מעשרה חודשים ועד גיל 18: הסיפורים של הילדים שנותרו בשבי בעזה

בכל פעימת שחרור חטופים, בני משפחותיהם של השבויים בעזה משוועים לראות את שמם של ילדיהם ברשימה, אך לא לכולם הגיעה עד כה הבשורה המיוחלת • האחים ביבס, שסרטון חטיפתם התפשט ברשתות החברתיות, עדיין בשבי כשהקטן מבין השניים רק בן 10 חודשים • במשפחת רגב התרגשו לראות את מיה בתם חוזרת, אך עדיין מצפים לשובו של אחיה איתי • אמא של גלי טרשצ'נסקי מחכה לפגוש שוב את בתה, לאחר שבנה ליאור נרצח ב-7 באוקטובר

הילדים שנותרו בשבי. צילום: ללא קרדיט

המשפחות מחכות לילדים: כ-40 ילדים נחטפו לעזה, ובימים האחרונים במסגרת עסקת הפסקת האש הזמנית, שוחררו אמהות וילדים מהשבי, אלא שעדיין נותרו 8 ילדים בשבי בעזה. קשה לתאר את גודל הכאב עבור ההורים שציפו בכל אחד מהימים האחרונים לקבל את ילדיהם חזרה – והתאכזבו לגלות שהם לא ברשימה.

13 החטופים המשוחררים בפעימה השנייה עוברים לידי הצלב האדום // צילום: השימוש בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אריאל (4) כפיר (10 חודשים) ביבס.

הילדים הג'ינג'ים אריאל בן 4 וכפיר בן 10 חודשים שנחטפו מניר עוז, הפכו לסמל של הילדים החטופים, כאשר סרטון החטיפה שלהם יחד עם אימם שירי (32) הופץ ברשתות החברתיות. הם נחטפו יחד עם אביהם ירדן (34). אתמול התייחס דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי לכך שהמשפחה מוחזקת אצל פלגים שאינם חמאס בחאן יונס, ואמר כי "האחריות מוטלת על חמאס. על כל הארגונים הבינלאומיים להפעיל את כל כובד משקלם ולדרוש גישה אליהם".

אריאל ביבס, צילום: באדיבות המשפחה

בן משפחתם אילון קשת כתב לאחרונה טור ב"ישראל היום" שם סיפר: "כבר כל כך הרבה זמן שלא ראינו אותם. אנחנו דואגים ומתגעגעים כל כך. החשש לחייהם הוא בלתי נסבל. עוד לא שמענו שום דבר על מצבם. ויש כל כך הרבה שאלת - האם הם אוכלים? איך מתייחסים אליהם? האם הם בכלל ביחד?. אנחנו חולמים על הרגע שנראה אותם שוב. שנוכל לחבק כל אחד מהם. לראות את כפיר גדל ומתפתח עם החיוך המשגע שלו, ואת אריאל משחק שוב במכוניות ומתרוצץ".

כפיר ביבס, צילום: באדיבות המשפחה

עמית שני (16)

עמית שני (16) תלמיד כיתה י"א מבארי, היה בממ"ד עם אמו ואחיותיו, מחבלי חמאס חדרו לביתו פרצו את דלת הממ"ד תפסו את עמית ולקחו אותו איתם כשהם מציתים את בית המשפחה. עמית, הוא תלמיד מצטיין, חובב ריצה וגלישה, ציין את יום הולדתו ה-16 בשבי החמאס.

 
עמית שני, צילום: ללא

משפחת שני מחכה לבואו, בראיון לישראל, כשעוד קיווה שיחזור בארבעת הימים הראשונים סיפר אביו ניר: "מה שעובר עלינו כעת לא שונה ממה שעבר עלינו בכל השבועות האחרונים, אנחנו אולי קצת יותר אופטימיים. אני כבר מחכה ויכול לדמיין את החיבוק הראשון עם עמית, אני כל הזמן שם. הבית שלנו נשרף ואנחנו נמצאים כרגע במלון בים המלח, אנחנו לא נחזור הבית בעתיד הנראה לעין ושעמית יגיע, הוא יהיה אתנו במלון".

אופיר אנג'ל (17)

אופיר אנג'ל (17) מקיבוץ רמת רחל נחטף מבית חברתו בבארי, בביתו ממתינה לו משפחתו. אביו יואב סיפר לאחרונה בישראל היום כי: "יש לאופיר כמה אהבות, הראשונה לשחק כדורסל, הוא בחור די גבוה שהיה לאורך השנים שחקן כדורסל פעיל בהפועל ירושלים.. אופיר מאוד אוהב לטייל, ביוני האחרון עשינו שנינו טראק גדול בסלובניה. אהבה נוספת משותפת שלנו זה גלישה על סאפ, יש לנו בבית שני גלשנים ובסופי שבוע היינו נוסעים לגלוש. אנחנו אבא ובן וגם חברים טובים ואני כבר מחכה לו שיחזור הביתה כדי שנוכל שוב לגלוש ביחד".

אופיר אנג'ל, צילום: באדיבות המשפחה

בבית מחכים לאופיר אביו יואב, אימו שרון ועוד שתי אחיות לצד משפחה וחברים. באותה שבת שנחטף הוא התארח בבארי אצל משפחת שרעבי. "הצהריים היינו בקשר עם המשפחה שהייתה בממ"ד. בשלב מסוים הקשר נותק ובשעת ערב האימא של חברה של אופיר התקשרה וסיפרה שמחבלים הוציאו אותם מהממ"ד הובילו אותם בשבילי הקיבוץ ובסוף חטפו את הבנים – העלו על רכב את אב המשפחה יוסי שרעבי, את אופיר שלנו ועוד נוספים". מאז שאופיר נחטף במשפחת אנגל הפסיקו לעבוד, הם מנסים לפעול לשחרורו בכל דרך אפשרי: "אנחנו מצפים שהממשלה תחזיר את אופיר ויתר החטופים הביתה עכשיו, בכל יום שעובר המחיר שאנחנו משלמים גדל".

ליאם אור (18)

ליאם אור (18) נחטף ממגורי הצעירים בקיבוץ רעים, לאחר שמחבלים שלפו אותו ממיטתו בבוקר השביעי באוקטובר. בבוקר המתקפה היו אהוביו על הקו, שמעו את הפחד והחשש ועדים לרגעי האימה בהם נלקח באכזריות מחדרו. במקביל אליו נחטפו שני בני דודיו, נעם ועלמה אור וגם דודו דרור– מקיבוץ בארי. בני הדודים חזרו ואילו האב נשאר חטוף בעזה עם ליאם.

ליאם אור, צילום: ללא קרדיט

משפחתו מספרת עליו כי הוא נער חייכן ורגיש, מצחיק וכנה - מלח הארץ. הוא עבד כגנן בגן חובה בקיבוץ, עבודה בה יכול היה להביא לידי ביטוי את הרגישות הרבה שיש בו, את האכפתיות וההקשבה למילים, להבעות הפנים וללב. ליאם אוהד הפועל תל אביב, אדום בנשמה, לא הפסיד אף משחק ואלוף בשח-מט.

איתי רגב (18)

איתי רגב בן ה- 18 נחטף מהמסיבה ברעים (נובה) יחד עם אחותו מיה שהשתחררה מהשבי כשהיא פצועה. בבוקר המסיבה, ביום שישי, נחתה משפחת רגב (האם, האחים מיה ואיתי וגיא האח הצעיר בן 14) מחופשה במקסיקו. המשפחה הגיעה ביתה ומיה ואיתי יצאו לבלות. כשהחלה ההתקפה הם ניסו להימלט, יצרו קשר עם אביהם ובהמשך נחטפו.

האחים רגב. איתי עדיין בשבי, מיה שוחררה, צילום: באדיבות המשפחה

אמם סיפרה בחודש האחרון ל"ישראל היום": "כשהחלה ההתקפה הם התקשרו לאילן, אבא שלהם, ועדיין לא הבינו שיש מחבלים. ברבע לתשע בבוקר מיה התקשרה בפחד, בוכה, אמרה 'יורים בי, יורים עלי, אני מתה'. מאז נותק איתם הקשר והודיעו לנו שהם נחטפו. עד כה ראינו סרטון של איתי כשהוא חטוף".
עם חזרתה של מיה לארץ אמרה מירית רגב: "היום, שעות בודדות לאחר השחרור של מיה שלנו, אנחנו חווים אושר עצום מצד אחד, ומורכבות מהצד השני. איתי עדיין חטוף ואנחנו נמצאים בחזית המאבק לאחד את המשפחה ומייחלים לחזרתו הביתה בהקדם".

גלי טרשנסקי (13)

גלי טרשנסקי בת 13, נחטפה מביתה בקיבוץ בארי, לפני שנחטפה הספיקה לשלוח לאמא שלה מתוך הממ"ד את ההודעה ״אנחנו הולכים למות". היא ואחיה הגדול ליאור התחבאו שם יחד, ליאור נרצח. גלי נחטפה. הכלבה האהובה שלה, מוקה, נרצחה גם היא.

גלי טרשנסקי, צילום: באדיבות המשפחה

במכתב שכתבו לה ולעלמה אור (שמאז הספיקה לחזור) חברותיה לרגל יום הילד ופורסם בישראל היום נכתב: "אין לנו דרך לתאר את הגעגוע שלנו אליכן, את הדאגה, הכעס, העצב אבל הכי הרבה את החוסר אונים שאתן שם ואנחנו פה" כתבו החברות. "תחזרו חברות יפות שלנו, אנחנו לא יכולות לתאר לעצמנו שהוציאו אתכן מהבית שלכן, המקום שהיה אמור להיות הכי בטוח. אנחנו לא רוצות לחשוב מה עובר עליכן עכשיו שם בעזה. כל דקה שאתן לא פה הגעגוע הולך וגובר, אבל עם כל הייאוש והדאגה עדיין יש ניצוץ של תקווה. תקווה שתחזרו ונתאחד מחדש ושנחזור להיות כמו פעם. אנחנו מבטיחות שאנחנו לא שוכחות אתכן לרגע ועושות הכל כדי שתחזרו הכי מהר שאפשר. גלי ועלמה אנחנו מחכות לכן".

מאיה ליימברג (17)

מאיה ליימברג מירושלים נחטפה יחד עם אמא שלה גבריאלה מניר יצחק שם התארחו. יחד איתן נחטפו שני אחיה של גבריאלה - פרננדו וקלרה מרמן ועם לואיס האר, בן הזוג של קלרה. כשהמתקפה החלה בני המשפחה הסתתרו בחדר המוגן. המחבלים פרצו פנימה, הם חטפו אותם ולקחו אותם לעזה. לאחר חטיפתן האבא של מיה, שמה החל לחפש אחר הכלבה של מיה כדי שתחכה לה שתשוב.

מיה ליימברג, צילום: באדיבות המשפחה

הכלבה הייתה איתם בקיבוץ וככל הנראה נאספה על ידי מתנדבים שמסרו אותה לאימוץ. במסגרת המאבק לשחרורן של הבת והאם בוגרים עם אוטיזים ממרכז היום הטיפולי של עמותת שק"ל ב'חוות אייל', שבקיבוץ רמת רחל הפיצו סרטון מיוחד למען שחרורה משבי החמאס, מי שמנהלת את מרכז היום היא גבריאלה ליימברג,

עאישה אלזיאדנה (17)

עאישה אלזיאדנה (17) מהפזורה הבדואית סמוך לרהט נחטפה יחד עם שלושה בני משפחתה, עם אבא של יוסף שעבד ברפת בקיבוץ חולים ועם שני אחיה חמזה (22) ובלאל (21).
כאמור, באותה שבת של השביעי באוקטובר הצטרפה לעבודה גם הבת עאישה, בת 17, שהתארסה לאחרונה לבן השבט ואמורה להינשא בעוד כמה חודשים. המחבלים חטפו אותה על אף שהיא מוסלמית דתייה ולראשה כיסוי ראש.

עיישאה אלזיאדנה,

במשך זמן מה המשפחה לא רצתה לחשוף תמונתה של הבת, ונשות המשפחה אינן מתראיינות על המקרה. לאחר חטיפה הציפו את הרשת קריאות שלא לשכוח אותה בגלל מוצא הודתה ולפעול לשחרורה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר