"מבטיח לבוא לטקס" אמר מתן לאחותו, אך נרצח במסיבה ברעים

עומר זנטי מדימונה סיימה ביום חמישי האחרון קורס מ"כים במג"ב • אחיה מתן נרצח בשבת השחורה ברעים • "היתה לי הזכות להיות לידו ברגעיו האחרונים. אני מנסה להיות חזקה", היא אומרת

מתן זנטי ז"ל ואחותו עומר. צילום: ללא קרדיט

היא חיכתה לו. היא היתה גאוותו. "אני גאה שאת במדים, מתרגש ומבטיח לבוא לטקס", אמר לה לא מזמן.

ואכן - ביום חמישי האחרון עומר זנטי מדימונה סיימה קורס מ״כים במשמר הגבול. אל רחבת המסדרים הגיעו הוריה ושני אחיה התאומים. מתן, האח הבכור במשפחה, לא הגיע. ב־6 באוקטובר הוא נסע למסיבה ברעים ובשבת בבוקר כדורי המחבלים המרצחים הכריעו אותו, לא לפני שהציל את בת זוגו וחבריו.

עומר, בת הזקונים במשפחה, התגייסה לפני שמונה חודשים למשמר הגבול. מתן שב ארצה מדרום אמריקה לפני ארבעה חודשים, שם הכיר את בת זוגו, אלה. ביום שישי, לפני שיצא למסיבה, ישבה כל המשפחה לארוחת שישי. אל המסיבה נסע עם אלה וחברים שהכיר בטיול.

״בשבת, בסביבות 7 בבוקר, אחרי שהיו אזעקות, אמא שלי חייגה אליו. הוא ענה ואמר לה: ׳אל תדאגי, אני בסדר. אנחנו בדרך לרכבים׳״, משחזרת אחותו.

זו הייתה השיחה האחרונה. ניסיונות נוספים של הוריו להשיגו עלו בתוהו. חששם גבר כששמעו על חדירת מחבלים למסיבה. "אבא שלי נסע לבית החולים סורוקה ובדק כל אמבולנס שהגיע".

המחבלים ירו לרכב שבו ישבו מתן ובת זוגו. "הוא הגן על חברה שלו, אבל חטף כדור בבית החזה, איבד הכרה ודימם. הוא נשאר ברכב כמה שעות עד שפונה לבית החולים"

מאוחר יותר יתברר כי המחבלים ירו לרכב שבו ישבו מתן ובת זוגו. "הוא הגן על חברה שלו כשאמר לה להתכופף, אבל חטף כדור בבית החזה, איבד הכרה ודימם. החברים ניסו לחלץ אותו מהאוטו, אבל מתן נותר ברכב כמה שעות עד שחולץ. הוא פונה לבית החולים, ורק בסביבות אחת בצהריים הצליחו רופאיו להחזיר לו את הדופק.

"הוא סבל מדימום והוכנס לניתוח במצב אנוש", מספרת עומר, "רק בתשע בערב ראינו אותו בפעם הראשונה. בשתיים בלילה שבין שבת לראשון הוא נשם את נשימתו האחרונה. אני מודה על שהייתה לי הזכות להיות איתו ברגעיו האחרונים, ושיש לנו קבר להתאבל עליו. הוא היה ילד זהב שרצה לטרוף את העולם. אני מנסה להיות חזקה", אמרה רגע לפני שהפכה באופן רשמי למ"כית במג"ב.

גבורה, גאווה וניצחון

ביום ה־41 למלחמה - 238 לוחמות ולוחמי משמר הגבול סיימו את מסלול ההכשרה והוסמכו כמפקדים בחיל. הבוגרים והבוגרות אשר חלקם השתתפו בלחימה במתקפת הטרור ב־7 באוקטובר ישולבו ביחידות השונות של החיל ובגדוד הכשרת הלוחמים, וייקחו חלק בלוחמה בטרור ובשמירה על ביטחון האזרחים.

מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק, אמר למפקדים החדשים: "בימים כתיקונם, המעמד הזה חגיגי ומשמח עבור חניכי הקורס ועבור בני המשפחה שחיכו בהרבה סבלנות לרגע הזה. בימים אלו, כשאנחנו בעיצומה של מלחמה שאין צודקת ממנה על הבית שלנו, התובעת מאיתנו כחברה מחיר גבוה בדמותם של מיטב בנינו ובנותינו, אני בוחר לתת היום כותרת חדשה למעמד הזה, בת שלוש מילים - זהו טקס של גבורה, גאווה וניצחון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר