נתניהו לאחר סערת "אלה החיים": "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל - המקרה ייבדק עד תום"

ראש הממשלה שוחח עם משה, אביו של יובל ז"ל, והבהיר את דבריו • עד הראייה מושיקו הרוש שהיה בדרכו לעבודה ונסע ברכב שהיה מאחורי רכבו של קסטלמן ז"ל סיפר: "הוא סימן לי לברוח, חתר למגע ונכנס לתוך האש; הוא היה גיבור שהציל את כולנו ולא היה אמור להיהרג ככה" • החיילים שהיו מעורבים בירי בשוגג בקסטלמן נחקרים במצ"ח

אביו של יובל דורון קסטלמן ז"ל: "ראש הממשלה דיבר בלי לדעת ופגע בזיכרון של בני"

לאחר הסערה שנוצרה עקב אמירתו של ראש הממשלה נתניהו "אלה החיים" - בהקשר של המוות הטראגי של יובל דורון קסטלמן ז"ל שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל בפיגוע הירי בירושלים - שוחח נתניהו עם משה, אביו של יובל, והבהיר את דבריו.  

צילום: דוברות רה"מ

"יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל", אמר נתניהו. "יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

"הוא ירד על הברכיים וצעק: 'לא לירות, אני יהודי'"

מושיקו הרוש, שהיה עד ראייה לפיגוע הקטלני בירושלים ביום חמישי האחרון שבו נרצחו גם הרב אלימלך וסרמן ז"ל, חנה איפרגן ז"ל וליביה דיקמן ז"ל, תיאר ל"ישראל היום" את השתלשלות העניינים שהובילה למותו הטראגי של קסטלמן.

הרוש סיפר: ״הייתי בדרך לעבודה, רכב מאחורי יובל ז"ל. המחבלים עצרו והתחילו לירות בכל התחנה. יובל עצר את הרכב שלו וסימן לי עם היד לברוח. הוא חתר למגע ונכנס לתוך האש. יובל ראה הכל ויצא בלי להסס. בלעדיו היו הרבה יותר נרצחים. ראיתי שהוא מנטרל את המחבל שהיה קרוב לרכב כי הם חזרו לרכב שלהם".

הרוש המשיך לתאר את רגעי הפיגוע: "בשלב הזה, החיילים באו מכיוון התחנה המרכזית. הם ירו במחבלים ויובל היה בתוך השטח של האש. אני חושב שהוא נפגע גם מהאש של אחד המחבלים וגם מהחיילים. החיילים נטרלו את המחבל שהיה ליד התחנה וגם פגעו ביובל. הוא ירד על הברכיים וצעק: 'לא לירות, אני יהודי'".

"בשלב הזה, הייתה אש באוויר והחיילים היו 20-10 מטרים מיובל. היה מרחק בינו לבין החיילים בתוך הבלגן והמהומה. זה אירוע קשה, מפחיד ומצער. יובל לא היה אמור להיהרג ככה. הוא היה בדרך לעבודה והציל את כולנו. יובל ראה את כל המתרחש ולא חשב פעמיים. הוא פשוט גיבור".

אביו של יובל: "חיילים קיבלו נשק ללא מושג בכללי פתיחה באש"

משה, אביו של יובל סיפר על תחושותיו בעקבות האירוע הטראגי בו נהרג בנו לאחר שניסה להציל חיים. "החיילים קיבלו נשק ולא יודע איך תדרכו אותם, לא היה להם מושג, הכללים הכי ברורים, כללי פתיחה באש, היגיון סביר. איך אפשר להגיד שמישהו חושד במישהו שהוא מחבל אם שנייה קודם הוא ירה למחבל בראש".

משה, אביו של יובל דורון קסטלמן ז"ל. "לחיילים לא היה מושג בהוראות פתיחה באש", צילום: מישל דוט קום

עוד בטרם שוחח עם נתניהו, התייחס אביו של יובל לאמירתו "אלה החיים": "ראש הממשלה דיבר בלי לדעת מה קרה ואסור שזה יקרה ובמובן מסוים הוא גם פגע בזיכרון של בני וזה לא היה מחובר למציאות. האירוע נגמר ואז בא חייל ויורה בו - זה לא מחיר שצריך לשלם אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר