"יש לנו ילד בדרך - אין מצב שהוא לא יהיה כאן": בכיכר החטופים הדליקו נר חמישי בלעדיהם

"אבא - המשפחה והקהילה דואגות לך" , אמרה בתו של אילן וייס מבארי שעדיין נעדר מאז ה-7 באוקטובר • משפחות נרצחי מסיבות ה"נובה" וה"פסיידאק" בסמוך לבארי השיקו מטה משותף תחת הדרישה להכרה והקמת ועדת חקירה ממלכתית: "אנחנו כבר הפסדנו ואף אחד לא מסתכל לנו בעיניים ולוקח אחריות"

נר חמישי של חנוכה - לצד הכאב העצום // יוסי זליגר

נר חמישי בלעדיהם: אירוע הדלקת נרות חנוכה התקיים הערב (שני) ב"כיכר החטופים" ברחבת מוזיאון תל אביב.

 "טל יהיה בן 42 בעוד חמישה ימים, אני מתפללת שנחגוג ביחד בבית", סיפרה אלה חיימי, אשתו של טל חיימי שנחטף מקיבוץ בארי. "חנוכה זה יום ההולדת שלו. הוא נורא חסר לנו, זו הפעם הראשונה שאנחנו לא ביחד בחג. אנחנו מחכים לו - יש לנו עוד ילד בדרך ואין מצב שהוא לא יהיה כשהוא ייצא החוצה", סיפרה בכאב.

"יש לי שתי אחיות, אמא שלי ואחותי הקטנה נחטפו ושוחררו - אבא עדיין נעדר", סיפרה בתו של אילן וייס בן ה-56, שאימה שירי ואחותה נגה שבו מהשבי - בעוד אביה עדיין מוגדר כנעדר. "אבא הוא איש משפחה שדואג לנו וגאה בנו. אבא - המשפחה וקהילת בארי כולה אוהבת אותך ודואגת לך", חתמה את דבריה.

"לא נאפשר את המשך הטיוח"

במלון בתל אביב התכנסו משפחות נרצחי מסיבת ה"נובה" ומסיבת ה"פסיידאק" להדלקת נרות חנוכה השקת מטה "פרחי המסיבות".

למפגש ההקמה הגיעו מעל 200 משפחות שכולות, שחברו למטה פעולה, לאור מה שהגדירו כ"ההתעלמות הממושכת" לה הם זוכים מהמדינה. המשפחות דורשות מהמדינה הכרה, זכויות מותאמות לצורכיהם - בהם זכויות לאחים של נרצחי המסיבות, הנושאים בעל כורחם בנטל העיקרי של שיקום המשפחה והקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת המחדלים שהובילו לטבח.

אין נחמה. משפחות הנרצחים,

בין נציגי המשפחות שנשאו דברים היה ארז צרפתי - אביה של רון צרפתי ז"ל, קצינה בחיל האוויר שנרצחה במסיבת ה"נובה": "אנחנו כבר הפסדנו ואף אחד לא מסתכל לנו בעיניים ולוקח אחריות. מטה משפחות פרחי המסיבות יפעל לתמוך במשפחות הנרצחים במסיבות בכל היבט אפשרי למען שיקום חייהם. נפעל לקבלת סיוע מותאם ורחב לכלל משפחות נרצחי המסיבות, להקמת ועדת חקירה ממלכתית עכשיו. אין יותר סיבה להמתין, ולא נאפשר את המשך הטיוח והמסמוס של החרבת עולמנו".

הנצחה ראוייה. איייבי מוזס, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה, צילום: יוסי זליגר

אייבי מוזס, יו״ר ארגון נפגעי פעולות איבה, אמר באירוע: ״כיו״ר הארגון אני דורש ממדינת ישראל להפנים כי מוטלת עליה החובה להעניק טיפול תומך מקיף במשפחות - בפן הרגשי והכלכלי. נפעל מול ממשלת ישראל להנצחה ראויה ושמית של כל הנרצחים במקום האסון, כדי שזכר יקיריהם יונצח לעד וייחקק בזיכרון האומה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר