תיעוד מקומם: חרדים ריססו בספריי שחור את תמונות החטופות

שלט חוצות ענק שנתלה ברחוב חזון איש בבני ברק "עבר טיפול" על ידי גברים חרדים • מהעירייה נמסר כי הערב עצר השיטור העירוני חשוד במעשה, תושב העיר בן 36, והוא נלקח לחקירה • תמונות החטופים מפורסמות במקומות רבים בארץ ובעולם על מנת להנציח בתודעה את 239 החטופים והחטופות המוחזקים בידי ארגוני הטרור ברצועה

תמונות החטופות לאחר שהושחרו בידי חרדים. צילום: אורי מנדל

גברים חרדים שהגיעו היום (ראשון) לרחוב חזון איש בבני ברק תועדו מוחקים את תמונות הנשים החטופות שפורסמו על שלט ענק שעמד במקום. מעיריית בני ברק נמסר כי הערב עצר השיטור העירוני חשוד במעשה, תושב העיר בן 36, והוא נלקח לחקירה: "כפי שנאמר והודגש, מעשים מעין אלה אין מקומם בבני ברק בפרט ובין אחים בכלל. אפס סובלנות למעשים מעין אלו!".

ביקרות נגד השחרת תמונות החטופות נשמעה גם בתוך החברה החרדית שגורמים בה טענו כי המעשה אינו מייצג את החברה כולה שנרתמת לסייע לכולם בעת המלחמה. ציפי ולס, אישה חרדית המנהלת מרכז להריון ולידה ופעילה חברתית שמתנדבת בתקופה זו במטה החטופים הגיבה ואמרה: "הזדעזעתי כמו כולם מהמעשה הנפשע ופניתי היישר למוקד עירית בני ברק ופניתי התקבלה במיידי והשיטור נשלח למקום האירוע. יש קיצוניים אשר מנסים לחבל בימים קשים אלו גם בדברים רגישים. מאמינה שהעיריה תשים את ידה על הפורעים".

חרדים משחירים את תמונות החטופות

תמונות החטופים מפורסמות במקומות רבים בארץ ובעולם על מנת להנציח בתודעה את 239 החטופים והחטופות המוחזקים בידי ארגוני הטרור ברצועה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל התקבל לפני זמן קצר דיווח על חשוד שמשחית תמונות של נשים חטופות שנתלו ברחוב חזון איש בבני ברק. שוטרים שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתורו".

הודעת דוברות עיריית בני ברק: "לפני שעה קלה תועד תמהוני המחבל בשלט שהוצב על בית כנסת בכניסה לעיר וכולל את תמונות החטופים והחטופות ותפילה טהורה לשלומם ולשחרורם. עיריית בני ברק הנחתה את צוותי השיטור העירוני להביא למעצרו של האיש באופן מיידי בסיוע מצלמות התנועה והבקרה באזור, ופנתה למשטרה לעשות הכל לאיתור החשוד. מעשים מטורפים מעין אלו אין מקומם בבני ברק ואין מקומם בין יהודים. תהיה אפס סובלנות למעשים מעין אלו".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב גם הוא ואמר: "ריסוס וטשטוש תמונות החטופות בבני ברק, הן מעשה חמור על ידי אנשים שלא מייצגים את הציבור החרדי כלל. טוב עשתה עיריית בני ברק שפנתה למשטרה לעצור את אותם אנשים. המגזר כולו מאוחד ונותן כתף במאמץ הלאומי בדרכים רבות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר