המפגש המצומצם והטענות לאפליה: משפחות חטופים "עם עניין דחוף" נבחרו לשוחח עם נתניהו, ובהן ביבס וארגמני

על אף טענותיו של דניאל אלגרט כי גל הירש מנהל קמפיין פוליטי, מבדיקת "ישראל היום" עולה כי הממונה על נושא החטופים והנעדרים משך את התפקדותו כחבר ליכוד, וכן לא היה חבר מרכז המפלגה • אלגרט טען בנוסף שהירש אוסף מודיעין על משפחתו, והאחרון הכחיש: "זה לא נכון, זה שקר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת הפעימה החמישית בשחרור החטופים, ארכיון. צילום: חיים צח לע"מ

הביקורת, הפגישה והתוכניות להמשך: דניאל אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט החטוף שנמצא בשבי חמאס, מתח היום (רביעי) ביקורת על הממונה על נושא החטופים והנעדרים במשרד ראש הממשלה גל הירש וטען כי הוא חלק מ"קמפיין בחירות" שמנהל נתניהו בימים אלה, זאת בעקבות המפגש המצומצם שערך נתניהו אתמול עם 19 משפחות חטופים. חרף הטענות שהופנו נגד הירש, מבדיקת "ישראל היום" עולה כי עם מינויו לתפקיד הוא משך את התפקדותו כחבר ליכוד וחרף הטענות הוא מעולם לא היה חבר מרכז המפלגה.

דני אלגרט, צילום: באדיבות המשפחה

דניאל אלגרט טען בנוסף כי הירש אוסף מודיעין על בני המשפחה, אך הממונה על נושא החטופים והנעדרים, הכחיש את הדברים בעמוד הפייסבוק שלו: "אין שום איסוף מודיעין על משפחות, זה שקר. בשיחת טלפון הבוקר עם מר אלגרט הסברתי שאנו משתדלים לאפשר לכל המשפחות פגישות עם בכירים, לרבות עם ראש הממשלה".

הטענות שנשמעו בעקבות בחירת המשפחות לפגישה אתמול העלו ניחוח קשה של איפה ואיפה בקרב המשפחות, אך ממידע ראשוני שמגיע לידינו עולה כי הירש זימן לפגישה אתמול המשפחות.

ליאורה ארגמני שחולה בסרטן עם מסר לבתה שנחטפה: "נועה, אם אני לא רואה אותך תדעי שאני אוהבת אותך הכי הרבה" // צילום: לירון מולדובן

נועה ארגמני, צילום: ללא

בין היתר מפורסם כאן לראשונה כי נתניהו נועד אתמול עם בני משפחתם של משפחת ביבס שנחטפה לעזה, בין היתר על רקע טענות חמאס כי הילדים והאם אינם בין החיים. עוד הוזמנה לפגישה אמה של נועה ארגמני החטופה בידי חמאס בשל מחלת האם והחשש לחייה. נתניהו חיבק את האם ושוחח איתה ארוכות במהלך הפגישה שהוגדרה "אינטימית". בחדר נכחו סה"כ 32 בני ובנות משפחה של החטופים.

משפחת ביבס. האב ירדן, האם שירי והבנים אריאל וכפיר. עדיין לא שבו הביתה., צילום: באדיבות המשפחה

בכוונתו של הירש לזמן לפגישה במתכונת דומה שתאפשר שיח מספר משפחות בכל שבוע, הפגישה הבאה תתקיים בשבוע הבא ויוזמנו אליה משפחות שטרם נפגשו עם ראש הממשלה או קבינט המלחמה בניסיון לאפשר לכולם את המפגש והשאלות. לשאלת "ישראל היום" בהמשך יוזמנו גם משפחות שכבר הגיעו לפגישות דומות.

רה"מ נתניהו, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

בנוסף היום נפגש שר הכלכלה ניר ברקת יחד עם הירש עם בני משפחות חטופים שעסקיהם נפגעו בשל מצבן. הנוכחים דנו באפשרויות לסיוע לעסקים ולמציאת פתרונות שיאפשרו את שיקום העסקים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר