נשיא המדינה הרצוג נאם בכיכר החטופים, קריאות נשמעו במהלך דבריו

במהלך דבריו בעצרת למען שחרור החטופים המוחזקים מאה יום בשבי חמאס נשמעו לעברו קריאות מצד הקהל • תוך כדי נאומו הגיב להן: "היות ויש לי מסר גם לעולם - אודה לכם אם תיתנו לי לסיים את דבריי" • במהלך העצרת: הזמר עומר אדם שר את שירו של עידן עמדי, במחווה לזמר שנפצע בקרבות ברצועה

הרצוג נואם במחאת משפחות החטופים. צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג נאם הערב (ראשון) בעצרת ב"כיכר החטופים" בתל אביב, לציון מאה ימי מלחמה. בזמן דבריו, נשמעו קריאות בוז וכן קריאות "עכשיו". הרצוג פנה לקהל ואמר: "היות ויש לי מסר גם לעולם - אודה לכם אם תיתנו לי לסיים את דבריי". 

הזמר עומר אדם במחווה לעידן עמדי | צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים

במהלך נאומו אמר: "החטופים מוחזקים באכזריות שטנית. בחשכה. במנהרות. בלי טיפול רפואי. בסבל נורא. השבת החטופים היא מעל לכל ויכוח. מעבר לכל מחלוקת. זהו צו מוסרי עמוק – צו של עם, וצו של מדינה".

"אלה מאה ימים של תפילה, של תקווה, של ציפייה. מאה ימים בהם הלב נשרף - מכאב ומתסכול. מאה ימים בהם כולנו סופרים את השניות והדקות. מאה ימים בהם אנו שומעים את קול אחיותינו ואחינו צועק אלינו מתחת לאדמה. מאה ימים בהם אנו קורעים שערי שמים בזעקה: 'שלח את עמי'. מחובתינו להשיב את כל החטופים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה. ולהשיב את הביטחון לכלל אזרחי ישראל". 

בהמשך הוסיף: אחינו ואחיותינו, אנחנו לא מוותרים עליכם, אנחנו לא שוכחים אתכם. כולנו פועלים ונמשיך לפעול כאן בארץ ובכל העולם 24/7 כדי להשיבכם הביתה. אני פונה מכאן אל משפחת העמים בדרישה: תעשו הכל! תפעלו בכל דרך! כדי להשיב הביתה את החטופים שלנו".

לאחר דברים אלה פנה באנגלית לעולם: "אני קורא לכל משפחת האומות, עשו את חלקכם. זהו קרב של העולם כולו. עמדו עם החופש והחירות נגד הברבריות והשנאה. עזרו לנו להשיב אותם הביתה". לסיום אמר: "מבקש להודות לכולכם ולכל מי שפועלים כבר מאה ימים במסירות, באהבה וללא לאות למען השבתם של החטופים הביתה: הן מטעם המדינה, הן בחברה האזרחית – במיוחד במטה החטופים, והן בקרב ידידינו בכל רחבי תבל – בראשם ארצות הברית".

בתוך כך, הזמר המצליח עומר אדם שר במהלך העצרת את שירו של עידן עמדי, "כאב של לוחמים" במחווה לזמר שנפצע במהלך הלחימה בעזה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר