בניר יצחק מתרגשים משחרור שלוש החטופות: "קנינו זיקוקים ובלונים, רק רוצים שהן יחזרו הביתה מהר"

קלרה מרמן בת ה-63, יחד עם אחותה, גבריאלה ליימברג בת ה-59, ובתה של גבריאלה, מיאה בת ה-17, השתחררו היום משבי חמאס, לאחר 53 ימים • "אנחנו מצפים להגעה של חברות שלנו, זה יום מרגש, אנחנו מאוד דואגים להן ומנסים להבין איך לעזור", סיפרה סילביה לוין, חברת הקיבוץ • בידי ארגון הטרור נותרו עדיין 5 גברים שנחטפו מהקיבוץ באותה השבת

מימין: מיאה ליימברג, קלרה, גבריאלה ליימברג וקלרה מרמן. צילום: ללא

לאחר 53 ימים בשבי החמאס, השתחררו היום (שלישי) בת קיבוץ ניר יצחק, קלרה מרמן בת ה-63, יחד עם אחותה, גבריאלה ליימברג בת ה-59, ובתה של גבריאלה, מיאה ליימברג בת ה-17. באותה שבת השחורה, התארחו האם ובתה, המתגוררות בירושלים, אצל קלרה. כשהמתקפה החלה, מספר בני משפחה הסתתרו בממ"ד, המחבלים פרצו פנימה, שברו והרסו את הבית וחטפו אותם לעזה.

התרגשות בקרב מפוני ניר יצחק לקראת שחרור החטופות // רן שאולי

סיגל שבלמן, חברת קיבוץ ניר יצחק שהתבשרה הבוקר על שחרורן, סיפרה בהתרגשות: "לא האמנתי להודעה על השחרור של קלרה. זה מאוד מרגש שמשחררים אותה, את מיאה וגבריאלה. נפריח בלונים לכבודן. קלרה הייתה הגננת שלי. קלרה הייתה הגננת של כולם. היא גידלה את כולנו מגיל אפס. זה שהיא נחטפה זה צבט לכולנו, וזה עדיין צובט. קנינו זיקוקים ובלונים, נפריח בלונים ובעיקר נמשיך להתפלל למען כל החטופים". גם סילביה לוין, חברת הקיבוץ, מצפה לבואן: "אנחנו מצפים להגעה של חברות שלנו מניר יצחק, זה יום מרגש. כל יום ממשיכים קדימה בחיים, אבל זה שיש לנו חטופים קשה לנו. אנחנו מאוד דואגים להן, מנסים להבין איך לעזור. אנחנו רק רוצות שהן יחזרו הביתה מהר ואנחנו מקוות שהן בסדר".

סרטון שהכינו חברי הקיבוץ ליום הולדתה של קלרה מרמן בתקווה לחזרתה משבי החמאס // פייסבוק קיבוץ ניר יצחק

קלרה הייתה הגננת המיתולוגית של הקיבוץ, והיא אירחה באותו יום שבת של השבעה באוקטובר מספר בני משפחה. בנוסף לאחותה ובתה, התארחו אצלה גם אחיה פרננדו מרמן, וגם בן זוגה, לואיס הר בן ה-70, שניהם נותרו כרגע בשבי. מעיין סיגל-קורן, בתה של קלרה, סיפרה במהלך המאבק להשבתה: "הקשר בין אמא שלי ושני האחים שלה חזק, זה לא סתם שהם ביחד והגיעו יחד גם לעזה. אמא שלי היא האישה הכי חמה בעולם. היא גננת במקצוע שלה, שלושים שנה היא טיפלה בכל הילדים של הקיבוץ. אני רוצה את אמא שלי, ואני רוצה את המשפחה שלי יותר מכל דבר כי אני חייבת, כי היא שם, והם שם".

פרננדו מרמן, בן 60 מכפר סבא, אח של קלרה. נחטף יחד איתה, צילום: ללא

גבריאלה ליימברג ובתה מיאה מתגוררות בירושלים. מאז אותה השבת, משה ליימברג חיכה לאשתו ולבתו. גבריאלה היא מנהלת מרכז יום טיפולי של עמותת שק"ל, שם היא משמשת כאם לעשרות ילדים ובוגרים המתמודדים עם אוטיזם ונותנת כתף תומכת להמון בני משפחות המחכים לחזרתה. מיאה היא תלמידת כיתה י"ב בבית הספר לאומנויות, במגמת מוזיקה. בפרויקט של "מטה החטופים" סיפר לאחרונה איתן, חבר שלה, על טוב ליבה: "הגעתי לבית הספר בכיתה י', ילד חדש בתקופה לא פשוטה בחיים שלי והיא דאגה לי. היא החברה הכי טובה שלי". חברה של מיאה הוסיפה: "לא משנה כמה זוועות היא עוברת עכשיו, שתדע שיש המון אנשים שמחכים לה וחושבים עליה. שהיא לא לבד". 

לואיס הר בן ה-70 מאורים, בן זוגה של קלרה. נותר בשבי חמאס, צילום: ללא

כאמור, בשבי החמאס נותרו עדיין חטופים מחברי כיתת הכוננות, האזרחים של קיבוץ ניר יצחק ובני משפחה שלהם ששהו במקום באותה השבת, וחברי הקיבוץ מחכים להשבתם בהקדם: ליאור רודאיף בן ה-61, נשוי ואב לארבעה. טל חיימי בן ה-41, נשוי ואב לשלושה, אשתו בהריון. אורן גולדין בן ה-33, משפחתו התבשרה כי הוא נרצח וגופתו נחטפה. לואיס הר בן ה-70 מאורים, בן זוגה של קלרה, ופרננדו מרמן, בן 60 מכפר סבא, אח של קלרה.

בשורות משמחות קיבלו גם חברי קיבוץ נירים, שהתבשרו הבוקר כי רימון קירשט, חברת הקיבוץ הנשואה לבן קיבוץ שנחטף, צפויה להשתחרר בפעימה החמישית משבי החמאס. אדל ראמר שהייתה המורה של רימון בבית הספר יסודי: "ראיתי את זה בקבוצת וואט אפ בבוקר אבל זה לא היה סופי. חיכינו עד הרגע שבו ראינו את רימון משוחררת לישראל". יחד עם רימון צפויה להשתחרר גם נורלין בבדילה, אזרחית זרה, בת זוג של בחור ישראלי, שביקרה בנירים בשבת השחורה. 

אביטל קירשט אמה של רימון קירשט החטופה, צילום: אריק סולטן

אבי דבוש חבר קיבוץ נירים המרכז את נושא החטופים בקיבוץ, מספר כי הבוקר התקבלה הודעה מהצבא על שחרור צפוי של השתיים: "רימון היא במקור מקיבוץ מגן והיא נשואה לחבר מאוד טוב, יגב בוכשטב, שגם נחטף. לרוע מזלם הם גרו בשכונה הסמוכה לגדר. יש לנו עוד שני חטופים מנירים שאנחנו ממתינים לשחרורם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר