנחנו רוצים להוציא את הגופה," אמרו.

מהמשטרה נמסר: "בשעה האחרונה מתקיימת מחאה תוך הפרת הסדר וחסימת ציר התנועה ברחוב שמואל הנביא - יחזקאל בירושלים. מאות מוחים החלו להתפרע במקום, לחסום את תנועת כלי הרכב והאוטובוסים, להתפרע וחלקם אף השליכו ביצים ותקפו שוטרים".

בן 13 נפטר, חרדים מפגינים נגד נתיחת הגופה. חסימות באבו כביר, צילום: דוברות המשטרה

"לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה בגין הפרת הסדר וההתפרעות במקום בניגוד לחוק, פועלים כעת שוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים להשבת הסדר במקום ולהדיפת המתפרעים. משטרת ישראל ממשיכה לפעול באזור שמואל הנביא בירושלים ובעיר בית שמש ברחוב נהר הירדן, בשני מוקדי הפרות סדר בהם מאות מתפרעים. מוקדם יותר פוזרה גם הפרת סדר נקודתית בשבטי ישראל בירושלים".

"נאצים, מחבלים"

"לצערנו המחאות שהתקיימו במוקדים אלו מאז שעות הבוקר המאוחרות הפכו במהרה להפרת סדר והתפרעות אלימה בניגוד לחוק. בשני המוקדים חסמו המתפרעים צירים וכלי רכב וסיכנו את חייהם ואת משתמשי הדרך. בנוסף חלק מהמתפרעים הציתו שריפות בכביש / פח, וגרמו נזק לשמשות של שני אוטובוסים שנסעו במקום בירושלים".

תיעוד מהפרות הסדר האלימות בירושלים ובבית שמש // קרדיט: דוברות המשטרה

"לאחר שקציני משטרה הורו למתפרעים להתפזר ללא הואיל, פעלו השוטרים תוך שימוש באמצעים ובכוח להדיפתם," אומרים במשטרה. "במהלך הפרת הסדר מספר מתפרעים קפצו מתחת לסוסי המשטרה ולגלגלי אוטובוסים במכוון תוך כדי נסיעה. בנוסף מספר מפרי סדר השליכו ביצים, בקבוקים וחפצים נוספים לעבר שוטרים ופרשי המשטרה, לפחות אחד הבקבוקים פגע בראשו של אחד המפגינים (שלא נזקק לטיפול רפואי). בנוסף מתפרעים רבים גידפו את השוטרים וקראו לעברם: 'נאצים, מחבלים, תחזרו לגרמניה, לכו לעזה'".

עד כה, נעצרו במוקדי הפרות הסדר בירושלים חמישה חשודים בגין תקיפת השוטרים והשלכת אבנים, בקבוקים וביצים, כשאחד מהם נעצר בחשד לניסיון לחטוף נשק לשוטר כשמשך את נשקו האישי. החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר