אמו של סמל קיריל ברודסקי ז"ל סופדת לו בדמעות: "לא יודעים איך נחיה בלי החיוך שלך"

סגן אלוף אלון פלד ספד לפקודו: "הלב שלי נקרע לשניים ואין תרופה בעולם, מהרגע הראשון הבנו שהגיע בחור רציני לחטיבה" • אמו: "אני גאה בו על מה שעשה, שהציל אנשים, אבל מצד שני קשה לי שלא אראה אותו ולא אשמע אותו יותר" • חברו יאיר ספד בשם כל חבריו: "רק לפני שנה ישבנו ביוון ותכננו תוכניות, תחסר לנו כל יום, איבדנו חבר אח וגיבור"

לוויתו של סמל קיריל ברודסקי בבית העלמין הצבאי קרית שאול. צילום: קוקו

סמל קיריל ברודסקי שנפל בקרבות ברצועת עזה, ואתמול (שלישי), הותר לפרסום דבר נפילתו, יחד עם שני חיילים נוספים, סמ"ר תומר יעקב אחימס וסמל שקד דהן, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. השבעה תתקיים בבית מגוריו ברחוב חצור 13 ברמת גן. 

משה בן שמחון

בכאב רב, כשהוא דומע וקולו נשבר, אביו של החייל, ויקטור ברודסקי קרא על בנו קדיש לצד הרב הצבאי הראשי. 

"תמיד אמרת שכל ילד וילד צריך להתגייס"

אלנה, אמו של קירל ספדה לבנה בדמעות לצד אביו ואחותו. "בן שלנו יקר ואהוב. אני עומדת פה ללוות אותך, אנחנו לא יודעים איך נחיה בלי החיוך שלך, מאור הפנים שלו, שתמיד תמיד היה שמח ולא התלונן.

קיריל ברודסקי. "אתה גיבור, היית גיבור ותמיד תשאר אצלי בלב", צילום: דובר צה"ל

"כל הדברים שהשיג בחייו הקצרים כל כך השיג בעצמו. הייתה לו מטרה ותמיד היה מגיע אליה. תמיד היה עובד קשה ותמיד רץ לעזור לכולם. הוא וויתר הרבה פעמים על שינה וכוחות לטובת אחרים כי זה היה לו חשוב, כי חיכו לו בחוץ חברים, והוא אמר אמא את יכולה לחכות כי גם החברים רוצים לראות אותי. גם ב-7 באוקטובר קרה דבר שלא חשבתי שיקרה. הוא נסע לנירים והציל שם אנשים וזה שהוא נפל שם הוא הציל אנשים ואני כן גאה בו על מה שעשה אבל מצד שני קשה לי שלא אראה אותו ולא אשמע את הצחוק שלנו יותר".

"הגנת על ארץ ישראל כמו שרצית ותמיד אמרת שכל ילד וילד צריך להתגייס ולא משנה אם זה קרבי או לא, אפילו להיות איזה עוזר, לעשות משהו, אבל לתרום למדינה. זאת הייתה דעתך והסכמנו. אתה גיבור, היית גיבור ותמיד תישאר אצלי בלב. הלב שלי שבור שבור, ממש שבור, אנחנו אוהבים ותמיד תישאר בליבנו ובזיכרונותינו".

"היית לוחם אמיץ, תמיד מוכן, תמיד בשקט שאפיין אותך" 

סגן אלוף אלון פלד ספד לסמל ברודסקי: "הלב שלי נקרע לשניים ואין תרופה בעולם. מהרגע הראשון הבנו שהגיע בחור רציני לחטיבה. היית נחוש ללמוד את הגזרה ולבצע את תפקידך על הצד הטוב ביותר. זכיתי להיות איתך בימיך הראשונים, תמיד מוכן, תמיד בשקט שאפיין אותך ותמיד במקצועיות. היית לוחם אמיץ. נלחמת ושמרת על חבל הארץ המדהים הזה אשכול, ועל כך אני מצדיע לך. קפצת בלי לחשוב פעמיים והיית הראשון ברכב, הגנת בגופך על התושבים יחד עם יתר החפ"ק ונפלת, אירוע שממנו לא שבת.

לווית סמל קיריל ברודסקי מרמת גן. מורתו ספדה לו: "היה לך חיוך שובה לב, התנהגת בצניעות וידעת להכיר תודה", צילום: קוקו

"אני עומד כאן כנציג חבריך שנמנע מהם להיפרד ממך כי הם ממשיכים בלחימה. דמותך תהיה למצפן ונמשיך לעשות הכל ברוחו ובדמותו של קיריל. משפחת ברודסקי היקרה היו גאים בקיריל - אין במילים נחמה אל מול האובדן הגדול ואין בהם להקל על הכאב הנורא בשעה קשה זו. אנו משתתפים באבלכם הכבד, לעד תהיו חלק ממשפחת החטיבה הדרומית. קיריל, אני וכל מפקדי החטיבה מצדיעים לך בדרכך האחרונה. לעד תהיה חלק מאיתנו". 

"הצטרפת לעם ישראל להיות מבוני הארץ וממקדשי השם"

הרב הראשי לרמת גן: "אני בא לכאן בשם כל תושבי רמת גן. כפי שהספקתי לשמוע, קצת חקרתי עליך ושאלתי וכמו שאמרו פה מפקדיך, רצת בין ראשי הכוח להציל את עם ישראל. באותו יום היה לנו משבר גדול אבל זה לא משבר אקוטי כי באותו היום קמו גיבורים כמוך להציל ולהגן כי דם ישראל אינו הפקר. הגעתם מארצות הצפון והצטרפת לעם ישראל להיות מבוני הארץ וממקדשי השם. אנחנו יודעים שאבד איש נעים הליכות, צנוע שהיינו מצפים ממנו לגדולות. אין שום בריה שיכולה לעמוד במחיצתכם". 

מורתו מבית הספר ספדה לו: "היית פטריוט אמיתי, ציוני והיה לך חשוב לתרום. לא דרשת כלום מאף אחד ולא ברחת מעבודה קשה. היה לך חיוך שובה לב, התנהגת בצניעות וידעת להכיר תודה. כואבת לי המחשבה שיהיו אנשים שלא יידעו מי אתה. היית מוקף בחברים טובים, משפחה וחברה שאהבת מאוד. תודה על שהגנת עלינו בגופך, זו הייתה זכות גדולה להיות המחנכת של גיבור כמוך".

החבר יאיר ספד בבכי בשם כל החברים: "52 ימים אנחנו בזמן שאול מחכים לבשורות טובות והנה מגיעה ההודעה שחששנו ממנה מכול. לאחרונה לא יצא לנו להיפגש ונשאר לנו רק הוואטסאפ לבדוק שכולנו בסדר. רק לפני שנה ישבנו ביוון ותכננו תוכניות. הזיכרונות של מה שעשינו בבית ספר רצים לי בראש. התמונות שלנו יחד עם כל החבר'ה עם החיוך הענק שלך צורבות לנו בלב. תחסר לנו כל יום, איבדנו חבר אח וגיבור. לנצח תינצר בליבנו אוהבים אותך אחי". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר