"אני שומר עליכם": המכתב האחרון של סג"מ פדיה מרק למשפחתו לפני שנפל בקרב

פדיה היה קרוב משפחה של אלחנן קלמנזון, שנהרג בעת שחילץ אנשים מידי מחבלי חמאס • אביו, מיכאל, נרצח בפיגוע ב-2016 כשבנו עמו באוטו • אחיו, עובד במשרד רה"מ, נהרג בתאונה ב-2019 • אחותו, אורית מרק אטינגר: "אבא, שלומי, אלחנן - כולם מקבלים שם את פניו, ואנחנו? נותרנו ריקים וחסרים"

פדיה מרק ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

האסון הרביעי במשפחה המורחבת – והשני במלחמה: סג"מ פדיה מרק, קצין בגבעתי, נפל בקרבות מול המחבלים בעזה אתמול (שלישי), כחודש אחרי שבן דודו אלחנן קלמנזון נהרג בעת שחילץ אנשים בזמן הטבח של מחבלי חמאס.

סג"מ פדיה מרק לפני שבע שנים לאחר שניצל מהפיגוע שבו נרצח אביו

מאז פרוץ המלחמה בשמחת תורה פדיה לא היה בבית. שבוע אחרי המלחמה ושישה ימים אחרי שנפל בן דודו אלחנן קלמנזון הי"ד, הוא שלח פרחים הביתה וביקש שיצרפו אליה הודעה, בה רשם למשפחתו: "משפחה אהובה, ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים. אני שומר עליכם ואיתכם בלב. אנחנו הולכים למחוק אותם".

המכתב האחרון שהשאיר סג"מ פדיה מרק, צילום: ללא

אביו של מרק, מיכאל מרק, נרצח בפיגוע בשנת 2016. פדיה ואחותו, שהיו עמו באוטו, ניצלו. אחיו של פדיה, שלומי, שהיה עובד במשרד ראש הממשלה, נהרג בתאונת דרכים בשנת 2019.

הרב מיכאל מרק ז"ל עם רעייתו ריווי שנפצעה בפיגוע (רפרודוקציה),
אלחנן קלמנזון ז"ל, צילום: ללא
שלומי מרק ז"ל במרכז מחבק את פדיה, צילום: מרים צחי

אלחנן קלמנזון, תושב עתניאל בן 43, נפל ב-8 באוקטובר בעוטף עזה בעודו מחלץ אזרחים, הוא למוד טרור. כבנו של הרב בני קלמנזון, ראש ישיבת עתניאל, הוא נחשף לפיגוע הקשה בישיבה ב-2001, ודודו נרצח בפיגוע ירי על ידי משוחרר בעסקת גלעד שליט. בנוסף, הוא קרוב משפחתו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן.

אחותו של פדיה, אורית מרק אטינגר, ספדה לו בכאב רב בטוויטר.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר