נתניהו בפגישה: "אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה", משפחות החטופים: "אתה חייב להחזיר אותם, זה על אחריותך"

"החזרתם היא חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ", אמר ביבי לנציגי המשפחות • "הפעילות הקרקעית חייבת לקחת בחשבון את החטופים, דרשנו שלא ייעשה שום מהלך צבאי שמסכן אותם", אמרה מירב לשם גונן, אימה של רומי החטופה • מלכי שם טוב, אביו של החטוף עומר שם טוב: "העמדה שלנו, שמייצגת את כל המשפחות: כל החטופים תמורת כל אסירי החמאס!" • עצרות תמיכה במשפחות מתקיימות במוקדים שונים ברחבי הארץ

נתניהו למשפחות החטופים: "נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה" // לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שבת) בשנית יחד עם רעייתו שרה נתניהו עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב.

הוא התחייב בפני הנציגים לעשות ככל שניתן על מנת להביא לשחרור כל החטופים וציין כי זהו אחד מיעדי המלחמה. רעיית רה"מ שרה נתניהו חיבקה את המשפחות והביעה את תמיכתה בהן בימים הקשים מנשוא העוברים על כל אחת ואחת מהן בפרט ועל מדינת ישראל כולה.

קוראים להחזרת החטופים. העצרת בחיפה, היום, צילום: הרצי שפירא

נתניהו לנציגי המשפחות: ״אני חייב להגיד לכם לפני שנכנס לקצת יותר פרטים במידת המוגבלות, שהמאמץ הזה לא רק שהוא לא נפסק - הוא נמשך והוא נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה. זה לפני הכניסה ואחרי הכניסה, והניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ".

הוא המשיך והוסיף: "מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים עולמיים וגם מקומיים - וזה נמשך כל הזמן. אם הייתי אומר מה המפתח, המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול כך הסיכויים יותר גדולים".

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפגישה עם משפ' החטופים, צילום: לע"מ

בפגישה השתתפו, בין היתר, גם השרה מירי רגב, ר' הסגל צחי ברוורמן, הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי, ר' מערך ההסברה הלאומי, יועץ רה״מ נבו כץ ויועצת רה"מ טל גלבוע, שאחיינה בין החטופים.

במקביל לפגישה, 150 מפגינים חסמו את הכביש בסמוך לקריה ומוחים בקריאות "להחזיר את החטופים עכשיו". עצרות תמיכה נוספות התקיימו גם בבאר שבע, בחיפה ובקיסריה.

סטלה סמרנו, סבתו של יונתן סמרנו החטוף בעזה, בהפגנה מחוץ לקריה // אבי כהן

בפתח מסיבת העיתונאים של נציגי משפחות החטופים, אמרה מירב לשם גונן, אימה של רומי החטופה: "קשה לנו מאד. שלושה שבועות שאנו לא יודעים מה קורה בגורל האהובים שלנו ואנחנו מפחדים. שמענו אתמול על כניסת הטנקים וכולנו חוששים. אני בטוחה שכולכם איתנו. עם התחושות האלה הלכנו לפגישה עם ראש הממשלה. יצאנו לפני כמה דקות, הפגישה הייתה נוקבת ונאמרו בה דברים בוטים".

"הפעילות הקרקעית חייבת לקחת בחשבון את החטופים", היא הדגישה, והוסיפה: דרשנו שלא ייעשה שום מהלך צבאי שמסכן אותם. הבהרנו שעסקה של כולם (מחבלי חמאס) תמורת כולם, ללא יוצא מן הכלל, מקובלת עלינו. להחזיר את כולם עכשיו. ראש הממשלה הבין את חומרת הדברים ואת הנחישות שלנו להחזיר את יקירנו".

ההפגנה מחוץ לקריה, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ

מלכי שם טוב, אביו של החטוף עומר שם טוב: "העמדה שלנו, שמייצגת את כל המשפחות: כל החטופים תמורת כל אסירי החמאס!". יגאל סרוסי, אבא של אלמוג, הוסיף גם הוא: ״יש לנו אויב אכזר מולנו. עסקה של כולם תמורת כולם מקובלת ומקווים שבקרוב היא תתממש".

לפני שיצאו הנציגים מן הפגישה, מחוץ לקריה משפחות חטופים עלו וסיפרו על יקיריהם: "אני סבתא של עומר בנקט שנחטף לעזה ממסיבה של צעירים. אני ניצולת שואה ואני עוברת עוד פעם את השואה,אני מאוד מקווה לזכות לראות אותו בריא ושלם בבית".

המשפחות בזמן האזעקה, צילום: גדעון מרקוביץ

"אני אבא של נמרוד כהן, אחד מהחיילים של גדוד 77 שיצאו עקב ההקפצה לכיוון הגבול, ועקב הטנק התקול שלהם חמאס הצליח להגיע ולהצמיד לו מטען, וככה הם נאלצו להפסיק להילחם. הבן שלי, יחד עם הצוות שלו, כולם נשבו. מקווה שהמדינה תחזיר את כולם מהר ובקרוב".

עצרת למען החטופים ונגד הממשלה בחיפה, בועז זלמנוביץ שאביו אריה מניר עוז חטוף // הרצי שפירא

אריה לוי בן דודו של אוהד ואיתן יהלומי בן התשע: "הרצון שלנו שיעשו הכל על מנת להחזיר אותם. תמונת הניצחון היא החטופים. אחר כך תטפלו. על איזה ניצחון אתם מדברים?? השתנתה הקונספצייה? אתם רוצים לחסל את חמאס? יש לכם עשר שנים! שום ניצחון לא שווה את הילד המתוק הזה בן התשע. לא שווה תינוקת בן תשעה חודשים".

משפחות החטופים בהפגנה בתל אביב, הערב, צילום: גדעון מרקוביץ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר