"לא יגשים את החלום להיות טייס": איתי סעדון נהרג בקרב רגע לפני השחרור

סעדון, בן 21 בתל אביב, היה מפקד טנק בחיל השריון, טיול השחרור התחלף בהלוויה • הוריו: "ילד מדהים, זכינו לגדל אותו"

איתי סעדון, שנפל בקרב ברצועת עזה. צילום: באדיבות המשפחה

צה"ל התיר היום (שישי) לפרסום כי סמ"ר איתי סעדון, בן 21 מתל אביב, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הוא היה מפקד טנק בגדוד 52 בחטיבה 401 של חיל השריון. עשרות בני משפחה וחברים הגיעו לביתו, מתקשים לעכל את הבשורה הנוראית.

סעדון ‏היה אמור לצאת לחופשת שחרור ב-7 באוקטובר ולטוס עם חבריו לברלין לטיול משתחררים. הוא קנה כבר כרטיסי טיסה, ‏אבל אותה שבת ארורה שינתה את תוכניותיו והוא נשאר בצבא.

ליאת האם סיפרה: ״זכיתי להיות אמא שלו. היה ילד מדהים. החלום הכי גדול שלו היה להיות טייס. הוא היה אמור להשתחרר ב-15 לנובמבר, תכנן לנסוע לקנדה ללמוד טיסה. היה עסוק בלהגשים את החלום שלו מגיל חמש. לא מפסיקה לחשוב שהוא בשמיים. מגיל חמש היה לו חלום והוא לא הצליח להגשים אותו. הוא היה מפקד טנק כמו סבא שלו, שלחם ביום כיפור. צחקנו שיהיה כמו סבא, הוא ימשיך את המורשת שלו וייקח אותנו למקומות שבהם הוא שירת ונלחם. ביום חמישי שעבר דיברנו איתו, הגענו אליו, ומאז לא היה לנו קשר איתו״.

"לא יגשים את החלום להיות טייס", צילום: באדיבות המשפחה

האב אייל סיפר בבכי: "ביום רביעי שעבר נפגשנו איתו בקריית גת וזה בעצם היה המפגש האחרון אותו. הוא למד במשגב. אנחנו רק שלוש שנים בתל אביב. איתי אמר שהוא רוצה להמשיך ולגור שם ולגדל שם ילדים. היה ילד ידען שנכנס למשהו ונכנס אליו עד לקצוות. הוא התחרה בסימולטור של פורמולה 1. הגיע מהצבא וזכה באחד מעשרת המקומות הראשונים".

ליזה חברתו סיפרה בבכי: "הוא היה מעורר השראה, הוא היה מושלם, חברותי, התחבר לכל אחד וכיבד אותו. זכיתי שיהיה חלק מהחיים שלי והכל נקטע״.

מיקה אחותו שלא הפסיקה לבכות סיפרה בקול שבור: ״איתי נגע בכל הלבבות, הוא היה אח מושלם. תמיד חשב עליי ודאג לי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר