"נמנע אסון": כך נראה הבניין בתל אביב יום אחרי שספג פגיעה ישירה

התנהלות הדיירים בבנין בשכונת כפר שלם בתל אביב, שבו פגע אתמול הטיל, הצילה את חייהם • "הפצועים נפגעו מחוץ לבניין, הדיירים שהיו בדירות ירדו במהירות למטה לקומת הכניסה או למקלט ואף אחד מהם לא נפגע, היה כאן שילוב של נס יחד עם משמעת", ציין סגן מפקד מחוז דן בכבאות והצלה

נפילה בדרום תל אביב, אתמול. צילום: קוקו

בבוקר שלאחר הפגיעה הישירה בבניין בשכונת כפר שלם, שבו נפגעו ארבעה בני אדם - שניים מהם באורח בינוני - ניתן להבחין בכך שהמשמעת של הדיירים שירדו מהדירות במהירות, ישר עם שמיעת האזעקה, הצילה את חייהם, כאשר כל הפצועים נפגעו מחוץ לבניין.

רגע הפגיעה בתל אביב // 27 א'

האגף המזרחי בבניין הוכרז כמסוכן ושברי קירות ובטון נראו בחצר הצמודה אליו. החשמל והגז נותקו ונאסר על הדיירים לשוב לדירות, שרובן ספגו נזקים כבדים. היום בצהריים הגיעו לסיור בבניין בכירים ממכבי האש וגם הם מדגישים כי היה כאן נס.

"הפצועים נפגעו מחוץ לבניין. הדיירים שהיו בדירות ירדו במהירות למטה לקומת הכניסה או למקלט ואף אחד מהם לא נפגע. בכך נמנע ככל הנראה אסון", ציין סגן מפקד מחוז דן בשירותי כבאות והצלה, בועז רקיע. "היה כאן שילוב של נס ומשמעת של הדיירים, שירדו במהירות עם הישמע האזעקה".

הבנין שנפגע בדרום תל אביב, אתמול, צילום: אבי כהן

רקיע הסביר כי הפגיעה הישירה היתה בגג הבניין וכי הטיל חדר את הגג והרצפה בקומה העליונה, וגם את הרצפה בקומה השלישית. נגרם הרס לדירות בשלוש קומות. "פרצה שריפה וכוחות של כבאות הצלה, בתיאום עם מד"א, פיקוד העורף ומשטרה, פעלו במקביל להשתלטות על מקור האש והשריפה, ניתוק מקורות אנרגיה ופריצה עם מכשור מיוחד מבעד לדלתות לתוך הדירות, מחשש ללכודים. פעלנו כתף אל כתף ובמקצועיות רבה", אמר רקיע והוסיף כי מאות סקרנים שהתגודדו מול הבניין גרמו לעיכוב בהפעלת הכוחות: "חשוב להישאר בבתים לאחר אירוע ולא לצאת לרחוב", הדגיש, "וכמובן חשוב מאוד גם ליישם בכל אזעקה את ההנחיות וכאשר אין ממ"ד בדירה, לרדת לקומת הכניסה בחדר המדרגות ולמקלט".

אומדים את הנזק שנגרם מפגיעת הטיל, צילום: אבי כהן

עיריית תל אביב הציבה שמירה וצוותים מטעמה טיפלו במציאת פתרונות לדיירים, שדירותיהם נפגעו. עבודות השיקום יחלו לאחר קבלת האישורים הנדרשים על ידי מס רכוש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר