"הלב מסרב להאמין": הובא למנוחות רס"ר סרגיי שמרקין ז"ל - שנפל בלחימה בצפון רצועת עזה

סרגיי שמרקין ז"ל, בן ה-32, שנהרג בפיר ממולכד, נטמן בבית העלמין בקריית שמונה • בת זוגו, מאי, סיפרה מעל קברו שתכננו להתחתן ברגע שיחזור מהמילואים • היא ספדה לו: " הובא למנוחות: "היית החבר הכי טוב של כולם, הכי אהוב, הכי טוב, הכי יפה - אני לא מעכלת שזו המציאות החדשה שלנו"

הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, שנפל ברצועת עזה. צילום: אי.פי.אי

רס"ר במילואים, סרגיי שמרקין בן ה-32, שנפל בפעולה הקרקעית ברצועת עזה, הובא היום (שני) למנוחות בבית העלמין בקריית שמונה. מאות אנשים ליוו אותו בדרכו האחרונה. מאי, בת זוגו ספדה לו: "אני לא מעכלת והלב שלי מסרב להאמין שזו המציאות החדשה שלנו".

"היום זה גם היום שהמלאך בך ממריא לשמיים". הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, צילום: אי.פי.אי
הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, צילום: אי.פי.אי

בפיקוד העורף ובמשטרה ביקשו שרק 30 אנשים יוכלו להשתתף בהלוויה, כך על פי ההנחיות ביישוב מאוים כמו קריית שמונה. עם זאת, להלוויה הגיעו כ-500 בני אדם. קציני מילואים הסתובבו בקרב קהל האבלים והפצירו באנשים לעזוב את המקום.

"היו הרבה חלומות - עכשיו יש עוד מלאך בשמים"

בת זוגו של הלוחם סיפרה בהספדה על האדם שהיה ועל החיים שניהלו: "סרגיי אהוב שלי, אני לא מעכלת והלב שלי מסרב להאמין שזאת המציאות החדשה שלנו. בקושי עברו שבועיים מהמכתב שכתבתי לך, כשעוד נלחמת. והיום אני כותבת לך שוב - מכתב שהוא זיכרון עולם".

הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, צילום: אי.פי.אי
משפחתו של סרגיי ז"ל בהלוויתו, היום,

"היום זה גם היום שהמלאך בך ממריא לשמיים," הוסיפה. "הייתה לי הזכות לאוהב אותך. היה ברור לשנינו שברגע שאתה חוזר, ישר מתחתנים ומקימים בית בארץ ישראל, הארץ שאתה נילחמת עליה ולה נתת את חייך".

"דיברנו על הילדים," אמרה מאי. "היו לנו הרבה חלומות על העתיד - ומה איתם עכשיו? כל כך הרבה שאלו אותי מי זה סרגיי ויש כל כך הרבה תשובות. החבר הכי טוב שלי, החבר של כולם. הכי היפה והכי אהוב. היית האהוב של חיי. היחיד שידע להכיל אותי ולהכיר אותי יותר טוב ממני. היתה לנו היכולת לדבר ללא מילים. בשבת הארורה היה לך חשוב מייד להתנדב, אמרת שרק ככה תדע שאתה באמת מגן עלי".

"היו לנו הרבה חלומות על העתיד". הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, צילום: אי.פי.אי
הובא למנוחות סרגיי שמרקין ז"ל, צילום: אי.פי.אי

"חיים שלי, הלוואי והיית רואה בכמה אנשים נגעת. כמות הסיפורים ששמעתי עלייך מאז יום שישי. אני רוצה שתדע שאני עם המשפחה שלך. הם לא לבד. נכנסת באופן כל כך מושלם ושלם ללב של כל אחד מהמשפחה שלי. אם היית רואה איך האבא החזק שלי מפורק עכשיו".

סרגיי עלה מאוזבקיסטן לישראל כשהיה בן 11, עם הוריו ויאצ'סלב וטטיאנה ואחיו הבכור דניאל. סרגיי נפל לצד ארבעה לוחמי מילואים נוספים במהלך סריקת מבנה וחיפוש אחר פיר מנהרה. בזמן הפעולה התרחש פיצוץ גדול שגרם לקריסת חלקים מהמבנה על הלוחמים. כוחות צה"ל חילצו את הלוחמים מהמקום תחת אש וטיפלו בפצועים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר