רותם נתן, בן 8 וחצי מקיבוץ חצרים | צילום: מהאלבום המשפחתי

מקום בצמרת: לרגל ט"ו בשבט - על שם איזה עץ נקראים הכי הרבה ילדים?

מהשמות התנ"כיים, דרך אלו שנקראו על בסיס צבע או ריח ייחודי, ועד מי שמסמלים את ההתיישבות בארץ • לרגל ט"ו בשבט החל היום, קק"ל והלמ"ס חושפות את השמות הנפוצים ביותר בקרב ילדי ואזרחי ישראל הקרויים על שמות עצים וצמחים

תמר, אלה, שושנה, אלון, הדר ואילן - אלו השמות הפופולריים ביותר בישראל בקרב מי שקרויים על שם עצים וצמחים.

בפרויקט מיוחד לציון ט"ו בשבט, החל היום, קרן קיימת לישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפות את השמות הנפוצים ביותר בקרב הילדות, הילדים, הנשים והגברים בישראל. מהשמות שהגיעו מהתנ"ך, דרך מי ששמם נקבע על בסיס צבעם או ריחם הייחודי של אותם צמחים, ועד אלה המסמלים את ההתיישבות בארץ ישראל.

אלה, בת 6 מרמת גן, צילום: מהאלבום המשפחתי

במקום הראשון בקרב הילדות והנשים נמצא השם תמר, עם 46,166 שמות. למקום השני הגיע השם אלה עם 29,356, במקום השלישי שושנה עם 24,657, במקום הרביעי הדר עם 16,156 ואת החמישייה הפותחת סוגר השם הדס, עם 15,589.

תמר פוזניאק, בת 5 מקיבוץ בית זרע, צילום: מהאלבום המשפחתי
אלה משה, בת 7 ממעלה אדומים, צילום: מהאלבום המשפחתי

במקום הראשון בקרב הילדים והגברים נמצא אלון, עם 26,058 שמות. למקום השני הגיע אילן, עם 16,077, במקום השלישי השם אורן עם 14,312, במקום הרביעי ארז עם 10,496 ואת החמישייה הפותחת סוגר רותם, עם 6,076.

אלון בן דוד, בן שנה וחצי מנס ציונה, צילום: מהאלבום המשפחתי

"החיבור השורשי לארץ מתבטא גם דרך מתן שמות לילדים על שם העצים שהתברכה בהם הארץ", אומרת יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי. "לטבע תכונה מופלאה של התחדשות גם מהאסונות הקשים ביותר, והקריאה לילדינו בשמות צמחי ארץ ישראל היא גם תקווה לאותה התחדשות וצמיחה שלהן אנחנו מקווים ומתפללים בתקופה האחרונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר