"לא רוצים הצהרות, דורשים מעשים!": מחלוקת בין משפחות החטופים לאחר הפגישה עם נתניהו

22 ימים לאחר השבת השחורה, התקיימה מול הקריה הפגנה למען החטופים • מאחורי הקלעים חלק מהמשפחות משתפות בכאב, ולמרות שכולם מנסים להציג חזית מאוחדת - מתחת לפני השטח רוחש תסכול • אביה של חטופה: "החליטו מי יהיה הנציגים שיפגשו אותו מבלי לשאול אותנו" • אביהם של שני ילדים חטופים: "יש כאן קליקה סגורה, אותם הורים ואותם שמות"

שיחת נתניהו והמשפחות, הערב. צילום: לע"מ

שלושה שבועות לאחר השבת השחורה ועם כניסת כוחות צה"ל בכוחות קרקעיים לתוך הרצועה - מה שהגביר באופן דרמטי את החשש אצל משפחות החטופים - התקיימה מול קריית הממשלה הפגנה בהשתתפות מאות מפגינים, משפחות חטופים ותומכיהם.

נתניהו למשפחות החטופים: "נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה" // לע"מ

את הדברים פתחה מירב לשם גונן, אימה של החטופה רוני לשם גונן שדיברה על כך שהשיחה עם נתניהו הייתה קשה ונאמרו בה דברים בוטים. לאחר מכן דיבר מלכי שם טוב, אביו של עומר שם טוב שנחטף לעזה.

שם טוב הצהיר: "העמדה שלנו, שמייצגת את כל המשפחות: כל החטופים תמורת כל אסירי החמאס!"

אל דבריו התפרץ ניסים, חבר משפחתו של יונתן סומברו שנחטף לעזה וזעק "אנחנו רוצים תשובות. 22 יום אתם מדברים בשמי. אנחנו לא רוצים את ההצהרות הללו. אנחנו מבקשים ודורשים מעשים עכשיו!"

לנוכחים הרבים שביקשו ממנו לכבד את המעמד ענה: "אתם לא כיבדתם אותי. אתם לא מכבדים אותנו".

משפחות החטופים במסיבת עיתונאים לאחר הפגישה עם נתניהו: "הייתה נוקבת, נאמרו דברים בוטים וברורים" // צילום: משה בן שמחון

מאחורי הקלעים שוחחה אימו של יונתן סומברו עם שתיים מפעילות המטה ושיתפה אותן בכאב שהגיעה כבר ב-18:00 לקרייה על מנת להיפגש עם ראש הממשלה למרות שלא הוזמנה אך היא סורבה.

"אמרו לי שאני אחזור הביתה, לנוח, לאגור כוחות, כדי שיהיה לי כוח למסיבת עיתונאים בשמונה. אני לא רוצה לאגור כוחות. אני רוצה להיפגש עם ראש הממשלה. אני רוצה תשובות".

מי שיצאה להגנת המשפחות שהביעו כאב ותסכול על כך שהודרו מהפגישה עם ראש הממשלה היא השחקנית יונה אליאן, שלא ויתרה וזעקה אל עבר מי שניסה להשתיק את המוחים. "אל תסתמו להם את הפה. מותר להשמיע פה עוד דעות! אל תשתיקו אף אחד. הם גם משפחות. מגיע להם גם תשובות".

השחקנית יונה אליאן בשיחה עם משפחות החטופים // מרב סבר

למרות שמשפחות החטופים מנסות להציג ולשמור על חזית מאוחדת מול המטה המרכזי, מתחת לפני השטח רוחש תסכול וכעס רב.

ייתכן שהמספר הרב מאד של החטופים לא מאפשר לרצות את כולם, אך המשפחות של החטופים דורשות לראות יותר גיוון בייצוג של המשפחות שנפגשות עם ראש הממשלה.

"ביקשנו להשתתף בפגישה עם ראש הממשלה אך נאמר לנו שהפגישה כבר סגורה", משתף אחיו של אור לוי שנחטף מהמסיבה ברעים לאחר שאשתו נרצחה מול עיניו. "אני לא סומך על ראש הממשלה בנושא הזה. כל זמן שעובר הוא לרעתינו".

יכול להיות שבגלל זה לא מצרפים אתכם לפגישה?

"כן", אומר אחיו של אור. "ייתכן שנבחרת נציגות שנוחה יותר. אבל אנחנו לא אנשים פוליטיים ולא רוצים להיכנס לפוליטיקה. אנחנו רוצים את אור בבית עכשיו".

"החליטו מי יהיה הנציגים שיפגשו אותו מבלי לשאול אותנו". משפחות החטופים., צילום: מרב סבר

"כשרציתי להצטרף לפגישה עם נתניהו, ראיתי שכתבו בקבוצה של החטופים שכבר הוחלט מי יהיו הנציגים שילוו את הפגישה", מוסיף אביה של התצפיתנית אגם ברגר.

"הנכד שלי נחטף לעזה," משתפת אותנו סבתא של אחד החטופים שמבקשת לשמור על עילום שמה. "אני פגועה מאד שלא אפשרו לי להגיע לפגישה עם נתניהו. גם לנו מגיע תשובות. תכבדו אותנו. תנו לנו מידע".

אביהם של שני ילדים חטופים, המבקש לשמור על עילום שמו על מנת לא לפגוע במאמצים להשבת ילדיו הביתה, אומר: "אין עשן בלי אש. ברור שיש כאן קליקה סגורה שמחליטה מי נפגש עם ראש הממשלה ומי לא. ובדרך כלל מדובר באותם הורים ואותם שמות. אולי הם יודעים שאני אהפוך שולחנות שם. אבל אני גם כך לא רוצה לשרת את נתניהו. כל המצלמות האלה שעליו וכל מסיבות העיתונאים המצולמות האלה. כל זה נועד זה לשרת אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר